SKM Trójmiasto przygotuje studium wykonalności budowy torów z Rumi Janowa do Wejherowa.Spółka chce w ten sposób umożliwić zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów z Wejherowa do Gdyni.
Szybka Kolej Miejska posiada swoje dwa tory na odcinku od Gdańska Głównego do Rumi Janowa. Dalej korzysta z torów PKP PLK, których przepustowość jest ograniczona. - Złożyliśmy projekt o dofinansowanie Unii Europejskiej do studium wykonalności, związanego z planowaną budową toru SKM z Rumi Janowa w stronę Wejherowa - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście - To czy dostaniemy środki na opracowanie studium wykonalności okaże się w pod koniec czerwca - dodaje. Czemu potrzebne jest przedłużenie torów SKM?
- Wiele osób z tzw. "Małego Trójmiasta Kaszubskiego" pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa własnego jednego lub dwóch torów aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym ilość kursujących tam pociągów - mówi Marcin Głuszek.
Jak informuje SKM, studium wykonalności wskaże, czy budować z Rumi Janowa jeden czy dwa tory SKM, do jakiej stacji należy przedłużyć linię kolejową i ile będą kosztować poszczególne warianty. SKM nie zadecydowała jeszcze, jakie środki miałyby pokryć planowaną inwestycję, ale prawdopodobnie spółka liczy tu na unijne dofinansowanie. Nie planowano jeszcze zakupu nowego taboru do zwiększenia przewozów po rozbudowie linii.