Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szybka kolej polsko-niemiecka jeszcze nie teraz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szybka kolej polsko-niemiecka jeszcze nie teraz
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, Niemcy nie wywiązali się z umowy dotyczącej modernizacji kolei na polsko-niemieckiej granicy. Program współpracy podpisany został rok temu przez Angelę Merkel i Donalda Tuska. Polska strona wywiązała się ze swojej części umowy.

Podróż pociągiem na trasie ze Szczecina do Berlina nadal trwa dwie godziny, a sama trasa to jedynie 134,5 km. Pięć godzin trwa przejazd z Wrocławia do Berlina. Przed II wojną światową ta sama trasa zajmowała około dwie godziny.

Stan torów na pograniczu był w złym stanie. W Polsce prace rozpoczęto już w 2008 roku, PKP PLK wydało wtedy łącznie około 100 mln na modernizację polskiej części linii kolejowej.  Prace ułatwiły dotacje z UE. Zbudowano nowe wiadukty i mosty, założono trakcję elektryczną, wymieniono tory i podkłady. Po polskiej stronie pociągi mogą jeździć z prędkością 160 km na godz.

Strona niemiecka nie wywiązała się jednak ze swojej części umowy., ,Niemcy obiecują, że modernizacja po ich stronie skończy się za cztery lata. Ale remont trasy łączącej Szczecin z Berlinem rozpocznie się dopiero w 2020 r. Niemcy nie chcą natomiast słyszeć o zmodernizowaniu trasy między Zgorzelcem a Dreznem, choć po polskiej stronie, nie licząc mostu na Nysie, który ma być gotowy w 2015 r., położono nowe tory i trakcję” – informuje „Gazeta”.

Niemcy tłumaczą, że powodem opóźnienia modernizacji niemieckiej trasy kolejowej jest kryzys gospodarczy. Jak podaje „Gazeta”, zachodnim sąsiadom nie zależy na modernizacji linii leżącej w tej części kraju. Tereny byłego NRD są słabo zaludnione. Niemcy wolą inwestować w kolej przy zachodniej granicy kraju. Prawdopodobnie najszybciej ukończona zostanie linia kolejowa na trasie Berlin –Warszawa, ostatnie remonty przewidziane są na rok 2016.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Awaria srk w Poznaniu Głównym. Dziesiątki pociągów opóźnionych

Infrastruktura

Awaria srk w Poznaniu Głównym. Dziesiątki pociągów opóźnionych

Michał Szymajda 03 czerwca 2024

Dyżurni ruchu opuścili „grzybek” na Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

PLK: Plan na 2024 r. – ponad 17 mld zł w przetargach

Infrastruktura

Zobacz również:

Awaria srk w Poznaniu Głównym. Dziesiątki pociągów opóźnionych

Infrastruktura

Awaria srk w Poznaniu Głównym. Dziesiątki pociągów opóźnionych

Michał Szymajda 03 czerwca 2024

Dyżurni ruchu opuścili „grzybek” na Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

PLK: Plan na 2024 r. – ponad 17 mld zł w przetargach

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5