Kolejowa komunikacja ze wschodu i na wschód podczas Euro 2012 będzie odbywać się przy wykorzystaniu dwóch przejść granicznych: Przemyśl – Medyka/Mościska i Chełm – Dorohusk/Jagodzin. Wykorzystywana będzie komunikacja przesiadkowa, a pociągi w tej technologii będą uruchamiane w terminach powiązanych z planem rozgrywek.
Do końca poprzedniego roku na przejściu Chełm – Dorohusk wykonano modernizację nawierzchni kolejowej linii nr 63 na odcinku granica państwa – Chełm. Do końca września nastąpi wymiana nawierzchni peronu nr 1 stacji Chełm. Na przejściu Przemyśl – Medyka dokonano rewitalizacji linii nr 92 (Przemyśl – Medyka), wykonano modernizację nawierzchni i oświetlenia istniejącego peronu przy torze 107 na stacji Medyka oraz wykonano przejście technologiczne w poziomie szyn z peronu przy torze nr 107 do budynku służb granicznych.
Możliwości przejść granicznych:
Dorohusk/Jagodzin
- komunikacja przestawcza – zakładane liczby pociągów i pasażerów do odprawy granicznej i celnej: wjazd – 3 pociągi na dobę, tj. 1512/2268 pasażerów na dobę (w zależności od liczby wózków), wyjazd – 3 pociągi na dobę, tj. 1260 pasażerów na dobę.
- komunikacja przesiadkowa – zakładane liczby pociągów i pasażerów do odprawy: wjazd – 4 pociągi na dobę (1728 pasażerów na dobę), wyjazd – 3 pociągi na dobę, tj. 2560 pasażerów na dobę.
Przemyśl/Medyka
- komunikacja przestawcza – zakładane liczby pociągów i pasażerów do odprawy granicznej i celnej: wjazd – 2 pociągi na dobę, tj. 504/756 pasażerów na dobę (w zależności od liczby wózków), wyjazd – 2 pociągi na dobę, tj. 420 pasażerów na dobę.
- komunikacja przesiadkowa (stacja Przemyśl) – zakładane liczby pociągów i pasażerów do odprawy granicznej i celnej: wjazd – 7 pociągów na dobę, tj. 3024 pasażerów na dobę, wyjazd – 7 pociągów na dobę, tj. 4480 pasażerów na dobę,
- komunikacja automatycznej zmiany rozstawu kół – zakładane liczby pociągów i pasażerów do odprawy granicznej i celnej: wjazd – 1 pociąg na dobę, tj. 100 pasażerów na dobę, wyjazd – 1 pociąg na dobę, tj. 100 pasażerów na dobę.