Jednak jak informuje nasz Czytelnik od 22 lipca do 31 sierpnia postój w Krakowie Płaszowie dla TLK Poprad będzie wynosił 2h15. Według PKP IC, konieczność wprowadzenia tak długiego postoju spowodowana jest pracami modernizacyjnymi prowadzonymi na trasie pociągi.
- Dowiedziałem się od znajomych jadących co roku do Muszyny, że TLK Poprad ma postój w Krakowie Płaszowie wynoszący 2h15. Czemu ma on służyć nie wiadomo. Od 29 czerwca postój będzie wynosił 59 minut, co i tak jest zbyt długo, ponieważ będą wydłużone postoje, zwłaszcza w Łodzi Kaliskiej oraz wydłużony czas jazdy z Tomaszowa do Krakowa - informował nas pod koniec czerwca Czytelnik.
- Od bodajże 22 lipca do 31 sierpnia postój w Krakowie Płaszowie dla TLK Poprad będzie wynosił właśnie 2h15. Przyjazd 3.55, odjazd 6.10. W międzyczasie odjeżdża też pociąg Regio Jaworzyna do Krynicy. Czy naprawdę postój musi być aż tak długi? Kto go ustalał i co powiedzieć zdziwionym pasażerom? Tym bardziej, że czasy jazdy są wydłużone. Z Gdyni pociąg wyjeżdża o 16.24, natomiast w Krynicy jest o 12.49 – zastanawiał się mężczyzna.
Jak informuje PKP Intercity, pociąg TLK 33501 "Poprad" kursujący w okresie wakacyjnym w rel. Kraków Płaszów - Krynica to połączenie zestawiane na stacji Kraków Płaszów z grupy wagonów z pociągów TLK Nosal (rel. Warszawa - Zakopane) oraz TLK Regle (rel. Gdynia - Zakopane). - Przy konstrukcji rozkładu oznacza to w praktyce konieczność koordynacji kilku czynników, zaczynając od godzin kursowania pociągów z Warszawy i Trójmiasta, przez niezbędny czas na przeprowadzenie manewrów na stacji, po możliwości eksploatacyjne samej trasy Kraków – Krynica – mówi Beata Czemereajda, rzecznik prasowy PKP IC.
- Poza TLK Nosal, pozostałe trasy jakie w drodze do Krynicy pokonuje TLK Regle/Poprad są obecnie intensywnie modernizowane co bezpośrednio wpływa na czasy i możliwości przejazdowe wspomnianych pociągów – informuje Czemerajda. - Również na samej trasie Kraków - Tarnów, prace modernizacyjne powodują konieczność prowadzenia ruchu pociągów po jednym torze. Na samej linii czasowo dopuszczony jest ruch pociągów kursujących wyłącznie w relacjach Kraków - Przemyśl, z zachowaniem priorytetów dla pociągów dowożących pasażerów w godzinach szczytu do większych miejscowości. Stąd konieczność przepuszczenia przed TLK Poprad pociągu przewoźnika regionalnego nr 2221 rel. Kraków Główny Osobowy - Krynica, zapewniającego dowóz na godzinę 8:00 do Tarnowa – dodaje.
- Rozwiązanie dłuższego postoju na stacjach pośrednich stosowane jest wyłącznie w sytuacjach braku możliwości wytrasowania pociągu w dogodniejszych godzinach ze względu na prowadzone prace modernizacyjne i związane z nimi ograniczenia w przepustowości – wyjaśnia Czemerajda.