Partnerzy serwisu:
Biznes

Stadler: W poniedziałek podpisanie umowy z PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
15-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stadler: W poniedziałek podpisanie umowy z PKP Intercity
W czasie I Forum Inwestorów, które wczoraj odbyło się w Siedlcach, szef siedleckiego zakładu i jednocześnie wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w firmie Stadler Rail Christian Spichiger potwierdził, że na początku przyszłego tygodnia dojdzie do podpisania umowy między firmą a spółką PKP Intercity na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z ich utrzymaniem.

To będzie dopiero trzecie zamówienie producenta na polski rynek od czasu, gdy szwajcarska firma zbudowała swoją fabrykę w Siedlcach. W przetargu oferty złożyły: Stadler w konsorcjum z Newagiem, Pesa, hiszpański CAF i ZNTK Mińsk Mazowiecki z grupy Pesa. Nie obyło się oczywiście bez protestów. Polscy producenci mieli zastrzeżenia co do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przed otwarciem ofert mówiło się o udziale w przetargu firmy Alstom, która jednak nie złożyła oferty ze względu na wymagania zamawiającego.

Nie tylko cena

Po rozstrzygnięciu w sierpniu tego roku przetargu na korzyść konsorcjum Stadlera i Newagu, do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie hiszpańskiego CAF-u, które zostało odrzucone. Odwoływać się miała zamiar również Pesa, która jednak ostatecznie wycofała się z tego zamiaru. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty oparto decyzję o trzy kryteria: cena - 35 punktów procentowych - cena pojazdów i 30 punktów - utrzymanie składów, współczynnik masy pojazdu - 20 procent, oraz stosunek długości płaskiej podłogi do długości użytecznej pojazdu - 15 procent.

Czoła w Stadlerze, człony środkowe w Newagu

Prace przy budowie składów będą odbywały się w ramach konsorcjum w dwóch zakładach - w siedleckiej fabryce Stadlera i w zakładzie Newagu.- Pociąg, który zaproponowaliśmy dla PKP Intercity, to ośmioczęściowy pojazd Flirt. Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler, w zakładzie w Siedlcach, będzie montował skrajne człony pociągów - mówił niedawno w wywiadzie z „Rynkiem Kolejowym” szef siedleckiego zakładu producenta Christian Spichiger. - Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany. Obecnie tak kształtuje się podział prac - dodaje.

Pociągi będą rozpędzały się do prędkości 160 km/h. Flirt dla PKP Intercity będzie pociągiem najnowszej - trzeciej jużgeneracji (podobnie jak pociągi dla ŁKA i dla niemieckiego przewoźnika Veolia Verkehr Regio GmbH). Składy mają być przystosowane do przewozów dalekobieżnych, dlatego też będzie można dostrzec w nich pewne podobieństwa do składów wyprodukowanych dla czeskiego przewoźnika LEO Express. Jednak dodatkowo w pociągu ma znaleźć się również wagon z powierzchnią przygotowaną pod bistro. Pociąg będzie miał także 6 toalet i w pierwszej klasie ułożenie siedzeń w konfiguracji 2+1. 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych ma być dostarczonych przewoźnikowi do końca października 2015 roku. Wartość zamówienia to ponad 1,6 mld zł brutto (wraz z utrzymaniem).

Poprzednio Stadler wyprodukował na polski rynek 10 składów Flirt dla województwa mazowieckiego i 4 dla śląskiego. Drugim zamówieniem producenta dla Polski był kontrakt na 20 ezt dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W międzyczasie w siedleckim zakładzie Stadler produkuje pojazdy spalinowe i elektryczne na eksport.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Infrastruktura

Świerkot (Stadler): Polska KDP powinna być na 250 km/h

Łukasz Malinowski 04 kwietnia 2025

Szwajcaria: Najszybszy pojazd kolei zębatej na świecie

Innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5