Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rośnie liczba skarg pasażerów PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK, PKP Intercity, KŚ / ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Rośnie liczba skarg pasażerów PKP Intercity
Urząd Transportu Kolejowego podsumował skargi, które do urzędu wpłynęły od stycznia do końca czerwca 2015 roku. Z przedstawionych danych wynika, że pod względem ilości uwag pasażerów dotyczących przewoźników oraz zarządcy infrastruktury i dworców, ten rok jest podobny do poprzedniego. O połowę wzrosła liczba skarg na PKP Intercity, a bardzo zmalała - na Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie.

W pierwszym półroczu 2015 r. do UTK wpłynęło 719 skarg od pasażerów na przewoźników kolejowych oraz zarządców infrastruktury i dworców. W analogicznym okresie zeszłego roku wpłynęło 720 skarg.

W pierwszym półroczu 2015 roku najwięcej skarg wpłynęło w czerwcu, w liczbie 189. Najmniejsza liczba skarg przypadła na maj oraz styczeń, odpowiednio 142 i 144. UTK nie ma jeszcze danych dotyczących lipca i sierpnia, gdzie pasażerowie mocno skarżyli się na niedogodności m.in. z tytułu niesprawnej klimatyzacji w pociągach dalekobieżnych.

Główna tematyka spraw skierowanych do urzędu obejmowała opóźnienia pociągów i związane z tym faktem reklamacje do przewoźników. Kolejnym obszarem był niedostateczny komfort podróżowania i jakość obsługi (temperatura w pociągach, czystość, dostępność toalet, przepełnienie). Poprawy wymaga również system dystrybucji biletów, jak i oznakowanie oraz sposób informowania o połączeniach, zapowiedzi na dworcach, stacjach, przystankach oraz na pokładzie pociągów.

– W porównaniu do analogicznego okresu 2014 r., w pierwszym półroczu 2015 r. wzrosła o połowę liczba skarg na PKP Intercity. Zmalała liczba spraw, gdzie podmiotem były Przewozy Regionalne oraz Koleje Mazowieckie – odpowiednio o 1/5 i o 1/3. Generalnie poziom skarg na przewoźników aglomeracyjnych utrzymuje się na stałym poziomie. Do Urzędu wpłynęło natomiast dwukrotnie więcej skarg na PKP PLK – czytamy w komunikacie UTK.

PKP Intercity zadowolone z wyników

PKP Intercity broni się jednak, pisząc, że wzrost liczby uwag idzie w parze ze zwiększoną ilością przewiezionych pasażerów. Podkreśla także poprawę standardu podróży, co mają udowadniać wewnętrzne badania satysfakcji klienta.

– Z danych UTK wynika, że w pierwszym półroczu br. otrzymali 290 skarg od naszych pasażerów. Biorąc pod uwagę, że w pierwszym półroczu br. przewieźliśmy 13,4 mln pasażerów, to procent podróżnych, którzy wyrazili swoje niezadowolenie jest znikomy (wynosi 0.002% naszych klientów). Warto podkreślić, że rok do roku przewieźliśmy o blisko 2 mln osób więcej – informuje Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity.

– Badania satysfakcji, które prowadzimy regularnie co pół roku pokazują, że poziom satysfakcji z naszych usług rośnie. 63% pasażerów jest zadowolonych z podróży pociągiem PKP Intercity. To o ponad 20 punktów procentowych więcej niż 2 lata temu. W ciągu ostatnich dwóch lat z 34 do 56% wzrosła też satysfakcja podróżnych dotycząca czasów przejazdu. Aż 73% pasażerów pozytywnie ocenia punktualność pociągów PKP Intercity, to o 10 punktów procentowych więcej niż w 2013 r. – dodaje Beata Czemerajda.

Koleje Śląskie optymistycznie o raporcie UTK

Z danych opublikowanych przez UTK zadowolone są także Koleje Śląskie.

– Pomimo większej liczby pasażerów, liczba skarg i zażaleń składanych przez pasażerów Kolei Śląskich spada (dane przewoźnika) lub pozostaje na tym samym poziomie (dane Urzędu Transportu Kolejowego) – pisze w komunikacie Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich.

– W skali kraju liczba pism od niezadowolonych klientów pozostała niemal na tym samym poziomie. W wypadku Kolei Śląskich wartość była dokładnie taka sama (37 skarg). Stało się tak pomimo tego, że liczba klientów wzrosła o prawie 164 tys. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – informuje Michał Wawrzaszek.

Spadła natomiast liczba skarg adresowanych bezpośrednio do śląskiego przewoźnika.

– Łączna liczba skarg, reklamacji i wniosków zgłoszonych do nas w pierwszym półroczu tego roku spadła o blisko 20 procent w porównaniu do takiego samego okresu w 2014 roku. W tym roku ogólna liczba przyjętych spraw wyniosła 814, w ubiegłym roku było to 1022 – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich. – Zdajemy sobie sprawę, w ilu aspektach nasze usługi muszą ulec poprawie, ale cieszy, że powoli poprawia się ocena jakości naszych usług – dodaje.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij