Przedłużono funkcjonowanie próbnej trasy dla pociągów poruszających się na poduszce magnetycznej (Transrapid) w Niemczech. Pierwotnie planowano jej zamknięcie z końcem czerwca br., wraz z zakończeniem obecnie prowadzonego programu badawczego (WEP).
Biorące udział w przedsięwzięciu firmy widzą w dalszym rozwoju prac nad elementami konstrukcyjnymi nowe perspektywy dla przemysłu, dzięki którym możliwa byłaby jeszcze tańsza budowa takich tras.
Licząca 31,8 km trasa próbna znajduje się w niemieckim kraju związkowym Dolna Saksonia w regionie Emsland. Jej dalsze użytkowanie ograniczono wstępnie do końca kwietnia 2010 roku. To wynik porozumienia zawartego między firmami Siemens AG, ThyssenKrupp Transrapid GmbH, zarządzającym urządzeniami i terenem Industrieanlagen-Betriebsgesellschaft mbH (IABG), przedsiębiorstwem budowlanym Max Bögl, powiatem Emsland, krajem związkowym Dolna Saksonia i rządem federalnym. Połowę kosztów utrzymania (prawie 3 mln euro) sfinansowana będzie z budżetu federalnego. Dolna Saksonia dołoży ponad pół miliona euro.

* Fot. Stahlkocher, commons.wikimedia.org, GFDL.