Partnerzy serwisu:
Biznes

Przewoźnicy kolejowi walczą o tańsze koszty przewozu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
19-10-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl, 19 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przewoźnicy kolejowi walczą o tańsze koszty przewozu
W Polsce dostęp do infrastruktury kolejowej jest znacznie droższy niż w krajach Europy zachodnie a średnia prędkość pociągów jest dużo niższa - mówi Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.

Wg informacji DB Schenker Rail Polska, w Polsce średni koszt dostępu do infrastruktury kolejowej wynosi 5,51 euro za pociągo-kilometr. To niemal dwukrotnie więcej niż w innych krajach, w Niemczech ten wskaźnik wynosi 2,5 euro, we Francji 2,67 euro, w Austrii 3,76 a we Włoszech 2,4 euro.

- Z początkiem 2011 roku, Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się podnieść ceny za dostęp do infrastruktury o 8 proc. dla transportu lekkiego oraz o 18 proc. za ciężki przewóz towarów. To znacznie podroży koszty transportu kolejowego, już teraz na niektórych liniach koszty dostępu do infrastruktury oraz koszty energii stanowią 40-50 proc. kosztów. To są koszty niezależne od przewoźników - mówi Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Pomimo wysokich kosztów dostępu do infrastruktury w Polsce, jest ona znacznie gorsza niż w krajach Europy zachodniej, co przekłada się na mniejszą prędkość pociągów.

- Aktualnie, średnia prędkość w Polsce wynosi ok. 20 km/h. W większości krajów Europy zachodniej prędkość wynosi powyżej 50 km/h - dodaje Hans-Georg Werner. Jak podkreśla prezes DB Schenker Rail Polska, przy takich kosztach dostępu do infrastruktury oraz średniej prędkości pociągów przewoźnikom kolejowym trudno prowadzić walkę konkurencyjną z innymi środkami transportu, zwłaszcza transportem samochodowym oraz barkami. Zapowiada jednocześnie, że przewoźnicy kolejowi będą wspólnie domagać się obniżenia kosztów dostępu do infrastruktury i poprawy jest stanu. Można by to osiągnąć m.in. poprzez wykorzystanie unijnych funduszy pomocowych. - Byłoby miło, gdyby pieniądze z funduszy Unii Europejskiej były przeznaczane na poprawę infrastruktury kolejowej w Polsce - dodaje Hans-Georg Werner.

\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

Infrastruktura

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

inf. pras 08 lipca 2022

Kongres Kolejowy 2015. DB Schenker: Wierzymy, że uda się wydać na kolej 67 mld zł

Rynek Kolejowy TV

DB Schenker ma umowę z KHW

Biznes

DB Schenker ma umowę z KHW

Jakub Madrjas 21 września 2015

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

Fotorelacje

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

jm, Rynek Kolejowy 28 grudnia 2015

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Biznes

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2016

Zobacz również:

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

Infrastruktura

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

inf. pras 08 lipca 2022

Kongres Kolejowy 2015. DB Schenker: Wierzymy, że uda się wydać na kolej 67 mld zł

Rynek Kolejowy TV

DB Schenker ma umowę z KHW

Biznes

DB Schenker ma umowę z KHW

Jakub Madrjas 21 września 2015

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

Fotorelacje

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

jm, Rynek Kolejowy 28 grudnia 2015

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Biznes

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5