Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Przybył: Nie można polegać wyłącznie na dobrej passie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Przybył: Nie można polegać wyłącznie na dobrej passie
Trakcja SA przechodzi okres zmian, dzięki którym spółka ma poprawić efektywność i wydajność. Sądząc po decyzjach inwestorów i akcjonariuszy najbliższe lata mogą być okresem spokojnego i stabilnego wzrostu, będących rzadkością w czasie, gdy większość firm z branży budowlanej liże rany po ubiegłorocznym kryzysie.,, Rynek Kolejowy” postanowił zapytać prezesa Trakcji o to, czy spółka nie boi się unijnych pieniędzy i jaki ma pomysł na zwiększenie rentowności kontraktów.

Rynek Kolejowy: Czy Trakcja ma te same problemy, co reszta firm budowlanych?

Roman Przybył, prezes Trakcji SA: - Spółka jest postrzegana przez inwestorów giełdowych jako cześć branży budowlanej, która jest obecnie nisko wyceniania. Tymczasem nasza sytuacja jest lepsza niż wielu naszych konkurentów.

Naszą główną działalnością są roboty na kolejach. Biorąc pod uwagę to, że w najbliższej perspektywie unijnej na kolej przeznaczone są środki większe niż w latach wcześniejszych oraz to, że rząd zapewnia, iż otoczy specjalną ochroną branżę kolejową, sądzimy, że lata 2014-2020 będą okresem wzrostu dla branży i dla nas. Liczymy też na to, że nasz partner i główny klient – PKP PLK – przygotuje przetargi o odpowiedniej jakości prawnej.

W ubiegłorocznym portfelu Trakcji znajdowało się około 20% wszystkich robót kolejowych w Polsce. Oczywiście teraz konkurencja rośnie i w sektorze robót kolejowych chce działać wiele firm, ale kryzys w drogownictwie dał nauczkę zarówno wykonawcom, jak i inwestorowi, czyli stronie publicznej. Już teraz widzimy pierwsze oznaki tego, że PKP PLK wyciągnęła wnioski z sytuacji na drogach i prowadzi prekwalifikację, a kryterium ceny nie jest jedynym, na podstawie którego rozstrzyga się przetarg.

Cały czas jednak brakuje regulacji w rodzaju FIDIC.

- Sadzę, że powinniśmy wrócić do FIDIC-u. To jest cały czas standard na świecie. Umowa określa cenę i zakres prac oraz warunki szczególne. Na polskich drogach doszło do niekorzystnej dla branży sytuacji: zastosowano część regulacji z FIDIC-u, dodano wiele innych regulacji i na tej podstawie przystąpiono do rozpisania przetargów. Zbyt wiele ryzyk znalazło się po stronie wykonawców, co doprowadziło do kryzysu w branży.


To tylko fragment wywiadu. Cały artykuł w najnowszym wydaniu miesięcznika "Rynek Kolejowy" nr 06/2013. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Biznes

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Łukasz Malinowski 18 lipca 2024

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Łukasz Malinowski 26 czerwca 2024

Nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy już w Empikach!

Biznes

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Zobacz również:

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Biznes

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Łukasz Malinowski 18 lipca 2024

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Łukasz Malinowski 26 czerwca 2024

Nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy już w Empikach!

Biznes

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5