Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Simpson: Polskie pociągi muszą jeździć szybciej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Simpson: Polskie pociągi muszą jeździć szybciej
- We Wrocławiu widzieliśmy fantastyczny dworzec. To od strony klienta ma sens, ale tylko wtedy, gdyby wasze pociągi jeździły szybciej – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Brian Simpson, przewodniczący Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego.

Jakie jest pana zdanie w kwestii kolei dużych prędkości. Czy Polska powinna zainwestować w KDP?

Odpowiadając zupełnie szczerze, to wolałbym, aby Polska zainwestowała w konwencjonalną, normalną kolej zamiast rzucać się na miliardowe inwestycje w koleje dużych prędkości. To nie jest taka prosta sprawa. Nie wydaje mi się, by realna i celowa była budowa sieci KDP w Polsce. Bardziej uzasadnione byłoby inwestowanie w modernizację i usprawnienie obecnie funkcjonujących linii, podnoszenie ich standardów niż wydawanie miliardów na KDP. Ale przecież to nie tylko kwestia wysokich kosztów takiego programu. Może też warto założyć w planach zamiast KDP inne połączenie między miastami, np. Warszawą a Szczecinem.

Jak ocenia pan polską kolej? Co powinno być dla niej priorytetem?

Przede wszystkim najpilniejszą sprawą jest modernizacja infrastruktury kolejowej, która doprowadzi do podniesienia średniej prędkości przejazdów. I nie chodzi tylko o pasażerskie przewozy, ale także o przewozy ładunków. Słyszałem, że średnia prędkość przewozów towarowych to około 30 km/h. To zdecydowanie zbyt wolno i, dyplomatycznie mówiąc, nie brzmi najlepiej. We Wrocławiu widzieliśmy fantastyczny dworzec. To od strony klienta ma sens, ale tylko wtedy, gdyby wasze pociągi jeździły szybciej. One muszą jeździć szybciej. Przykładowo, podróżując z Katowic do Wrocławia, ze śmiechem stwierdziłem, że moja lokomotywa parowa jeździ szybciej. Żeby jednak być absolutnie sprawiedliwym, muszę powiedzieć, że jakieś 10 lat temu było w Polsce zdecydowanie gorzej w tej kwestii. Więc przebyliście sporą drogę i jest całkiem nieźle i muszę przyznać, że dużo zrobiono. Poczyniono wiele wysiłków i zdecydowanie trzeba stwierdzić, że polskie koleje nie są najgorsze w Unii Europejskiej.


To tylko fragment wywiadu. Więcej w najnowszym magazynie „Rynek Kolejowy 10 /2013. Do nabycia w salonach Empik

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Debata o finansowaniu kolei w Brukseli

Prawo i polityka

Debata o finansowaniu kolei w Brukseli

inf. pras 01 grudnia 2022

PE: Od 2025 koniec bezpłatnych emisji dwutlenku węgla w lotnictwie

Prawo i polityka

Parlament Europejski zatwierdził budżet UE 2014-2020

Prawo i polityka

Parlament Europejski zatwierdził budżet UE 2014-2020

ew / Rynek Infrastruktury 19 listopada 2013

Parlament Europejski przegłosował Czwarty Pakiet Kolejowy

Prawo i polityka

Parlament Europejski przegłosował Czwarty Pakiet Kolejowy

komunikat prasowy Bogusława Liberadzkiego 26 lutego 2014

Niewielkie zainteresowanie transportem kolejowym wśród kandydatów do PE

Prawo i polityka

Wyniki wyborów do PE: Ci odlatują, ci zostają…

Prawo i polityka

Zobacz również:

Debata o finansowaniu kolei w Brukseli

Prawo i polityka

Debata o finansowaniu kolei w Brukseli

inf. pras 01 grudnia 2022

PE: Od 2025 koniec bezpłatnych emisji dwutlenku węgla w lotnictwie

Prawo i polityka

Parlament Europejski zatwierdził budżet UE 2014-2020

Prawo i polityka

Parlament Europejski zatwierdził budżet UE 2014-2020

ew / Rynek Infrastruktury 19 listopada 2013

Parlament Europejski przegłosował Czwarty Pakiet Kolejowy

Prawo i polityka

Parlament Europejski przegłosował Czwarty Pakiet Kolejowy

komunikat prasowy Bogusława Liberadzkiego 26 lutego 2014

Niewielkie zainteresowanie transportem kolejowym wśród kandydatów do PE

Prawo i polityka

Wyniki wyborów do PE: Ci odlatują, ci zostają…

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5