Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Rozjazd na torach odstawczych II linii metra (fotorelacja)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Budowametra.pl

Podziel się ze znajomymi:

Plac budowy położony tuż przy Rondzie Daszyńskiego skrywa nie tylko samą stację, ale również 270-metrowe tory odstawcze. Ten obiekt przyłączony do stacji od strony ul. Kasprzaka rozpoczyna centralny odcinek II linii metra, a na jego najniższej kondygnacji widać już podbudowę - tzw. bankiety i zarys przyszłych rozjazdów. Piętro wyżej trwają zaawansowane roboty murowe.

Platforma wyspowa

Gotowych jest już ponad 130 m konstrukcji peronu technicznego, biegnącego wzdłuż środkowej osi obiektu torów odstawczych. W przekroju poprzecznym przypomina kształtem literę T. Właśnie tu – na styku torów odstawczych oraz stacji powstanie podwójne połączenie torów, które daje taborowi możliwość wjechania na każdy tor odstawczy przy peronie technicznym, a z toru odstawczego umożliwia wyjazd innym torem niż ten, którym wjechał. Zarówno peron, jak i wspomniane podwójne połączenie widać już doskonale na zdjęciach. W ponad połowie gotowe są również tzw. bankiety boczne. Sukcesywnie przygotowujemy się zatem do rozpoczęcia układania torów.

Roboty wykończeniowe na poziomie -1

Tymczasem na wyższej kondygnacji trwają prace murarsko-tynkarskie. Wewnątrz obiektu zarezerwowanego dla pomieszczeń technicznych i docelowo niedostępnego dla pasażerów podróżujących II linią metra, ponad połowa ścian została już skończona i wytynkowana. Aktualnie wylewamy posadzki. Ściany działowe wykonywane są z bloczków silikatowych oraz bloczków z betonu komórkowego. Są one mocne i doskonale chronią przed hałasem, a ich równa i gładka powierzchnia pozwala na dowolność przy doborze wykończenia. Na nich układany jest tynk cementowo-wapienny wewnętrzny, wygładzana jest powierzchnia.

W samym pomieszczeniu wentylatorni stacyjnej położyliśmy czarną gładką membranę hydroizolacyjną, na której ułożona zostanie izolacja w postaci maty elastomerowej, a na niej z kolei – betonowa wylewka. Widoczne na zdjęciach regularne wybrzuszenia w podłodze to fundamenty pod wentylatory.

Ciekawym obiektem powstającym na torach odstawczych jest też pomieszczenie podstacji trakcyjno-energetycznej. Na zdjęciach widać żółtą belkę – wciągnik, służący do transportu transformatorów i rozdzielnic energetycznych. Wyniesiona do wysokości 1,2 m względem płyty stropu pośredniego podłoga, pozwoli na bezpieczne umieszczenie w niej kabli elektrycznych, które wpuszczone zostaną w przeznaczonych do tego celu korytach kablowych. Na powierzchni położone zostaną panele elektrostatyczne. Podstacja wyposażona będzie w system gaszenia gazem. Warto zaznaczyć, że zakończyliśmy wycinanie wszystkich słupów tymczasowych w obrębie torów odstawczych.

Prace przy budowie stacji

W miejscu, w którym jeszcze niedawno widniały otwory technologiczne szybu startowego dla tarcz TBM, teraz rozpościera się docelowy strop górny. Aktualnie trwa proces jego zabezpieczania i izolacji. Na ułożonej warstwie papy termozgrzewalnej położona zostanie warstwa dociskowa w postaci betonu z siatką zbrojeniową. Niebieskie rury wystające ponad płytę stropową to przepusty kablowe, którymi wprowadzone zostaną kable elektryczne do zasilania poszczególnych urządzeń stacji. Pozostałe instalacje umieszczono bezpośrednio w płycie fundamentowej.

Z powierzchni terenu dostrzec można charakterystyczne architektoniczne daszki wejść do stacji. Są to szczyty konstrukcji czterech z siedmiu zejść zaprojektowanych dla stacji Rondo Daszyńskiego – w1 i w2 po południowej stronie oraz w3 i w4 po stronie północnej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5