Europejska Agencja Kolejowa (ERA) wydała tzw. rekomendację „omnibus” dla Komisji Europejskiej poprawiającą błędy i likwidującą niejasności w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności. Proponowane zmiany odnoszą się do kwestii poruszonych w opiniach technicznych, wydanych przez Komitet ds. Bezpieczeństwa i Interoperacyjności Kolei (RISC), działający przy Komisji Europejskiej.
Ponadto rekomendacja likwiduje również wiele niezgodności mniejszej wagi oraz wprowadza zmiany, mające na celu dostosowanie treści TSI do przygotowywanej decyzji Komisji Europejskiej w zakresie europejskiego rejestru dopuszczonych typów pojazdów (ERATV) oraz rejestru infrastruktury (RINF).
Rekomendacja „omnibus” wprowadza zmiany w następujących TSI:
- TSI wspólne dla systemów kolei wysokich prędkości i kolei konwencjonalnej:
- Tabor – wagony towarowe (TSI WAG),
- Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych (TSI SRT),
- Osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych (TSI PRM),
- TSI dla systemu kolei dużych prędkości:
- Infrastruktura (HS TSI INF),
- Tabor (HS TSI RST),
- Energia (HS TSI ENE),
- TSI dla systemu kolei konwencjonalnych:
- Tabor – hałas (CR TSI RST Noise),
- Energia (CR TSI ENE),
- Infrastruktura (CR TSI INF),
- Tabor – lokomotywy i wagony pasażerskie (CR TSI LOC&PAS).
Dalsze prace dotyczące przedmiotu rekomendacji zostaną przeprowadzone przez Komisję Europejską. Treść rekomendacji jest dostępna na stronach Urzędu Transportu Kolejowego w dziale Współpraca Międzynarodowa / Projekty aktów prawnych.