Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Stępień: Większość linii w woj. łódzkim wymaga niezwłocznej interwencji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Stępień: Większość linii w woj. łódzkim wymaga niezwłocznej interwencji
- W zasadzie większość linii kolejowych w województwie łódzkim, za wyjątkiem odcinków Łódź Kaliska – Łódź Chojny – Łódź Widzew – Koluszki – Skierniewice, Zgierz – Łowicz oraz ciągu komunikacyjnego E20, jest w stanie wymagającym niezwłocznej interwencji, głównie w zakresie bieżących napraw, takich jak wymiana szyn, podkładów, wzmocnienie przepustów lub podbicie toru - mówi Witold Stępień, marszałek woj. łódzkiego.

Marszałek województwa łódzkiego, Witold Stępień podkreśla, że dla pasażerów podstawowe znaczenie ma prędkość poruszania się pociągów.  – W 2012 roku prędkości na liniach w województwie łódzkim zostały utrzymane na mniej więcej identycznym poziomie co w roku ubiegłym – jeżeli oczywiście mówimy o działaniach typowo utrzymaniowych, przeprowadzanych przez zarządcę infrastruktury – informuje polityk.

Jeżeli chodzi o utrzymanie linii na terenie województwa, marszałek pozytywnie ocenia usunięcie kilku ograniczeń na szlaku Łódź Kaliska – Łódź Żabieniec.- Niestety, w wielu lokalizacjach nie są usuwane, istniejące od dłuższego czasu ograniczenia, a nawet pojawiają się nowe – jak to ma miejsce na linii nr 16, gdzie czas jazdy systematycznie się wydłuża. Obecnie trwają prace nad studium wykonalności rewitalizacji tej linii na odcinku od Zgierza do Ozorkowa – zwraca uwagę Stępień.

- W zasadzie większość linii kolejowych w województwie łódzkim, za wyjątkiem odcinków Łódź Kaliska – Łódź Chojny – Łódź Widzew – Koluszki – Skierniewice, Zgierz – Łowicz oraz ciągu komunikacyjnego E20, jest w stanie wymagającym niezwłocznej interwencji, głównie w zakresie bieżących napraw, takich jak wymiana szyn, podkładów, wzmocnienie przepustów lub podbicie toru celem usunięcia tzw. wychlapów – mówi marszałek.

Stępień zapewnia, że w 2013 roku będą realizowane prace na linii nr 16, na szlaku Zgierz – Łódź Widzew. -  Szeroki zakres robót będzie też realizowany na linii nr 1 na odcinku od Koluszek do Częstochowy – poza podniesieniem prędkości do 120 km/h zostaną tam również przebudowane perony. Bardziej precyzyjnych informacji udzieli z pewnością Zarządca Infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe – wyjaśnia polityk.

Istotne znaczenie dla województwa ma połączenie kolejowe pomiędzy Łodzią, a Warszawą. Jednak prace modernizacyjne na tej linii zostały zatrzymane. - Jako instytucja zamawiająca połączenia na tej linii nie oczywistym jest, że ocena z naszej strony może być tylko i wyłącznie negatywna. Tym bardziej że mimo wstrzymania prac, rozkład jazdy pociągów jest zarządzany z uwzględnieniem zamknięć –informuje marszałek. 

Polityk podkreśla, że odcinek robót, które powinny się już dawno zakończyć, nadal jest wskazany jako objęty pracami i zamknięty dla ruchu po obu torach. - Stąd też wynikają problemy z odpowiednim trasowaniem pociągów regionalnych, które mimo iż nie kursują po odcinku objętym „teoretycznym zamknięciem”, są prowadzone w zmienionym, znacznie mniej korzystnym dla podróżnych, rozkładzie jazdy. Oczywiście rozumiemy problemy zarządcy infrastruktury, ale liczymy na jak najszybszy powrót do prac – mówi Stępień.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Kasper Fiszer 12 czerwca 2017

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

Infrastruktura

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

jm/rc, Rynek Kolejowy 11 września 2015

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

Biznes

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

TOR Konferencje/Rynek Kolejowy 11 września 2014

Witold Stępień: co z połączeniami stykowymi?

Pasażer

Witold Stępień: co z połączeniami stykowymi?

rc, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Zobacz również:

Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Kasper Fiszer 12 czerwca 2017

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

Infrastruktura

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

jm/rc, Rynek Kolejowy 11 września 2015

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

Biznes

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

TOR Konferencje/Rynek Kolejowy 11 września 2014

Witold Stępień: co z połączeniami stykowymi?

Pasażer

Witold Stępień: co z połączeniami stykowymi?

rc, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5