Partnerzy serwisu:
Pasażer

Śląsk-Małopolska: Czy będą ekspresy z Krakowa do Katowic?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Śląsk-Małopolska: Czy będą ekspresy z Krakowa do Katowic?
Górnośląski Okręg Przemysłowy i aglomeracja krakowska to położone w bliskiej odległości dwa duże ośrodki przemysłowe i kulturalne południowej Polski. Niestety od dawna nie można z Krakowa do Katowic dotrzeć szybkim pociągiem. Czy to się zmieni?

Pomimo niewielkiej odległości (77 km) obecnie najszybsze połączenie z Krakowa do Katowic jest realizowane w czasie ponad dwóch godzin. Zły stan linii E-30 pomiędzy Katowicami a Krakowem nadal nie pozwala na rozpędzenie pociągu do prędkości wyższej niż 80 km/h. Jak pokazuje mapa prędkości na polskiej sieci kolejowej, na większości trasy jest to prędkość 50 km/h. W takiej sytuacji nie ma mowy o szybkiej podróży pomiędzy aglomeracjami.

- Tak jak w przypadku planowania i realizacji każdego naszego pociągu, istotny jest element infrastruktury. Sam pociąg ekspresowy nie przyciągnie i nie zatrzyma pasażera tylko swoją marką. Wiemy z doświadczenia, że czasy przejazdów i związany z nimi komfort jazdy stanowią dla naszych klientów ważny czynnik, na podstawie którego wybiera właśnie nasz pociąg – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Taki stan infrastruktury w najbliższym czasie wyklucza uruchomienie jakichkolwiek połączeń kwalifikowanych kategorii Express bądź Express Intercity spółki PKP Intercity na omawianym odcinku. - Obecnie wspomniana wcześniej linia Kraków – Katowice nie gwarantuje nam satysfakcjonujących i przede wszystkim konkurencyjnych czasów przejazdu. Wiemy, że zarządca infrastruktury ma plany wobec tej linii i w momencie ich zrealizowania będziemy mogli zastanowić się nad pełną ofertą, również połączeń kwalifikowanych – tłumaczy Czemerajda.

Przypomnijmy, że obecnie rozpoczynają się prace związane z kompleksową modernizacją linii kolejowej Katowice – Kraków na odcinku Sosnowiec Jęzor – Kraków Towarowy. Według zarządcy infrastruktury modernizacja pozwoli dostosować tory do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h. W przypadku pociągów pospiesznych skróci to czas podróży z obecnych 120 minut do jednej godziny.

Jak mówi Beata Czemerajda, do czasu zakończenia inwestycji spółka PKP Intercity nie uruchomi żadnego pociągu kwalifikowanego z Krakowa do Katowic. – W momencie zrealizowania planów, jakie zarządca infrastruktury ma wobec tej linii, będziemy mogli zastanowić się nad pełną ofertą, również połączeń kwalifikowanych – mówi.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino od marca 2023. Szybciej do Krakowa, wolniej do Gdańska

Tabor i technika

Pendolino od marca 2023. Szybciej do Krakowa, wolniej do Gdańska

Michał Szymajda 09 marca 2023

Fakty i mity wokół reorganizacji w PKP Intercity

Warte uwagi

Fakty i mity wokół reorganizacji w PKP Intercity

Rynek Kolejowy, 23 października 2009 23 października 2009

Zmiana kategorii kilku pociągów w PKP IC

Pasażer

Zmiana kategorii kilku pociągów w PKP IC

Polska Agencja Prasowa, 17 lutego 2010 18 lutego 2010

W czerwcu powrócą Ekspresy

Biznes

W czerwcu powrócą Ekspresy

jm, Rynek Kolejowy, 6 kwietnia 2011 06 kwietnia 2011

Zobacz również:

Pendolino od marca 2023. Szybciej do Krakowa, wolniej do Gdańska

Tabor i technika

Pendolino od marca 2023. Szybciej do Krakowa, wolniej do Gdańska

Michał Szymajda 09 marca 2023

Fakty i mity wokół reorganizacji w PKP Intercity

Warte uwagi

Fakty i mity wokół reorganizacji w PKP Intercity

Rynek Kolejowy, 23 października 2009 23 października 2009

Zmiana kategorii kilku pociągów w PKP IC

Pasażer

Zmiana kategorii kilku pociągów w PKP IC

Polska Agencja Prasowa, 17 lutego 2010 18 lutego 2010

W czerwcu powrócą Ekspresy

Biznes

W czerwcu powrócą Ekspresy

jm, Rynek Kolejowy, 6 kwietnia 2011 06 kwietnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5