Rośnie liczba pociągów TLK, które zestawione są z gruntownie zmodernizowanych wagonów PKP Intercity. Pociągi te, kursujące po linii E30, zyskały standard niekiedy lepszy od niektórych pociągów EIC. Spółka planuje kolejne inwestycje, jednak poprawy standardu w połączeniach do miejscowości turystycznych na południu Polski na razie nie będzie.
Zmodernizowane wagony to zupełnie nowy standard podróży na południu Polski, który coraz częściej dostrzegają pasażerowie. Ci, którzy obecnie korzystają z połączeń TLK na magistrali E30 zauważają wyższy komfort podróży poprzez m.in. wygodniejsze fotele, klimatyzację cichszą jazdę, więcej udogodnień dla niepełnosprawnych oraz tańsze bilety. Co jednaj istotne – starania PKP Intercity wciąż praktycznie niweluje czas podróży, bowiem modernizacja magistrali E30, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe, wymusza m.in. dużą liczbę ograniczeń prędkości. Same prace przeciągają się i niektóre kontrakty mają opóźnienia w realizacji.
Pierwsze nowe wagony w połączeniach PKP Intercity pomiędzy Wrocławiem a Przemyślem zaczęły pojawiać się już na początku lipca. Pisaliśmy o tym tutaj. Obecnie kursuje już sześć składów Twoich Linii Kolejowych, które zestawione są z kompleksowo wyremontowanych wagonów. Są to:
-
TLK Podkarpacie – 33107, 33106; Kraków Przemyśl, Przemyśl – Krakw – obieg
-
TLK Dolnoślązak – 63108, 36108; Wrocław – Kraków, jw.
-
TLK Chełmoński – 33102, 33109; Przemyśl – Kraków, jw.
-
TLK Bieszczady – 33105, 33108; Kraków – Przemyśl, jw.
-
TLK Morcinek – 64100; Wrocław – Katowice
-
TLK Wyspiański - 63102, 36102; Wrocław – Kraków – Wrocław, Kraków – Wrocław
W związku z prowadzonymi pracami mającymi na celu unowocześnienie taboru PKP Intercity zapytaliśmy przewoźnika, czy do 2015 roku zostaną zmodernizowane wagony kursujące w pociągach uruchamianych do miejscowości turystycznych, zwłaszcza Zakopanego. – PKP Intercity, w perspektywie do 2015 roku, nie przewiduje inwestycji na linię do Zakopanego. Obecnie opracowujemy dalsze projekty inwestycyjne dla perspektywy po roku 2015 – powiedziała Beata Czemerajda z PKP Intercity.
Realizowany przez PKP Intercity program odnowy taboru kolejowego PKP Intercity zakłada w perspektywie do roku 2015 inwestycje na poziomie ponad 5 mld zł, co oznacza całkowitą zmianę struktury parku taborowego spółki. Na szlakach pojawią się nowe i zmodernizowane wagony, nowe pociągi, dzięki czemu tabor wyeksploatowany będzie wycofywany. 14 sierpnia br. PKP Intercity podpisała kolejną umowę z konsorcjum Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” na modernizację 115 wagonów, które również będą kursować na trasie Przemyśl-Szczecin. Wartość projektu to ponad 323 mln zł brutto, z czego połowa będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Jest to największy kontrakt na modernizację taboru w historii przewoźnika.