Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rozkład Kolei Mazowieckich na 2014 rok. Jeszcze więcej utrudnień

Dalej Wstecz
Autor:

UMWM

Data publikacji:
08-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UMWM

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mazowiecki Urząd Marszałkowski przedstawił projekt rozkładu jazdy pociągów spółki Koleje Mazowieckie, który ma zacząć obowiązywać od 15 grudnia. Na wniosek PKP PLK przez cały rok będzie aż sześć korekt rozkładu. Z powodu modernizacji torów pasażerów czeka kolejna porcja utrudnień.

Rozkład jazdy został opracowany przez Koleje Mazowieckie podstawie wytycznych organizatora przewozów oraz w porozumieniu z innymi przewoźnikami pasażerskimi (PKP Intercity, Przewozy Regionalne i Szybka Kolej Miejska w Warszawie). Przy konstrukcji rozkładu zostały także ujęte, w miarę możliwości technicznych i organizacyjnych, preferencje podróżnych pozyskane z przeprowadzonych badań ankietowych oraz napływających do Spółki i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie wniosków.

Intencją Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz przewoźnika jest uruchamianie takiej ilości połączeń kolejowych (przy uwzględnieniu przepustowości infrastruktury, ilości taboru posiadanego przez Koleje Mazowieckie oraz możliwości dofinansowania przewozów z budżetu Województwa Mazowieckiego), która będzie odpowiedzią na rosnące potrzeby transportowe mieszkańców Mazowsza oraz wzrastający popyt na regionalne przewozy kolejowe.

Ponadto, w 2014 roku będzie kontynuowana komunikacja autobusowa na odcinku stacja kolejowa Modlin – Port Lotniczy Warszawa - Modlin. Szacowana ilość kursów w dobie wyniesie ok. 90 przejazdów (ilość kursów może zostać zwiększona w sytuacji uruchomienia dodatkowych lotów przez obecnie operującego przewoźnika lotniczego lub przy otwarciu połączeń przez nowego operatora). Rozkład jazdy autobusów zostanie dopasowany do ostatecznego rozkładu jazdy pociągów na linii kolejowej nr 9, a także będzie brał pod uwagę rozkład lotów.

Najbardziej istotne informacje dotyczące prac na rozkładem jazdy edycji 2013/2014 w odniesieniu do wybranych linii kolejowych prezentują się następująco:

  • KM 1 Warszawa – Skierniewice w dalszym ciągu będą prowadzone prace modernizacyjne przez zarządcę infrastruktury PKP PLK S.A., a tym samym będą wdrażane w życie zamknięciowe rozkłady w ramach rocznego rozkładu pociągów, gdzie część połączeń KM zostanie wycofana.
  • KM 2 Warszawa – Siedlce – Łuków zniwelowano przerwę w kursowaniu pociągów ze stacji Mińsk Mazowiecki w szczycie porannym pomiędzy godzina 6 a 7 (na odcinku Mińsk Mazowiecki (Stojadła) – Warszawa Rembertów linii jest mocno obciążona m.in. pociągami PKP Intercity jadącymi z kierunku Pilawy). Oprócz tego zaplanowano skrócenie relacji pociągu Tłuszcz – Czeremcha – Tłuszcz (przez Warszawę Wschodnią) do relacji Mińsk Mazowiecki – Czeremcha – Mińsk Mazowiecki z uwagi na remont linii kolejowej nr 449 i przesunięto o 40 minut godziny odjazdu z Warszawy popołudniowych pociągów przyspieszonych (z godz. 14.15 i 18.05 na godz. 14.55 i 18.45). KM ostrzegają, że rozpoczęcie w 2014 roku remontów i modernizacji stacji Siedlce oraz Łuków może wiązać się z utrudnieniami w kursowaniu pociągów,
  • KM 6 Warszawa Wileńska (Warszawa Rembertów) - Małkinia zawieszono kursowanie pociągów w relacji Warszawa Zachodnia – Tłuszcz przez Warszawę Rembertów w związku z planowaną modernizacją linii kolejowej nr 449 Warszawa Rembertów – Zielonka, skrócono relacje pociągów Warszawa Wileńska – Łochów do stacji Tłuszcz z uwagi na planowane rozpoczęcie prac modernizacyjnych na odcinku Tłuszcz – Sadowne.
     
  • Radom – Skarżysko-Kamienna zrezygnowano z pary pociągów przyspieszonych (ok. godz. 11.00 z Warszawy oraz po godz. 13.00 z Radomia) z uwagi na niską frekwencję w pociągach, czas przejazdu popołudniowego pociągu relacji Warszawa Wschodnia – Skarżysko Kamienna (przyspieszonego na odcinku Warszawa Wschodnia – Radom) od stacji początkowej do Radomia wynosi 2h 53 min., a suma postoi na trasie wynosi 37 minut. Wydłużony czas przejazdu wynika z konieczności krzyżowania (mijania) na stacji w Strzyżynie z pociągiem jadącym z Radomia. Postępująca degradacja infrastruktury kolejowej, skutkująca stałym obniżaniem prędkości szlakowych, powoduje wydłużony czas przejazdu oraz trudności z krzyżowaniem pociągów na linii jednotorowej. Na wiosnę 2014 roku ma rozpocząć się remont linii nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Piaseczno, co przyczyni się do zmian w rozkładzie jazdy i dalszych utrudnień w ruchu.
  • KM 9 Warszawa – Działdowo założony został cykliczny rozkład jazdy dla pociągów lotniskowych, składy ze stacji Modlin od godziny 4.21 do godz. 22.21 będą odjeżdżać co godzinę, do stacji Modlin pociągi lotniskowe będą docierać o godzinie „pełnej” pomiędzy 5.00 rano a 23.00.
  • KM 22  Radom – Drzewica wprowadzono dodatkową parę pociągów w relacji Radom – Przysucha celem zwiększenia częstotliwości kursowania składów i dostosowania godzin kursowania do potrzeb podróżnych.
  • KM 26 Radom – Dęblin wprowadzono dodatkową parę pociągów w relacji Radom – Pionki w godzinach popołudniowych w dni nauki szkolnej zapewniająca powrót dzieciom i młodzieży ze szkół do domów.
  • KM 27 Nasielsk – Sierpc wprowadzono dodatkową parę pociągów w dni robocze (w godzinach popołudniowych) w relacji Nasielsk – Płońsk celem zniwelowania 6 godzinnego interwału w kursowaniu składów.
  • KM 31 Siedlce – Czeremcha wprowadzono dodatkową parę pociągów przyspieszonych kursujących w niedzielę oraz święta, celem obsłużenia podróżnych wracających do Warszawy (skomunikowanie pociągu na stacji Siedlce).
  • KM 33 Kutno – Sierpc wprowadzono dodatkową parę pociągów Sierpc – Kutno – Sierpc w dni robocze w porannej porze, zapewniająca dojazd do Płocka na godz. 6.00 do pracy.

W ramach rozkładu 2013/2014 będzie wprowadzonych przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe sześć korekt związanych z prowadzonymi pracami inwestycyjnymi na liniach kolejowych. Będą one udostępniane do wiadomości  podróżnych co najmniej 21 dni przed wejściem w życie i będą obejmowały następujące okresy: (15 XII 2013 - 8 III 2014); (9 III 2014 - 26 IV 2014); (27 IV 2014 -14 VI 2014); (15 VI 2014 - 31 VIII 2014); (1 IX 2014 - 11 X 2014); (12 X 2014 - 13 XII 2014).

Rozkład jazdy pociągów na okres 15.XII-8.III 2014 r. będzie dostępny na stronie internetowej spółki Koleje Mazowieckie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

inf. pras. Koleje Mazowieckie 15 kwietnia 2025

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Roman Czubiński 31 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

Infrastruktura

Koleje Mazowieckie z umową na halę w Sochaczewie

inf. pras. Koleje Mazowieckie 15 kwietnia 2025

Koleje Mazowieckie zapraszają na Dni Funduszy Europejskich

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Umowa na 14 nowych Flirtów

Roman Czubiński 31 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5