Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Fakty i mity wokół reorganizacji w PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-10-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 23 października 2009

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Fakty i mity wokół reorganizacji w PKP Intercity
Ostatnio bardzo głośno zrobiło się w mediach o planowanych zmianach w PKP Intercity. Sprawa dotyczy, jak to fachowo zostało określone "porządkowania portfela marek" należących do spółki, czyli likwidacji kategorii pociągów pospiesznych i ekspresów na rzecz TLK i Intercity.

Ilość, a co gorsza różnorodność informacji dotyczących wspomnianego tematu, jakie pojawiły się w minionym tygodniu, może przyprawić przeciętnego pasażera o przysłowiowy ból główy. W zwiazku z tym, chcielibyśmy wyjaśnić i "wyprostować" pewne zagadnienia, tak żeby wszystko stało się jasne. Jak dowiedzieliśmy się z PKP Intercity, docelowo planowana jest likwidacja wszystkich pociągów w 2 kategoriach: pospieszne i ekspresowe. Wszystkie pospieszne oraz część wybranych ekspresów, zostaną przemianowane na TLK (nie będzie już pełnej nazwy Tanie Linie Kolejowe, jak podają niektóre źródła, tylko jej skrót), natomiast pozostałe ekspresy trafią do kategori Intercity. Pociągi kategorii Eurocity pozostaną bez zmian. Cała operacja ma na celu utworzenie dwóch silnych brandów w PKP Intercity: TLK w kategorii ekonomicznej i Intercity w kategorii biznesowej. Nieprawdziwe są także informacje, jakoby była to cicha i ukryta podwyżka, którą spółka chce w ten sposób zastosować. Po pierwsze taryfa M, w której jeżdżą pociągi kategorii TLK, jest tańsza od kategorii D, mającej zastosowanie w przypadku zwykłych pospiesznych (niewiele, ale jednak), a po drugie jak poinformowała nas Beata Czemerajda z Biura Rzecznika Prasowego PKP Intercity, docelowo nie będzie rezerwacji miejsc we wspomnianych TLK-ach (a przynajmniej w 2 klasie), jak to ma miejsce obecnie. Mamy również, niepotwierdzone na razie informacje, że spółka planuje zrównać taryfę za przejazd TLK w obu klasach (1 i 2), a jedyną różnicą, będzie obowiązkowa rezerwacja miejsca w 1 klasie, w wysokości 10 zł. Pierwsze zmiany  w brandingu rozpoczną się już niedługo, 2 listopada i będą wprowadzane stopniowo. Planowane zakończenie całej "operacji" przewidywane jest na grudzień 2010 roku, tak żeby w rozkładzie, który wejdzie w życie w tym właśnie okresie, system połączeń był już jasny i klarowny dla przeciętnego pasażera.

 

\

*Fot. Rynek Kolejowy.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5