NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ryszard Rębilas: Szybka Kolej Aglomeracyjna coraz popularniejsza

| dl, Rynek-Kolejowy.pl 20.05.2015 192

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-20 10:14:47 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Priorytetem powinna być linia Kraków-Zakopane, polepszenie czasu przejazdu i zwiększenie częstotliwości!
2015-05-20 10:18:06 Autor: p.
---.static.ip.netia.com.pl
Co za bełkot...
Nikt nie dojeżdża tymi pociągami "do aglomeracji", tylko porusza się nimi w jej "granicach".
I jeżeli z założenia pociągi mają służyć dojazdom "do" Krakowa a nie również "wewnątrz" tego miasta to po co bełkot o tak znacznej długości linii kolejowych w Krakowie.
2015-05-20 10:34:42 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
No właśnie, te 120 km to chyba marnie wygląda choćby przy Wrocławiu, Szczecinie czy Poznaniu...
2015-05-20 10:39:20 Autor: Kflik
---.60.129.178
Czy dzieki temu, że pan Rębilas jest w KM a nie w PR udało sie uruchomić weekendowe pociągi Żywiec - Sucha Beskidzka?
2015-05-20 10:42:30 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"a później sukcesywnie, wraz z modernizacją poszczególnych linii, wychodząc poza schemat SKA"

Których? Kiedy? Z RPO? Przecież marszałek skąpi straszliwie na kolejowe remonty. A bez nich nie da się uzyskać dobrych czasów.
2015-05-20 10:54:33 Autor: dudo
---.142.citypartner.pl
@Kflik


Zrozum mądralo, że nikt z pracujących w spółkach kolejowych nie ma interesu w niszczeniu kolei i grają tak, jak im marszałek z kasą zagra. Uruchomienie jednego pociagu to kilka tys. zł za kurs - czy prezes ma wyciągnąc te pieniadze z wlasnej kieszeni? Kolej jest specyficzna. Nie opłaca sie. Potrzebne są duże dopłaty. KMŁy kwitną, bo UM zmieniło stosunek do kolei na bardziej pozytywny. Kolej to srodek transportu masowego, dużo kosztuje i niestety nie działa to w ekonomicznej próżni. Dlatego krytykowac kogokolwiek,że likwiduje pociagi wożące powietrze albo po kilku kolejarzy jest niesprawiedliwie.

Połączeń do Zakopanego nie bedzie wiecej, bo tory są na około, stacje są daleko od wsi, jest jednotor i ciezko konkurowac z busami. Tendencje dla calej kolei w Polsce są jednoznaczne - kolej regionalna bedzie powoli upadać, bo konkurujac z autami i busami nie ma szans za bardzo. Ale bedzie rosło znaczenie kolei aglomeracyjnych. I tutaj widzimy urzeczywistnienie tej tendencji. A tymczasem kibel wozi do Krynicy po 5 osob - przykre, ale coz zrobic...
2015-05-20 11:05:08 Autor: Khan34
---.204.126.93.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Tak a wygaszanie popytu na Kraków - Krzeszowice - Trzebinia - Oświęcim/Katowice jest skutecznie wygaszany. Bełkot jakich mało. Do roboty nie ma czym dojechać w stronę Oświęcimia bo rozkład do kitu. Bredzenie o modernizacji też nie pomoże. Tabor zakoszony tylko dla KMŁ. Ludzie w tych stronach dalej muszą jeździć starymi EN-71. Dobrze że chociaż na Katowice coś nowego puścili łaskawie ale dzięki uprzejmości województwa śląskiego. Bredzenie itd. Szkoda tego czytać.
2015-05-20 11:22:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@dudo: "KMŁy kwitną, bo UM zmieniło stosunek do kolei na bardziej pozytywny."

W ten pozytywny stosunek to ja uwierzę, jak zobaczę w małopolskim RPO:
Sucha - Żywiec
Stróże - gr. woj./Gorlice
Kalwaria Zeb. - gr. woj.
Wadowice - Spytkowice (i dalej?)
małopolską część Tunel - Sławków


Połączeń do Zakopanego może być więcej, mimo jednotoru. Zajrzyj do dowolnego RJP sprzed 2000 roku. Będziesz zaskoczony zarówno liczbą pociągów jak i czasami przejazdu. Sucha, wbrew pozorom, może wygenerować spore potoki. Ale nie przy tej pseudo-ofercie, jak teraz.

Kibel wozi do Krynicy 5 osób? Przy takiej "ofercie" to i tak sporo.

Ile osób przewożono w relacji Kraków Gł. - Wieliczka dwa lata temu? Porównaj pracę przewozową i eksploatacyjną. Tutaj na plus zagrało wprowadzenie biletu z miastem oraz autobusy dowozowe do Wieliczki.
2015-05-20 11:23:40 Autor: antyPLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To okrój o 1/3 tak jak PR to zrobiły za Twoich rządów. Ciekawe czy będzie tyle ludzi jeździć.
Proponuje taki rozkład :
4, 6, 7:30, 8, 10, 12, 14, 15:30, 16, 18, 18:50, 20, 21;50
Na pewno będą tłumy, potem się obetnie kolejne
2015-05-20 11:24:51 Autor: xx
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widać, że kolega Rębilas jest jednym z kolejnych pływaków kolejowych, którzy skaczą tam gdzie lepiej. Już chłopu znudziły się Przewozy Regionalne, to postanowił wskoczyć na intratniejszy stołek, tylko żeby się nie przeliczył.
2015-05-20 12:39:38 Autor: Kflik
---.60.129.178
@dudo

Można grać na szkodę kolei sądząc, że się jej pomaga (klasycznym przykładem jest upieranie się przy podziale na dotowany segment regionalny i dotowany segment dalekobieżny).
Można szkodzić z niewiedzy, braku dobrego rozeznania sytuacji, niezrozumienia problemu.
(tak samo nasze pomysły wpisywane na forum mogą być błędne).

Pan Rębilas nie ma dobrej opinii ze względu na działania jakich dokonał w małopolskim PR i to nie jest tak, że zawsze wszystko można zwalić na marszałka (przecież oni też nie chcą chyba źle?).

a jednak dało się teraz uruchomić połączenia żywiec - sucha Beskidzka co kiedyś nie było możliwe.

Po drugie nie jestem wcale tak pewny, że na pewno nikt nigdy nie szkodzi celowo.
Psucie rozkładu układając go pod obiegi i własną wygodę (np. by pasowało..kolejarzom) to CELOWE niszczenie kolei.

Także jakiś układy z konkurencją są możliwe, przecież korupcja istnieje na świecie i nie wierzę, że transport, zwłaszcza kolejowy, jest na nią odporny.
NIC tu nie sugeruję, ale protestuję przeciwko sugestiom, że "nikt nie ma interesu w niszczeniu kolei". świat niestety nie jest taki prosty. Jak ktoś ma firmę busową lub ma kontakty z kimś kto ma to może mieć interes w niszczeniu kolei. Jak ktoś produkuje dużo ropy, robi części do samochodów - też może mieć interes. Jak ktoś ma autostradę - ma interes w tym by równoległa do niej linia kolejowa była nienadająca się do użytku.

Mądrale to sądzę, że likwidacja pociągów (bez fizycznej likwidacji linii kolejowej i cięciach w administracji PLK i zwolnieniach pracowników u przewoźnika) może dac jakiekolwiek oszczędności. Klasycznym przykładem jest głupota polegająca na likwidacji części kursów. NIKT na tym nie oszczędza, a taka polityka jest stosowana od dziesięcioleci i sprowadza kolej w coraz większą spiralą zadłużenia i wzrostu dotacji. Kolej jest najdroższa w utrzymaniu jeśli prawie w ogóle nie jeździ.


Połączenia do Zakopanego.
To już OT ale:
stacje daleko od wsi? Nie żartuj. Wiele stacji jest tu położonych bardzo dobrze, to, że z dala od zakopianki to pod względem ruchu regionalnego tym lepiej dla kolei.
Taka linia w innych krajach funkcjonowałaby bardzo dobrze tylko w Polsce się nie da bo jednotor, bo są busy bo coś tam.
Kraków - Zakopane to nie jakas linia po zapomnianych wioskach.
W Czechach, Słowacji, nie mówiąc o Szwajcarii jeździłoby tu mnóstwo pociągów.
Problem tej linii to m.in. upieranie się przy podziale na połączenia regionalne i dalekobieżne. tutaj każdy pociąg od Krakowa, jesli jest dotowany, powinien jechać jako przyspieszony. Połączeń nie może być śladowa ilość i nie mogą kosztować kilka razy więcej od busów, co kiedyś gdy jeszcze więcej pociągów było w rozkładzie się zdarzało. Najlepiej by wszystko co jedzie Kraków - Zakopane odcinek do Suchej Beskidzkiej pokonywało jako przyspieszony.

Kluczowy problem kolei regionalnej w Polsce to zasady ustalania stawek PLK. One blokują mozliwość zwiększania częstotliwości.
Podobnie działa próba oszczedzania przez likwidację pociągów gdy w koszty pociągów wlicza się koszty administracyjne i inne stałe i liczy, że po likwidacji pociągów tych kosztów nie będzie. To jest częsty błąd nie tylko na kolei: oglądanie wykresów i danych bez rozumienia co za tymi danymi stoi.
2015-05-20 12:54:30 Autor: Kflik
---.60.129.178
Kolej musi albo działać na 100% (tzn "dużo jeździć") albo ma w ogóle nie być torów.

Stany pośrednie nie działają w przypadku tego typu transportu.
2015-05-20 14:40:32 Autor: zKrakowa
---.dynamic.chello.pl
Korzystam z połączenia z/do Wieliczki realizowanego przez pociągi KMŁ regularnie (kilka razy w tygodniu). Wszystko pięknie, fajnie ale odnoszę dziwne wrażenie, że to jest takie urodzenie myszy przez górę. Bawią się u nas w Grodzie Kraka politykierzy w jakieś referenda o budowie metra i inne cuda na kiju, a przecież przykład KMŁ pokazuje, że kolej ma ogromny potencjał - niech tylko oferta będzie dobra pod względem ceny i jakości. Na tej płaszczyźnie to jedno połączenie pokazuje, że jak się chce to można. Powstaje pytanie, kiedy jakiś mądry inaczej to spieprzy, wszak w tym kraju rządzonym przez miernoty jak równamy to tylko w dół.
Proszę mi zatem powiedzieć (zwracam się do was miłośnicy kolejnictwa, ja zwykły pasażer chcący i lubiący jeździć pociągami do/z roboty i rekreacyjnie) co stoi na przeszkodzie aby w Krakowie zacząć budować kolej nie tylko na prezentacjach i w poerpoincie ale realnie?
Proszę przyglądnąć się temu schematowi, który wykorzystuje obecną infrę w Krakowie. -> http://tinyurl.com/p6qnywt

na co oni czekają? ile jeszcze musi paść słów, ile te matoły (czyt. politycy maści wszelakiej) muszą przewalić publicznej kasy, wypić hektolitrów kawy, wpierniczyć tony ciastek na pogadankach o dupie Maryny, zamiast zacząć przekuwać super plany i schematy w czyn? Brak kasy czy chęci? bo ja odnoszę dziwne wrażenie, że to drugie, wszak UE kasy na kolej nie szczęści. Za dużo miernych, biernych i wiernych zamiast potrafiących myśleć i mających jaja w UM i spółkach kolejowych?
Pozdrawiam.
2015-05-20 15:41:32 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Będzie przybywać KMŁ pasażerów z kilku względów:
- korkują się drogi radialne z obrzeży Krakowa co centrum miasta, a na budowę
kolejnych dróg nie ma miejsca, i coraz większy jest przeciw społeczny mieszkańców
na budowę kolejnych 'autostrad' w mieście, pompujących wzmożony ruch samochodów do miasta, (obecnie wjeżdża w dzień roboczy około 110 000
samochodów z zewnątrz miasta ( w Krakowie jest 507 000 aut osobowych).
- W kłopoty finansowe wpadają busiarze, którym każe się płacić 5 groszy/dziennie od korzystania z przystanku, dotąd nie płacili, teraz po uwzględnieniu tych opłat będą musieli podnieść ceny za przejazd.
- Polityka transportowa jest w dużych miastach taka że busy, będą miały graniczony sztucznie wjazd do centrów miast (w Krakowie też, (spaliny, ciasnota, brak miejsc postojowych itd.)), na rzecz transportu szynowego - publicznego (jako wysoko
wydajnego i szybszego (SKA, premetro, metro).
- Między Krakowem a Nową Hutą, istnieje linia kolejowa obwodowa oddalona nieco od dużych skupisk ludzkich, stąd zrodziła się potrzeba połączenia w przyszłości - metrem - lecz na razie nikt nie wie jak to ma wyglądać i jaki ma być przebieg linii, wiadomo że na osi wschód - zachód (Nowa Huta - Bronowice).
- SKA - będzie 3 linie (Wieliczka - Balice, Podbory Skawińskie - Sędziszów, Tarnów - Trzebinia.) Czy to wszystko ? nie sądzę. Ale czas pokaże.
2015-05-20 15:49:07 Autor: malymirus
---.bb.online.no
Pamiętam iż za Rembilasa w PR to się linie wycinało. Zadęcki próbował stworzyć coś na wzór Kolei Aglomeracyjnej w chyba latach 90 ubiegłego stulecia, ale wyszło jak zwykle...
2015-05-20 17:41:22 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Miękkie lądowanie w firmie obsługującej 14 km linii kolejowych - majstersztyk!
2015-05-21 07:09:15 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
@Małopolanin

Dokładnie! Jedną "traskę" uruchomili i takie zachwyty. Niech najpierw stworzą sieć połączeń to można będzie oceniać ich pracę.
2015-05-21 08:25:23 Autor: Jeszcze kolejarz
---.centertel.pl
Panom Ręmbilasom dziękujemy, tyle złego co oni zrobili do transportu kolejowego na południu Polski
2015-05-21 08:55:34 Autor: marcink
---.10.13.132
No to zapraszamy do Gorlic - jak to UM twierdzi - się nie da bo przed zawieszeniem jeździło średnio średnio 22 osoby (czas przejazdu był bus x2, cena - bus x2)....

Przy okazji - wesprzecie nas? http://www.petycje.pl/petycja/11324/petycja_w_sprawie_uruchomienia_polsczen_kolejowych_do_gorlic.html
2015-05-21 09:17:43 Autor: Max03
---.magellan.net.pl
"Z każdym dniem coraz więcej osób korzysta z usług kolei na trasie Wieliczka – Kraków ..."

Cóż to za bzdury i uprawianie "propagandy sukcesu"! Przecież od kiedy w grudniu uruchomiono Koleje Małopolskie ludziom dojeżdża się gorzej, bo nie ma bezpośrednich połączeń z Wieliczki do Business Parku. Trzeba się przesiadać, co wydłużyło czas dojazdu do pracy.
2015-05-21 09:40:34 Autor: Jeszcze kolejarz
---.centertel.pl
To, że średnio co dwa tygodnie zmienia się rozkład jazdy to na pewno wina PKP Polskie Linie Kolejowe, to że pociągi są nie trafione też wina PKP PLK.
2015-05-21 12:04:10 Autor: haha
---.g-net.pl
@marcink:
Wy to lobbujcie za *remontem* linii kolejowej 108 ze Stróż i 110 do Gorlic oraz za połączeniem ich krótką łącznicą:
http://www.kolej2022.pl/projekty/malopolskie/309-projekt-nr-mlp-3-stroze-gorlice-jaslo

Wy chcecie konkurencyjnego czasu przy takim kartoflisku na 108 i 110? Tam jest max. 50, masa zwolnień do 20 i 30. Kto tam pojedzie nowym sprzętem? Żeby go sobie po kilku miesiącach wysłać do remontu kapitalnego?
2015-05-21 12:34:26 Autor: Woojtek
---.malopolska.uw.gov.pl
Panie Reblias a kiedy będę mógł na podstawie biletu sieiowego KKM, jechać pociągiem, w obrębie granic Krakowa?
2015-05-21 18:41:14 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Teraz czekamy na rębibusy.
2015-05-22 09:06:45 Autor: jhfiyt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pytanie jest nadal aktualne było 7000zł czy 15000zł
http://pilkarskamafia.blogspot.com/2010/12/jak-odra-opole-ustawiaa-mecze.html
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5