NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

RailJet CD na targach Czech Raildays

| jm, Rynek Kolejowy 19.06.2014 216

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-06-19 08:23:24 Autor: glober
---.05-37-73746f5.cust.bredbandsbolaget.se
Pesa z Gama zrobi to samo po pietrusach dla KM.
2014-06-19 09:22:54 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Ani to samo ani tak samo bo to będzie niestety Pesa ...
2014-06-19 09:41:05 Autor: ///
---.dynamic.gprs.plus.pl
w środku nie wygląda jakoś super komfortowo - skórzane fotele przypominają te ze SzkockiegoBusa a te niebieskie jak te ze zmodernizowancyh rumuńskich wagonów poc. pośpiesznych

ogólnie szału nie widze.
2014-06-19 09:56:37 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Na pierwszy rzut oka (nie jechałem jeszcze składem RJ) wagony drugiej klasy wyglądają - w sensie ogólnej estetyki - o wiele marniej niż polskie Pendolino w drugiej klasie, to oczywiście subiektywne zdanie - bo każdy może mieć swoje.

Co do zewnętrza jest całkiem nieźle, nawet nieco podobny, ale "dzioby" husarzowe ani się nie umywają do dziobów galaktycznych.

PS. Przypomnę że w Polsce na systemie 3 kV DC żaden RJ - gdyby nawet kiedyś był - nie mógłby pojechać eksploatacyjnie ponad 200 km/h, a więc nie byłby rozwojowy na kręgosłupie CMK - niezależnie kiedy ten postęp nastąpi, bo w końcu nastąpi. Oczywistym jest ze żaden Rail Jet nie pojedzie na razie w Czechach ponad 160 km/h (pomijam Austrię, gdzie pojedzie i już jeździ na krótkim odcinku ok. 40 km z V = 230 km/h)
2014-06-19 10:09:15 Autor: lolo
---.jsn.osi.pl
Bardzo zgrabne składy.
Austriacy oparli na nich podstawowe połączenia dalekobieżne.
Bardzo wygodne...w tym też przy pełnej prędkości 230 km/h.
Dają sobie radę w zimie - trasa do Zurichu przez Alpy w takcie dwugodzinnym.

Pozdro
2014-06-19 10:12:51 Autor: lolo
---.jsn.osi.pl
Robert...
Nie chcę uwierzyć, że dotąd nie jechałeś RJ.
Stona OBB sparshine i za 19 EUR Wien West do Zalzburga. Czas 2:22 ponad 300 km trasy.
Pozdro
2014-06-19 10:47:39 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @lolo

Nie jest tajemnicą że czekam na jazdę... dziobakami. Co do RJ, to jak będzie okazja, też się przejadę. Ale one są oparte na wagonach ICE 2, a te akurat znam, podobnie jak inne "icki", czeskie pendo 680 czy TGV. Poza tym to składy zespolone (same se sobą, nie z lokiem), więc na pewno oferują wysoki komfort jazdy.

Jednak estetycznie CZESKIE Rail Jety wyglądają jak na zdjęciach - przy dziobakach się chowają, zwłaszcza w drugiej klasie i wyglądzie zewnętrznym.
2014-06-19 12:56:25 Autor: praktyk branżowy
---.mnc.pl
Panie Robercie,

A dlaczego RJ nie mógłby w Polsce pojechać 200 km/h na CMK a Pendolino już tak? Proszę o wypowiedź merytoryczną - pytam bo nie wiem.

Już od dłuższego czasu skłaniam się ku opinii, że PKP przed laty powinno postawić właśnie na RJ - lub podobne składy - niż kupować Pendolino. Komfort jazdy RJ jest b. wysoki - o niebo wyższy niż TGV. Myślę, że takie składy sprawdziłyby się w Polsce idealnie.
2014-06-19 14:52:06 Autor: 52 8177
---.dip0.t-ipconnect.de
@Robert Wyszynski:

ICE2, to technicznie i wlasciwie nic innego niz Railjet lub Push-Pull.

Lokomotywa, wagony srodkowe i wagon sterowniczy.
Caly sklad optycznie jest dostosowany do siebie.

Jedynie sprzeglo miedzy wagonami i lokomotywa jest cos podobnego do Scharfenberga.

A ponadto jeszcze w Niemczech sa dwa sklady "Metropolitan", ktore od lat jada jako ICE. Te sklady sa jeszcze bardziej podobne do Railjetow. Skaldy "ex. Metropolitan" sa prowadzone normalna lokomotywa BR 101 i Maja dopuszczenie na 230 km/h.

http://de.wikipedia.org/wiki/Metropolitan
2014-06-19 15:26:11 Autor: ceglev
---.centertel.pl
Zobaczycie, że Pendolino to będzie pasmo porażek, wstydu i reklamacji. Składy są niedostosowane do naszych warunków, Polska to nie Włochy ani Hiszpania, mamy inne systemy zasilania, tory, systemy sterowania, wreszcie u nas panują od listopada do marca/kwietnia niskie temperatury, ludzie nie zarabiają 2000 Euro ale 2000 złotych (połowa brutto). Jeśli przewoźnikowi się wydaje, że zrobi furorę i zarobi kokosy to jest w wielkim błędzie. Będzie "szał" przez 1 miesiąc, jeśli one w ogóle ruszą i to nie z prędkością 200/230 km/h o jakiej od kilku lat nam jest wmawiane ale ze zwyczajną rozkładową, tj. max 160 km/h. A jak już się ludzie przejadą raz i drugi, wówczas zrozumieją, że nie ma sensu wydawać kasy na to EC Premium, które się psuje, jest wykonane tak sobie - niestety jak znam życie niektórym nie będzie dany wybór rodzaju pociągu wobec przeciągających się remontów, wprowadzanych zakazów wjazdu określonych rodzajów składów np. na CMK i nie będzie można jechać IR lub TLK, pozostanie jedynie drogie EC Premium...
2014-06-19 17:39:40 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post ceglev:
"Zobaczycie, że Pendolino to będzie pasmo porażek, wstydu i reklamacji. Składy są niedostosowane do naszych warunków, Polska to nie Włochy ani Hiszpania, mamy inne systemy zasilania, tory, systemy sterowania, wreszcie u nas panują od listopada do marca/kwietnia niskie temperatury, ludzie nie zarabiają 2000 Euro ale 2000 złotych (połowa brutto). Jeśli przewoźnikowi się wydaje, że zrobi furorę i zarobi kokosy to jest w wielkim błędzie. Będzie "szał" przez 1 miesiąc, jeśli one w ogóle ruszą i to nie z prędkością 200/230 km/h o jakiej od kilku lat nam jest wmawiane ale ze zwyczajną rozkładową, tj. max 160 km/h. A jak już się ludzie przejadą raz i drugi, wówczas zrozumieją, że nie ma sensu wydawać kasy na to EC Premium, które się psuje, jest wykonane tak sobie - niestety jak znam życie niektórym nie będzie dany wybór rodzaju pociągu wobec przeciągających się remontów, wprowadzanych zakazów wjazdu określonych rodzajów składów np. na CMK i nie będzie można jechać IR lub TLK, pozostanie jedynie drogie EC Premium..."
Widzę, że funkcjonowanie w równoległej rzeczywistości nadal w modzie.

"Niedostosowane do naszych warunków" - pod jakim względem?
"mamy inne systemy zasilania, tory, systemy sterowania" - Ciekawe, zwłaszcza te tory. Mógłbyś rozwinąć?
"Będzie "szał" przez 1 miesiąc, jeśli one w ogóle ruszą i to nie z prędkością 200/230 km/h o jakiej od kilku lat nam jest wmawiane ale ze zwyczajną rozkładową, tj. max 160 km/h" - albo ruszą z 200 km/h albo wcale. Nie istnieje żadna opcja 160 km/h. Słuchaj dalej Trammera, Biegi czy Adriana - daleko zajdziesz.
"wówczas zrozumieją, że nie ma sensu wydawać kasy na to EC Premium, które się psuje, jest wykonane tak sobie" - jeszcze nie ruszyło, ale ty już wiesz, że się psuje. No brawo. Ale Pesa czy Newag to się nie psują. W OGÓLE! Co więcej, ty już znasz ceny i wiesz, że bilety będą drogie.
"wprowadzanych zakazów wjazdu określonych rodzajów składów np. na CMK i nie będzie można jechać IR lub TLK, pozostanie jedynie drogie EC Premium..." - rzeczony mityczny zakaz obowiązuje już w bieżącym rozkładzie (chodzi o prędkość minimalną na CMK 120 km/h). Oferta IR na CMK została zmniejszona w równym stopniu co pociągów PKP IC. Wszystko z powodu remontów - w chwili obecnej od Pruszkowa aż do Idzikowic (prawie 100 km) masz 1-tor z możliwością krzyżowania na stacjach, no ale ty i tak już wiesz, że to zamach na IR. Zupełnie jak Trammer, który rok temu donosił o zamachu na IR - wszystkie miały kursować na Gdańską. A jak wyszło w praniu? IR jeździły średnicą, a część pociągów PKP IC skierowano na Gdańską. Ale sensacja i teorie spiskowe sprzedają się znacznie lepiej.
2014-06-19 18:09:15 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Nic mnie nie zabolało. Jechałeś tym pociągiem, że wypowiadasz się na temat komfortu? Ja nie jechałem, więc nie wiem co jest wygodniejsze.

PS Co to za zwrot "w doopie"? Po polsku nie potrafisz pisać?
2014-06-19 18:51:32 Autor: bugear
---.cust.nbox.cz
>Pierwszy skład w czeskich barwach można było oglądać na targach Czech Raildays.
Nie, już trzeci.
>z których 40 zostało już dostarczonych
Nie, już wszystkich 51 zostało dostarczonych.
2014-06-19 19:27:58 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
Kiedy wreszcie na RK będą newsy tworzyć .. fachowcy?

Pierwszy skład od kilku tygodni już kursuje po sieci SZDC robiąc wymagane kilometry prób, a to co na zdjęciu to trzeci skład który dopiero co fabrykę opuścił.

Ale dlaczego ja się dziwię? Skoro pisaninę Wyszyńskiego uznaje się za podstawę istnienia....
2014-06-19 19:42:52 Autor: pasażer z Polski
---.dynamic.chello.pl
Małopolanin nie trzeba tym składem jechać żeby mieć przekonanie że wagony przedziałowe są lepsze.Po prostu nikt nic lepszego nie wymyślił bo się nie da.Budowa składów zespolonych nie wynika z poszukiwań nowego standardu komfortu a w największym stopniu z przyczyn ekonomicznych przy dążeniu do większych szybkości.Jako małopolanin (chyba) lepiej byś się zastanowił jaki sens będą miały połączenia do Krakowa tymi składami z większymi od normalnych składów prędkościami ( podobno po to je kupiono...) ,żeby potem od Kozłowa wlec się do samego Krakowa ze śmiesznymi prędkościami ... Zwrot niezrozumiały dla ciebie jest zrozumiały dla ogółu a pisanie "wprost" ucieszyłoby jedynie cenzorów RK.
2014-06-19 23:54:17 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post pasażer z Polski:
"Małopolanin nie trzeba tym składem jechać żeby mieć przekonanie że wagony przedziałowe są lepsze.Po prostu nikt nic lepszego nie wymyślił bo się nie da.Budowa składów zespolonych nie wynika z poszukiwań nowego standardu komfortu a w największym stopniu z przyczyn ekonomicznych przy dążeniu do większych szybkości.Jako małopolanin (chyba) lepiej byś się zastanowił jaki sens będą miały połączenia do Krakowa tymi składami z większymi od normalnych składów prędkościami ( podobno po to je kupiono...) ,żeby potem od Kozłowa wlec się do samego Krakowa ze śmiesznymi prędkościami ... Zwrot niezrozumiały dla ciebie jest zrozumiały dla ogółu a pisanie "wprost" ucieszyłoby jedynie cenzorów RK."
Pozwolisz, że ja jednak z opinią co do komfortu poczekam na przejazd tymi składami. Więc do tego się teraz nie odniosę. Zaś co do jazdy z Kozłowa do Krakowa - po pierwsze tak jak już napisał Robert Wyszyński - zakup tych składów (czy się tego chce czy nie) wymusił podjęcie na PLK pewnych działań. Dla wspomnianego odcinka to np. zakończona modernizacja st. Tunel i szlaku Kozłów-Tunel jak również trwające obecnie prace między Batowicami a Głównym (wymiana torów do pierwszych rozjazdów od strony Warszawy). Prędkość wynosi 110 km/h - ty piszesz, że to śmieszne, a inni twierdzą, że w Polsce opcja 120/160 jest wystarczająca... Uwzględniając jednak to co było kiedyś, jest na pewno lepiej. Osobiście nie mam żadnych wątpliwości, że gdyby nie zakup tych składów to nie wykonano by tych prac, jak również podniesienia Vmax (do 150) na odc. Kozłów-Starzyny. Do tego montowany będzie tam jeszcze ETCS 1, a na fragmencie linii 8 powstanie SBL. Nie można patrzeć przez pryzmat odcinka Kraków-Kozłów, bo prawdziwy potencjał do wykorzystania jest na CMK i dojeździe do Warszawy. Pisanie o 58 km do Kozłowa w kontekście całej 300-kilometrowej trasy jest nieuczciwe. Inna sprawa, ze jest koncepcja wydłużenia CMK do Trzebinii(?) i to warto zrealizować jak również dopracowanie CMK do 250 km/h. Ale przy takim myśleniu "120-160 wystarczy" nie ma na to szans. Niestety.
2014-06-23 13:29:03 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Robert Wyszynski: Jak rozumiem, Alstom dla PIC stworzył nowy kanon piękna? Teraz wszystko trzeba porównywać z nonpendolino, im bardziej zbliżone, tym ładniejsze? Podobnie z komfortem jazdy - nonpendolino a priori oferuje najwyższy? BTW, możesz wyjaśnić, czym nonpendolino różni się od New Pendolino. Tym drugim kilkakrotnie jechałem i jakoś szału nie robił…

@Malopolanin: Nie pisałbyś takich rzeczy. Dyskredytujesz PLK i sugerujesz ich uwikłanie polityczne. Ale co do Twoich tez - pełna niezgoda :-)
2014-06-28 22:33:47 Autor: pasażer z Polski
---.dynamic.chello.pl
Ależ oczywiście że pisanie i tym żenującym odcinku w kontekście Pendolino do Krakowa jest jak najbardziej słuszne i właściwe.Tylko że owo pisanie jest dla takich jak ty niewygodne bo nie macie argumentów.Wyszyńskiego nikt poważny nie czyta bo pendofilia to taka choroba która wyklucza rozwój zwykłej kolei potrzebnej w całej Polsce kosztem Pendolino.Jego inne trasy nie interesują chyba żeby je zlikwidować albo zabrać im pieniądze na rozwój i dać wszystko na dziobaki. Czytałeś żeby on popierał kiedyś budowę/rozwój jakiegoś szlaku który nie ma nic wspólnego z Pendolino ? Mnie się nie udało.Jeśli jazda Pendolino do Krakowa ma mieć sens to musi powstać być dyskutowany już kiedyś łącznik do Zabierzowa.Innej opcji nie ma.
2014-09-09 13:01:29 Autor: Gość
---.dynamic.chello.pl
Zanim już za dwa tygodnie wybierzemy się na największe w Europie targi kolejowe (Innotrans w Berlinie), to dla przypomnienia reportaż jak wyglądała ostatnia tego typu impreza w czeskim wydaniu :)

https://www.youtube.com/watch?v=bPC0VqeQrzs
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5