Ruszyły prace remontowe odcinku na linii E30 Katowice – Kraków z Sosnowca Jęzora do Jaworzna Szczakowej, na którym na wiele miesięcy roboty zostały przerwane ze względu na opóźnienia w przygotowywaniu dokumentacji projektowej.
Modernizacja linii kolejowej E30 z Katowic do Krakowa utknęła w martwym punkcie. Opóźnienia prac projektowych oraz upadłość Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury sprawiły, że na wiele miesięcy prace zostały przerwane. W maju robotnicy wrócili na jeden z odcinków łączący stację Sosnowiec Jęzor ze stacją Jaworzno Szczakowa. Tutaj zdaniem Polskich Linii Kolejowych prace budowlane mają na obu torach zakończyć się w listopadzie 2013 roku.
Cały odcinek linii E30 Kraków Katowice objęty modernizacją liczy ponad 58km. Rozpoczyna się w Sosnowcu Jęzorze i kończy w Krakowie Głównym Towarowym. Z przedstawionych przez PKP PLK informacji wynika, iż na odcinku Sosnowiec Jęzor – Trzebinia wykonawca przygotował około 90% projektów budowlanych. Na odcinku drugim, Trzebinia – Krzeszowice, projekty budowlane są zaawansowane w 80%, natomiast na trzecim, gdzie dotychczasowym liderem było PNI, zaawansowanie jest mniejsze. Uwzględniając prace związane z kontraktem czwartym, czyli systemem sygnalizacji dla trzech kontraktów, zaawansowanie projektów budowlanych to około 70%.