Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Strabag z kontraktem na modernizację stacji Skierniewice

Dalej Wstecz
Autor:

Strabag

Data publikacji:
18-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Strabag

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Strabag z kontraktem na modernizację stacji Skierniewice
Celem projektu realizowanego dla PKP PLK przez konsorcjum Strabag, Thales Polska i Feroco jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu pociągów, zwiększenie przepustowości linii Warszawa-Łódź oraz skrócenie czasu podróżowania na tej trasie dzięki podniesieniu maksymalnej prędkości jazdy pociągów. Umowa między konsorcjum a zarządcą infrastruktury kolejowej dotyczy wdrożenia systemu ERTMS / ETCS poziom 2 / GSM-R na odcinku Warszawa Zachodnia-Koluszki i Koluszki-Łódź Widzew oraz zaprojektowania i wykonania lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) Skierniewice.

Kontrakt firmy Strabag Rail Polska obejmuje roboty z branży torowej. Celem zadania jest zmodernizowanie układu torowego LCS Skierniewice – dużej stacji węzłowej i przyległych do niej posterunków ruchu. Zakres robót obejmuje budowę oraz przebudowę nawierzchni i podtorza kolejowego. W ramach realizacji konieczne będzie rozebranie starego torowiska o długości blisko 50 km oraz zdemontowanie ponad 100 rozjazdów. Nowe tory o długości 34 km zbudowane zostaną z szyn typu 60E1 i 49E1 na podkładach strunobetonowych i drewnianych. Powstaną 74 nowe rozjazdy i zmodernizowane zostaną 4 przejazdy kolejowe.

Realizacja prowadzona będzie w systemie „zaprojektuj i zbuduj” na podstawie Żółtej Księgi FIDIC. Zgodnie z warunkami kontraktowymi wykonawca przygotuje kompleksową dokumentację projektową wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych decyzji i pozwoleń, wykona wymagane testy, badania i odbiory oraz przygotuje kompleksową dokumentację powykonawczą.

Wszystkie prace w ramach kontraktu będą prowadzone przez spółkę Strabag Rail Polska przy wykorzystaniu najnowocześniejszego w kraju parku torowych maszyn budowlanych. Bezpośrednio przy realizacji kontraktu będzie pracował wysokowydajny sprzęt specjalistyczny, m.in. podbijarki torowe, podbijarki rozjazdowe, dynamiczne stabilizatory podtorza, dźwigi kolejowe i profilarki tłucznia. Niezwykle wysoka wydajność tych nowoczesnych maszyn pozwala na przyspieszenie wykonania kolejnych faz robót, a w efekcie prowadzi do kilkukrotnego, w porównaniu do metody tradycyjnej, skrócenia czasu wykonania całego zadania.

Istotnym elementem realizowanego przez Konsorcjum kontraktu będzie zabudowa nowoczesnego systemu ERTMS/ ETCS poziom 2 pracującego w oparciu o technologię GSM-R. ERTMS to Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Managment System), którego celem jest zintegrowanie systemu transportu kolejowego w Europie. Za wykonanie tego zakresu prac będzie odpowiedzialna firma Thales Polska.

Budowa będzie prowadzona przez 27 miesięcy od momentu podpisania umowy i zakończy się w kwietniu 2016 r. Projekt jest współfinansowany z funduszy europejskich z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kontrakt w liczbach - zakres robót Strabag z branży torowej:

  • Rozbiórka istniejącej nawierzchni torowej: 47,8 km
  • Demontaż istniejących rozjazdów: 104 szt.
  • Budowa nowych torów z szyn 60E1: 25,6 km
  • Budowa nowych torów z szyn 49E1: 8,8 km
  • Zabudowa nowych rozjazdów 1:9 R190: 17 szt.
  • Zabudowa nowych rozjazdów 1:9 R300: 20 szt.
  • Zabudowa nowych rozjazdów 1:12 R500: 37 szt.
  • Modernizacja przejazdów kolejowych: 4 szt.

Maszyny budowlane Strabag na kontrakcie w Skierniewicach:

  • Podbijarka torowa typu CSM 09-3X
  • Podbijarka rozjazdowa z zintegrowanym dynamicznym stabilizatorem toru typu UNIMAT 09-32 4S Dynamic
  • Dźwig kolejowy typu KRC 910
  • Dwudrogowa zgrzewarka szyn typu AMS 100
  • Bramki suwnicowe DONELLI PTH 350
  • Profilarka tłucznia typu SSP 110 SW
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Tramwajarze na rondzie Tybetu. Spore utrudnienia

Zintegrowany transport

Warszawa. Tramwajarze na rondzie Tybetu. Spore utrudnienia

inf. pras. UM Warszawa 07 lipca 2023

GDDKiA: Słuchamy rynku, zmieniamy waloryzację

Prawo i polityka

GDDKiA: Słuchamy rynku, zmieniamy waloryzację

Łukasz Malinowski 02 czerwca 2023

Portbou – stacja dwóch szerokości

Kolej

Portbou – stacja dwóch szerokości

Adam Piotr Zając 20 sierpnia 2017

Stacja i dworzec w Katowicach (fotorelacja)

Fotorelacje

Stacja i dworzec w Katowicach (fotorelacja)

Damian Kapinos 13 stycznia 2014

PKP PLK wyremontuje tunel na stacji w Bytomiu?

Infrastruktura

PKP PLK wyremontuje tunel na stacji w Bytomiu?

Bytomski.pl/ak, Rynek Kolejowy 10 lutego 2014

Zobacz również:

Warszawa. Tramwajarze na rondzie Tybetu. Spore utrudnienia

Zintegrowany transport

Warszawa. Tramwajarze na rondzie Tybetu. Spore utrudnienia

inf. pras. UM Warszawa 07 lipca 2023

GDDKiA: Słuchamy rynku, zmieniamy waloryzację

Prawo i polityka

GDDKiA: Słuchamy rynku, zmieniamy waloryzację

Łukasz Malinowski 02 czerwca 2023

Portbou – stacja dwóch szerokości

Kolej

Portbou – stacja dwóch szerokości

Adam Piotr Zając 20 sierpnia 2017

Stacja i dworzec w Katowicach (fotorelacja)

Fotorelacje

Stacja i dworzec w Katowicach (fotorelacja)

Damian Kapinos 13 stycznia 2014

PKP PLK wyremontuje tunel na stacji w Bytomiu?

Infrastruktura

PKP PLK wyremontuje tunel na stacji w Bytomiu?

Bytomski.pl/ak, Rynek Kolejowy 10 lutego 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5