Partnerzy serwisu:

Siemens będzie utrzymywał rosyjskie "Jaskółki" przez 40 lat

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RŻD/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Siemens będzie utrzymywał rosyjskie "Jaskółki" przez 40 lat
Niemiecki producent taboru kolejowego wygrał kontrakt na 40-letnie utrzymanie 240 elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro Rus "Jaskółka". To kolejny kontrakt na utrzymanie "Jaskółek". Pierwszy, również 40-letni, objął 54 pociągi.

Pierwszy pociąg Desiro Rus zaczął wozić pasażerów w styczniu 2013 roku. W tej chwili trwają dostawy kolejnych. Jeszcze przy okazji kontraktu na dostawy pociągów, Koleje Rosyjskie RŻD zdecydowały, że to Siemens przez okres 40 lat będzie zajmował się utrzymaniem pociągów przeznaczonych do obsługi tras regionalnych.

Negocjacje w sprawie utrzymania pociągów w ramach drugiego kontraktu rozpoczęły się jeszcze w 2011 roku, kiedy to producent został wyłoniony jako dostawca kolejnych 240 pociągów. Będą one wyprodukowane przez Ural Locomotives (spółkę joint-venture Siemensa i Sinary). Będą to również pięciowagonowe składy Desiro RUS, które zostaną zestawione z wyprodukowanych łącznie 1200 członów.

W tej chwili pociągi Siemensa obsługują trasy regionalne w rejonie m. in.: Niżnego Nowogrodu, Smoleńska i Kurska, a także Petersburga i Petrozawodska. Pociągi obsługują trasy także w rejonie Kazania i Soczi.

Prace serwisowe będą prowadzone w bazach utrzymaniowych w mieście Adler niedaleko Soczi oraz w Moskwie. Wartość dwóch kontraktów na dostawy pociągów to w sumie 2,5 miliarda euro. "Jaskółki" mają układ miejsc 2+3 i są w pełni klimatyzowane. Pociągi "Jaskółka" są produkowane w dwóch wersjach systemu napięcia - 3 kV prądu stałego i 25 kV 50 Hz prądu zmiennego.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co pokaże Siemens na Trako?

Tabor i technika

Co pokaże Siemens na Trako?

Siemens Mobility 26 sierpnia 2025

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Zobacz również:

Co pokaże Siemens na Trako?

Tabor i technika

Co pokaże Siemens na Trako?

Siemens Mobility 26 sierpnia 2025

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij