Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Prezes Kolei Etneńskiej: Współpraca z Newagiem przebiega wzorowo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Prezes Kolei Etneńskiej: Współpraca z Newagiem przebiega wzorowo
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plAlessandro Di Graziano
– Współpracę z polską firmą Newag, przy dostawie 4 pierwszych spalinowych pociągów Vulcano, oceniam bardzo dobrze. Spotykałem się z kompetentnymi ludźmi o dużej wyobraźni i wiedzy, czego efektem są piękne pociągi, z których pierwszy za chwilę pojedzie z pasażerami – powiedział Alessandro Di Graziano, dyrektor Generalny Ferrovia Circumetnea.

Kontrakt Newagu z FCE opiewał na budowę czterech nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych., każdy skład został wyceniony na 4 miliony euro. FCE jest zainteresowane rozszerzeniem kontraktu. W perspektywie jest zamówienie kolejnych trzech lub czterech składów,ale, zważywszy na stan taboru FCE, zapotrzebowanie na nowe szt będzie większe.

– Kolej Etneńska, mimo swojego niewątpliwie turystycznego charakteru, służy głównie dojazdom do szkół i pracy mieszkańców okolic miasta Katania. Nowe pociągi będziemy chcieli wykorzystać w pierwszym rzędzie do ich transportu. Pociągi starsze są lubiane przez turystów, ponieważ mają swój klimat. Dlatego na kursach w sezonie, gdy jest ich więcej, mniejsze starsze pojazdy wciąż będą dobrze się sprawdzać – powiedział Alessandro Di Graziano.

Pierwsze wąskotorowe pociągi Newagu


Pierwszym, naturalnym warunkiem postawionym firmie Newag była produkcja pociągów o węższym rozstawie kół, ponieważ mamy tu do czynienia z koleją wąskotorową (950 mm). Moc pojazdu, z uwagi na spore przewyższenia na linii, także byłą istotną rzeczą, dlatego pociągi dysponują dwoma mocnymi silnikami z przekładnią elektryczną.

– Ta kolej to perełka tej części Sycylii, dlatego ważna była również strona estetyczna projektu, na co składa się m.in. nowoczesny design i spore okna, przez które można podziwiać wulkan Etna. W mojej opinii Newag dał sobie radę z wszystkimi aspektami kontraktu. Dostaliśmy nowoczesne, ładne pociągi – dodał Di Graziano.

Pierwsi pasażerowie już za chwilę


Co ciekawe – pociągi dla FCE nie są niskopodłogowe, a jedynie wyposażone w podnośnik wózków inwalidzkich. Niskiej podłogi nie chciał przewoźnik twierdząc, że koszt budowy takich pojazdów będzie wysoki, ze względu na konieczność przeniesienia części urządzeń na dach i zabudowy wydajniejszej klimatyzacji. Ciekawostką w pojazdach są natomiast elektrycznie podnoszone i opuszczane rolety.

Kolei Etneńskiej w końcu 2015 udało się zdobyć fundusze UE na zrefundowanie części kontraktu na pociągi. Pierwszy z nich przeszedł już test bezawaryjnego przejazdu 3000 kilometrów i w ciągu kilku następnych dni zabierze na pokład pierwszych regularnych pasażerów. Więcej zdjęć pojazdu można zobaczyć TUTAJ.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

FCE: Przywrócimy do ruchu zespoły trakcyjne Vulcano z Newagu

Tabor i technika

FCE: Przywrócimy do ruchu zespoły trakcyjne Vulcano z Newagu

Michał Szymajda 21 października 2022

Vulcano z Newagu nie kursują dookoła Etny. Dlaczego?

Tabor i technika

Vulcano z Newagu nie kursują dookoła Etny. Dlaczego?

Michał Szymajda 25 sierpnia 2022

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

FCE: Przywrócimy do ruchu zespoły trakcyjne Vulcano z Newagu

Tabor i technika

FCE: Przywrócimy do ruchu zespoły trakcyjne Vulcano z Newagu

Michał Szymajda 21 października 2022

Vulcano z Newagu nie kursują dookoła Etny. Dlaczego?

Tabor i technika

Vulcano z Newagu nie kursują dookoła Etny. Dlaczego?

Michał Szymajda 25 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5