Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler EC250 od teraz jako Smile

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler EC250 od teraz jako Smile
Fot. StadlerEc250 Giruno. Rodzina tych pojazdów będzie nazywać się Smile
Konkurs zorganizowany podczas drzwi otwartych producenta w Szwajcarii pozwolił na wyłonienie, w drodze konkursu, nowej nazwy dla niskopodłogowych pociągów dużej prędkości, których przedstawicielem jest Giruno kursujący pod banderą szwajcarskich kolei.

Dotąd pociąg nazywał się EC 250 i posiadał nazwę Giruno nadaną mu przez Szwajcarów. Giruno – to myszołów w języku retoromańskim. Ta nazwa nie mówi jednak wiele potencjalnym przyszłym użytkownikom pociągu spoza Szwajcarii, dlatego zdecydowano, w drodze konkursu, na „zeuropeizowanie” nazwy.

Dotąd każda z nazw nadawanych pociągom niosła ze sobą konkretną treść. Np. Flirt to skrót od Flinker Leichter Intercity-und Regional-Triebzug. Z niemieckiego oznacza to: szybki, lekki, innowacyjny pociąg dla połączeń regionalnych i intercity. Nazwa Smile to z kolei skrót od Schneller Mehrsystemfähiger Innovativer Leichter Expresszug – czyli szybki wielosystemowy innowacyjny i lekki pociąg ekspresowy.

SBB zamówiły 29 pociągów Giruno o długości 202 metrów. Jest to pierwszy pociąg wyprodukowany przez Stadlera, do tego pozbawiony stopni wejściowych, mogący osiągać prędkość do 250 km/h. Elektryczne zespoły trakcyjne, przeznaczone do obsługi trasy przez Tunel Gotarda, pojadą z pasażerami od grudnia 2019. Poza Szwajcarią zostaną dopuszczone do ruchu w Niemczech, Włoszech i Austrii.

Pociąg prezentowany był podczas targów InnoTrans w Berlinie, w 2016 roku. Jego wnętrze można obejrzeć tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Byliśmy w zakładzie Stadlera w Bussnang [zdjęcia]

Tabor i technika

Byliśmy w zakładzie Stadlera w Bussnang [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 09 kwietnia 2023

Stadler Giruno rozpoczął rozkładowe kursy z pasażerami

Tabor i technika

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację

Infrastruktura

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację

inf. pras. 09 kwietnia 2019

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Byliśmy w zakładzie Stadlera w Bussnang [zdjęcia]

Tabor i technika

Byliśmy w zakładzie Stadlera w Bussnang [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 09 kwietnia 2023

Stadler Giruno rozpoczął rozkładowe kursy z pasażerami

Tabor i technika

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację

Infrastruktura

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację

inf. pras. 09 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5