Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rekordowo długi postój pociągu TLK Poprad – 2 godz. 15 min

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Rekordowo długi postój pociągu TLK Poprad – 2 godz. 15 min
Jednak jak informuje nasz Czytelnik od 22 lipca do 31 sierpnia postój w Krakowie Płaszowie dla TLK Poprad będzie wynosił 2h15. Według PKP IC, konieczność wprowadzenia tak długiego postoju spowodowana jest pracami modernizacyjnymi prowadzonymi na trasie pociągi.

- Dowiedziałem się od znajomych jadących co roku do Muszyny, że TLK Poprad ma postój w Krakowie Płaszowie wynoszący 2h15. Czemu ma on służyć nie wiadomo. Od 29 czerwca postój będzie wynosił 59 minut, co i tak jest zbyt długo, ponieważ będą wydłużone postoje, zwłaszcza w Łodzi Kaliskiej oraz wydłużony czas jazdy z Tomaszowa do Krakowa - informował nas pod koniec czerwca Czytelnik.

- Od bodajże 22 lipca do 31 sierpnia postój w Krakowie Płaszowie dla TLK Poprad będzie wynosił właśnie 2h15. Przyjazd 3.55, odjazd 6.10. W międzyczasie odjeżdża też pociąg Regio Jaworzyna do Krynicy. Czy naprawdę postój musi być aż tak długi? Kto go ustalał i co powiedzieć zdziwionym pasażerom? Tym bardziej, że czasy jazdy są wydłużone. Z Gdyni pociąg wyjeżdża o 16.24, natomiast w Krynicy jest o 12.49 – zastanawiał się mężczyzna.

Jak informuje PKP Intercity, pociąg TLK 33501 "Poprad" kursujący w okresie wakacyjnym w rel.  Kraków Płaszów - Krynica to połączenie zestawiane na stacji Kraków  Płaszów z grupy wagonów z pociągów TLK Nosal (rel. Warszawa - Zakopane) oraz TLK Regle (rel.  Gdynia - Zakopane). - Przy konstrukcji rozkładu oznacza to w praktyce konieczność koordynacji kilku czynników, zaczynając od godzin  kursowania pociągów z Warszawy i Trójmiasta, przez niezbędny czas na  przeprowadzenie manewrów na stacji, po możliwości eksploatacyjne  samej trasy Kraków – Krynica – mówi Beata Czemereajda, rzecznik prasowy PKP IC.

- Poza TLK Nosal, pozostałe trasy jakie w drodze do Krynicy pokonuje  TLK Regle/Poprad są obecnie intensywnie modernizowane co bezpośrednio  wpływa na czasy i możliwości przejazdowe wspomnianych pociągów – informuje Czemerajda. -  Również na  samej trasie Kraków - Tarnów, prace modernizacyjne powodują  konieczność prowadzenia ruchu pociągów  po jednym torze. Na samej  linii czasowo dopuszczony jest ruch pociągów kursujących wyłącznie w  relacjach Kraków - Przemyśl, z zachowaniem priorytetów dla pociągów dowożących pasażerów w godzinach szczytu do większych miejscowości. Stąd konieczność przepuszczenia przed TLK Poprad pociągu przewoźnika  regionalnego nr 2221 rel.  Kraków Główny Osobowy - Krynica, zapewniającego dowóz na godzinę 8:00 do Tarnowa – dodaje.

- Rozwiązanie dłuższego postoju na stacjach pośrednich stosowane jest  wyłącznie w sytuacjach braku możliwości wytrasowania pociągu w  dogodniejszych godzinach ze względu na prowadzone prace  modernizacyjne i związane z nimi ograniczenia w przepustowości – wyjaśnia Czemerajda.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Średnia wieku maszynistów to 41 lat

Prawo i polityka

PKP Intercity: Średnia wieku maszynistów to 41 lat

Roman Czubiński 17 stycznia 2025

LokoTrain wynajmie PKP Intercity dwa elektrowozy

Tabor i technika

LokoTrain wynajmie PKP Intercity dwa elektrowozy

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

PKP Intercity zapraszają do wyjazdu na ferie pociągami

Pasażer

PKP Intercity: Liczba pasażerów w 2024 r. o 15% większa

Biznes

Bilety na część pociągów na Ukrainę tylko w kasie

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Średnia wieku maszynistów to 41 lat

Prawo i polityka

PKP Intercity: Średnia wieku maszynistów to 41 lat

Roman Czubiński 17 stycznia 2025

LokoTrain wynajmie PKP Intercity dwa elektrowozy

Tabor i technika

LokoTrain wynajmie PKP Intercity dwa elektrowozy

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

PKP Intercity zapraszają do wyjazdu na ferie pociągami

Pasażer

PKP Intercity: Liczba pasażerów w 2024 r. o 15% większa

Biznes

Bilety na część pociągów na Ukrainę tylko w kasie

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5