Safety & Quality Assessment System to narzędzie służące zbadaniu i określeniu poziomu bezpieczeństwa i jakości działań operacyjnych podejmowanych w obrocie produktami chemicznymi zarówno obojętnymi, jak i niebezpiecznymi podlegającymi ADR, RID, ADN oraz materiałami szczególnego ryzyka HCDG przez podmioty funkcjonujące w łańcuchu logistycznym.
PCC Intermodal spółka obecna na rynku od 2004 roku informuje o pozytywnym przejściu badania SQAS (Safety & Quality Assessment System). Po uzyskaniu w 2012 roku Certyfikatu AEO-S firma, by zagwarantować swoim klientom najwyższą jakość obsługi, podjęła dalsze kroki badania jakości i bezpieczeństwa prowadzonych przez nią procesów.
Działalność PCC Intermodal rozpoczęła się od organizacji jednego kontenerowego pociągu tygodniowo, który łączył fabrykę chemiczną Grupy PCC z nieistniejącym już dziś terminalem w Świnoujściu. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Spółka organizuje w każdym tygodniu kilkadziesiąt regularnych pociągów, gwarantując niezawodny serwis intermodalny od największych portów morskich naszej części Europy (Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven, Gdańsk, Gdynia) do miejsc przeznaczenia. Spółka zarządza terminalami w Kutnie (Centralna Polska), Brzegu Dolnym (Dolny Śląsk), Gliwicach (Górny Śląsk) oraz Frankfurcie nad Odrą (region Berlina/Brandenburgii), a przy współpracy z Duisportem obsługuje również rejon Zagłębia Ruhry.
Badanie SQAS w PCC Intermodal S.A. przeprowadzono w ramach trzech modułów:
-
Transport Service (Terminal w Kutnie, Gliwicach i Brzegu Dolnym) - w ramach tego modułu w Europie przebadanych zostało 1329 firm, w tym w Polsce – 49!
-
Warehouse (Terminal w Brzegu Dolnym) – w ramach modułu magazyn produktów chemicznych w Europie przebadanych jest 165 firm w tym w Polsce – 4!
-
Rail Carrier( Biuro w Gdyni oraz Jaworznie) – w ramach modułu przewoźnik kolejowy w Europie przebadanych jest 44 firmy w tym w Polsce – 4
Badanie SQAS to prowadzony przez niezależnych ekspertów system oceny jakości, bezpieczeństwa i wpływu na środowisko usług transportowo-logistycznych, w tym transportu ładunków chemicznych, w ramach procesów podejmowanych przez objęte dobrowolnym badaniem firmy. Raporty sporządzane są na bazie wystandaryzowanego kwestionariusza, aktualizowane cyklicznie.