Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Siedlce, Łuków, Międzyrzec – trzy nowe stacje za pół miliarda złotych

Dalej Wstecz
Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
30-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują trzy stacje na trasie z Siedlec do Terespola. Na pasażerów czekają już nowy peron i nowe przejście podziemne w Międzyrzecu Podlaskim. Jeszcze w tym roku podróżni skorzystają z kolejnych dziewięciu nowych peronów, do których będą prowadziły bezpieczne dojścia przyjazne osobom niepełnosprawnym.

Podwyższone perony, windy oraz nowy system nagłośnienia i informacji pasażerskiej – to efekt modernizacji trzech stacji na trasie biegnącej z Siedlec do wschodniej granicy. Pięć z dziewięciu peronów jest już gotowych. Jak informuje biuro prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych, inwestycja zakłada ponadto unowocześnienie 30 przejazdów, sześciu nastawni, czterech wiaduktów oraz dwóch podziemnych przejść i kładki dla pieszych. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem i przebudowie przejazdów kolejowych pociągi pasażerskie na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h.

W Międzyrzecu Podlaskim windą na nowy peron

W Międzyrzecu Podlaskim podróżni mogą już korzystać z nowego peronu, na który można dostać się windami z gotowej części przejścia podziemnego. – Peron oddany do użytku  w drugiej połowie stycznia został podwyższony, co ułatwi podróżnym sprawne wysiadanie i wsiadanie do pociągu. Na liczącym 300 metrów obiekcie zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz pozostałe elementy małej architektury – informuje Marta Guz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych. Na stacji trwają dalsze prace związane z budową pozostałej części przejścia podziemnego, które zastąpiło kładkę. Pasażerowie korzystają z dwóch nowych wind, a do zakończenia inwestycji otrzymają do dyspozycji jeszcze trzecią. Stacja zostanie wyposażona w nowoczesny system nagłośnienia, wyświetlacze i monitoring.

W ramach modernizacji w Międzyrzecu Podlaskim wykonano już połowę prac związanych z wymianą torów. Wykonawca zamontował nową sieć trakcyjną. Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się za pomocą systemu komputerowego, który zastąpił dotychczas stosowane urządzenia mechaniczne i elektryczne. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zmodernizowano także przejazd kolejowy przy ul. Kościuszki. Wkrótce ruszą roboty na kolejnym peronie i w przejściu podziemnym.

Intensywne prace w Siedlcach

Z pierwszego zmodernizowanego peronu skorzystają wkrótce pasażerowie w Siedlcach. PKP Polskie Linie Kolejowe SA przebudowały już północną część stacji. Zakończyły się  roboty torowe, a nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym są w fazie testów. Po zakończeniu prac na stacji pasażerowie będą mogli korzystać łącznie z trzech nowych peronów, wyposażonych m.in. w windy, ławki i wiaty. Pod stacją przebiegać będzie nowe przejście podziemne. Ułatwieniem dla ruchu samochodowego będzie powstający tunel drogowy.

Łuków – prace na półmetku

Na stacji w Łukowie PLK oddały już do eksploatacji dwa nowe perony. W całości przebudowano tory. Trwa budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Międzyrzeckiej, dzięki któremu wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Jednocześnie trwa budowa nowej kładki dla pieszych.

Modernizacja trzech stacji prowadzona przez PLK uzupełnia prace, które wykonano na trasie Siedlce – Terespol. Przebudowano wówczas tory, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe oraz obiekty inżynieryjne. Dzięki temu pokonanie pociągiem liczącej ponad 200 km trasy z Warszawy do Terespola zajmuje 2 h 30 min. Zakończenie modernizacji stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zaplanowano na III kwartał  2015 r. Koszt tego zadania to ponad 500 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Skomunikowania po lubelsku

Pasażer

Skomunikowania po lubelsku

jar, Rynek Kolejowy 08 grudnia 2012

Łagów: Gmina przejmuje dworzec

Infrastruktura

Łagów: Gmina przejmuje dworzec

Radio Zachód 13 grudnia 2012

Łuków: Węzeł bez kasy biletowej

Pasażer

Łuków: Węzeł bez kasy biletowej

jar, Rynek Kolejowy 20 stycznia 2015

Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski z nowymi peronami

Infrastruktura

Zobacz również:

Skomunikowania po lubelsku

Pasażer

Skomunikowania po lubelsku

jar, Rynek Kolejowy 08 grudnia 2012

Łagów: Gmina przejmuje dworzec

Infrastruktura

Łagów: Gmina przejmuje dworzec

Radio Zachód 13 grudnia 2012

Łuków: Węzeł bez kasy biletowej

Pasażer

Łuków: Węzeł bez kasy biletowej

jar, Rynek Kolejowy 20 stycznia 2015

Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski z nowymi peronami

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij