NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Szósty Dart odebrany przez PKP Intercity

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 30.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-30 09:19:37 Autor: kuna
---.internetdsl.tpnet.pl
fajnie :) hmmmm w takim razie jutro wszystkie muszą się pojawić na magazynie PKP IC a jeszcze nie ma papierów od UTK plus brak papierów na sterowniczy dla KM - papiery dla KM będą pewnie jutr, ciekawe czy zdążą z papierami dla Dartów
2015-12-30 09:28:56 Autor: Furhalski
---.181.88.158
Już nie dostarczyć. Już tylko wyprodukować... Kibicuję Pesie tylko dlatego, że żal byłoby stracić unijną kasę.
Szkoda tylko, że Pesa nie wyciągnie z tego żadnych wniosków i jak zwykle odtrąbi sukces. Będą zdjęcia, fanfary a panowie prezesi z IC i Pesy podadzą sobie ręce i sfotografują na tle Darta. Polskiej konkurencji dla Pendolino...

Starta unijnej dotacji byłaby ekonomicznie nieuzasadniona.
2015-12-30 09:30:08 Autor: Pesaaa
---.play-internet.pl
Pewnie ze zdarza będą robili w nocy. Procedowanie za pomocą szybkiej ścieżki odbiorów tzn podpisz albo w ryja
2015-12-30 09:40:13 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
To jeszcze 14 zostało. I 2 dni. A gdzie TSI?

Jeszcze żeby było tak, że nikomu nie zależy, żeby ten kontrakt upadł. Ale niestety tak nie jest. Pesa tym produktem zagroziła wielkim. I oni nie odpuszczą.
2015-12-30 09:43:01 Autor: analityk kuuper van basten
---.centertel.pl
Ważniejsze jest pytanie ile wyprodukowano. Odbierać mogą później. To ile?
2015-12-30 09:46:24 Autor: kuna
---.internetdsl.tpnet.pl
"szybka ścieżka odbioru" rewelaaaaaaaaaaaa
2015-12-30 09:59:34 Autor: wererwerca
---.spine.pl
BUahahahaha niby czym zagroziła?? Podpudrowanym EZTem ? Nie żartuj chłopie haha. Niczym nie zagroziła bo to nie ta klasa pociągu. Moze za 20 lat..
2015-12-30 10:00:37 Autor: Furhalski
---.181.88.158
A tak przy okazji, bo patrząc na zdjęcia mi się przypomniało.

Jechałem ostatnio Pendolino na trasie Kraków Główny - Warszawa Centralna i z powrotem a wyświetlacze na drzwiach miały tylko numer wagonu.

Opis pociągu był na tradycyjnej tablicy (kartce), przyklejony do szyby drzwi. Czy to już norma, czy przypadek? Mają awarię, czy nie potrafią wprowadzić informacji? Wyświetlacze chyba działają, skoro mają numer wagonu?
2015-12-30 10:07:58 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Jak najbardziej zagroziła.
Dlatego np. panicznie boją się dopuścić pojazdy Pesy na niemieckie tory.

Owszem, klasa niżej, ale jeśli w przetargu będzie liczyć się cena, a nie to, że MK czują przez skórę, że to gorszy pojazd, to pesa wygra i zagrozi innym tak jak Solaris wygrywa przetargi, chociaż teoretycznie każdy wie, że lepsze jest Citaro.
2015-12-30 10:56:55 Autor: Avejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post analityk kuuper van basten:
"Jak najbardziej zagroziła.
Dlatego np. panicznie boją się dopuścić pojazdy Pesy na niemieckie tory.

Owszem, klasa niżej, ale jeśli w przetargu będzie liczyć się cena, a nie to, że MK czują przez skórę, że to gorszy pojazd, to pesa wygra i zagrozi innym tak jak Solaris wygrywa przetargi, chociaż teoretycznie każdy wie, że lepsze jest Citaro."
Jeśli to, że PESA jak zwykle robi za ciężki pojazd, a na dodatek nie potrafi ogarnąć skrajni jest dla ciebie "panicznym strachem Niemców", to idź lepiej sobie jakieś ziółka zaparz. Ale widzę że 10:07, czyli dział PR Pesy zaczął już pracę.
2015-12-30 11:54:39 Autor: Edi
---.pikonet.pl
@Furhalski - skoro twierdzisz że tylko wyprodukować, to wytłumacz nam po co robią te odbiory 6 i 7
2015-12-30 12:12:46 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Normalnie jak małe dzieci :) Takie podstawowe rzeczy trzeba tłumaczyć?
2015-12-30 12:20:51 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
Pendolino to Dart nie jest ale nie gorszy od Flirta
2015-12-30 12:33:24 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
Myślę, że 1szego stycznia PESA będzie mieć zajebisty problem.
Mam tylko nadzieję, że uda się go rozwiązac bo żadnej ze stron nie zależy chyba na tym, żeby PESA popadła w tarapaty.

Zastanawiam się tylko...czy firma wyciągnie wnioski z tej sytuacji oraz czy równie ochoczo wypłaci pracownikom jakieś premie za ich ciezką prace-jak ochoczo chciała płacić kary za nieterminowe dostawy.
2015-12-30 13:53:14 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
''Jak informuje RMF, odbiory kolejnych trwają. – Pesa przedstawiła do odbioru wszystkie zamówione pojazdy z pełną dokumentacją''
2015-12-30 14:21:36 Autor: Furhalski
---.181.88.158
@Edi

Tylko wyprodukować, bo to wystarczy, żeby spełnić warunki dotacji (wg informacji zamieszczanych między innymi na RK).

Po co robią odbiory? Skoro coś jest wyprodukowane i wg Pesy gotowe do odbioru, to to odbierają (mam nadzieję). Jeśli do jutra przeczytam o odbiorach kolejnych 13-14 Dartów przez IC, to się mocno zdziwię (skrupulatnością tych odbiorów). No ale Pesa z IC zawsze się dogada...

Przeciąganie odbiorów jest ekonomicznie nieuzasadnione.
2015-12-30 14:25:30 Autor: Edi
---.pikonet.pl
Jest uzasadnione, bo skutkuje karami finansowymi na Pesa.
2015-12-30 14:38:04 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kali74
Na czym będzie polegał ten problem?
Po czym poznajesz kto płaci ochoczo a kto nie?
2015-12-30 14:41:41 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Edi
Z punktu widzenia państwa nie jest uzasadnione, bo do kraju nie wpływają dodatkowe "darmowe" pieniądze.
2015-12-30 14:55:24 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
@Edi

Ponieważ mają opóźniony już o 2 tygodnie odbiór 14 dart'ów który im dość solidnie popsuł nowy rozkład jazdy i chcą jak najszybciej wprowadzić je wszystkie do ruchu liniowego.
2015-12-30 14:59:07 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Kumam. PESA przedstawiła do odbioru wszystkie pojazdy przed 31 grudnia i wywiązała się z zadania. I teraz od IC zależy kiedy zajmą się tą sprawą. Jak chcą, to na szybko odbiorą dzisiaj wszystkie, jeśli będą mieli fantazję, to będą odbierali po jednym tygodniowo.
2015-12-30 18:17:02 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Furhalski:
"A tak przy okazji, bo patrząc na zdjęcia mi się przypomniało.

Jechałem ostatnio Pendolino na trasie Kraków Główny - Warszawa Centralna i z powrotem a wyświetlacze na drzwiach miały tylko numer wagonu.

Opis pociągu był na tradycyjnej tablicy (kartce), przyklejony do szyby drzwi. Czy to już norma, czy przypadek? Mają awarię, czy nie potrafią wprowadzić informacji? Wyświetlacze chyba działają, skoro mają numer wagonu?"
Z moich obserwacji wynika, że od dłuższego czasu raczej norma. Jechałem Krk-Waw-Krk w październiku i było to samo. Na wyświetlaczu nr wagonu, a relacja na kartce przyklejonej od wewnątrz do szyby drzwi. A że szyba przyciemniona to od zewnątrz g... widać.
Ile razy teraz jestem na Głównym i widzę pendo, sytuacja jest analogiczna. Do tego żeby było ciekawiej nie zawsze jest wyświetlana informacja na dworcowych tablicach na peronie.
2015-12-30 20:26:01 Autor: DBme
---.adsl.inetia.pl
"Polskiej konkurencji dla Pendolino..."

Jakiej konkurencji ??

Dla jakiego ... pendolino (w pl nie ma czegoś takiego) ?????

Umyjcie się, ludzie......
I obudźcie się wreszcie....
2015-12-30 21:32:26 Autor: virgin
---.dynamic.chello.pl
Bo to jest polska konkurencja dla polskiego pendolino w wersji budget ;-)

To jest miś na miarę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz miś, przez nas zrobiony, i to nie jest nasze ostatnie słowo!
2015-12-30 22:43:00 Autor: stw
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli jutro do 23:59 na terenie należącym do IC ma być 20 składów, z papierami UTK i po odbiorze fabrycznym ... marzenia ścietej głowy :) niezły wałek się szykuje !


***

" Realizacja porozumienia - zatwierdzonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych –
przewiduje kilka etapów. Pierwszym z nich jest dostawa przez Pesę wszystkich składów wraz z
wymaganą pełną dokumentacją (w tym zezwoleniem Urzędu Transportu Kolejowego) w terminie do 31
grudnia "
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5