NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Śrem stara się o przywrócenie połączenia kolejowego do Poznania

| inf. prasowa, oprac. ms 10.07.2018 117

Śrem stara się o przywrócenie połączenia kolejowego do Poznania
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Burmistrz Śremu Adam Lewandowski i Piotr Wiśniewski, dyrektor biura Stowarzyszenia Metropolia Poznań przedstawili koncepcję projektową zadania pn.: „Rewitalizacja linii nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń w celu przywrócenia parametrów eksploatacyjnych i wznowienia ruchu kolejowego”.
Koncepcja wykonana została na podstawie umowy zawartej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, gminę Śrem oraz Stowarzyszenie Metropolia Poznań. Opracowanie ma na celu uwidocznienie stanu istniejącego oraz przedstawienie propozycji modernizacji linii kolejowej nr 369 Mieszków – Czempiń na odcinku Śrem – Czempiń w zakresie branży torowej, drogowej, konstrukcyjnej, mostowej, energetycznej, sieci trakcyjnej oraz teletechnicznej. Dokument dotyczy linii 369 od okolic przejazdu kolejowego w ciągu ul. Staszica w Śremie do osi budynku stacyjnego stacji Czempiń. Długość przedmiotowego odcinka wynosi 21,2 km.

Pociągi mają szanse wrócić do Śremu

– Analiza techniczna projektu pokazała, że przedsięwzięcie jest możliwe do zrealizowania. To dla nas bardzo dobra wiadomość. Następnym etapem po wykonaniu koncepcji będzie opracowanie dokumentacji technicznej i pozyskanie środków na realizację zadania – mówił w trakcie spotkania burmistrz Lewandowski.

Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Stowarzyszenia Metropolia Poznań. Wykonawcą koncepcji jest firma E=R=G Polska. Obecnie prowadzone są końcowe czynności odbioru opracowania.

– Dla Stowarzyszenia Metropolia Poznań to kolejny etap rozwoju Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. W najbliższych latach zamierzamy zlecić przygotowanie decyzji środowiskowej i dokumentacji technicznej, tak aby na przełomie 2020/21 móc złożyć wniosek o dofinansowanie inwestycji – zapowiada Piotr Wiśniewski, dyrektor biura Stowarzyszenia Metropolia Poznań.

Linia Śrem – Czempiń o długości ponad 20 km wybudowana została w 1885 roku. W 1995 roku zawieszono na niej przewozy pasażerskie, a 19 grudnia 2002 roku PKP PLK SA przekazał ją do zasobów PKP SA w celu fizycznej likwidacji.

Przejazd po drodze wojewódzkiej generuje korki

Od lat dziewięćdziesiątych całkowitej zmianie uległa sytuacja gospodarcza Polski, a rozwijająca się gwałtownie w ostatnich latach aglomeracja poznańska generuje zapotrzebowanie na usługi kolejowego transportu publicznego. Obecnie mieszkańcy Śremu i okolic mają możliwość dojeżdżać do Poznania wyłącznie samochodem lub komunikacją autobusową drogą wojewódzką nr 434. Tak w jednym, jak w drugim wypadku czas dojazdu do celu znacznie wydłużają korki tworzące się na wjeździe do Poznania.

Znakomitym przykładem powrotu pasażerów do kolei okazała się kilka lat temu rewitalizacja linii 356 z Poznania do Wągrowca. Podróżni na tej linii sugerują zwiększenie liczby połączeń i wydłużenie składów pociągów.

Więcej na temat Poznańskiej Kolei Metropolitalnej piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5