NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prezentacja kolejowo-drogowego pojazdu Unimog (zdjęcia)

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 16.04.2015 353

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-16 20:02:56 Autor: Kuc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Jego uciąg to 1000 ton na płaskim torze, w zupełności wystarczy więc do prowadzenia nawet długich składów pasażerskich"
Czyżby rewolucja trakcyjna w ruchu osobowym? Tylko weź tu popełnij skład takim Unimogiem... ;)
2015-04-16 20:38:02 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Nieco starsza wersja praktycznie codziennie manewruje
z wagonami w najbliższej okolicy Instytutu Kolejnictwa.
Nie wiem jaki ma uciąg, ale widziałem jak startuje z 7
wagonami na haku. Ma kopyto.
2015-04-16 20:52:37 Autor: Domino
---.play-internet.pl
Widziałem dane techniczne i maksymalna prędkość po torach to koło 25 km/h, sprężarka hamulca ma wydajność coś koło 700 l/min co przy sprężarce z siódemki, która ma około 1700 l/min nie jest chyba najgorzej.
2015-04-16 22:13:28 Autor: peron7
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-04-17 09:04:39 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
Temat lokotraktorów już jest bardzo stary, ale w Polsce wciąż woli się kupować stare, wyeksploatowane lokomotowy manewrowe...
Na całym świecie używa się lokotraktorów różnych firm. Ich zalet w bocznicowym lub stacyjnym ruchu manewrowym nie da się w żaden sposób podważyć!
Oto link do galerii zdjęć, które zrobiłem podczas Innotrans w Berlinie. Zobaczcie szczególnie ostatnie zdjęcia, gdzie jest pełno rodzajów pojazdów do manewrowania taborem:
http://postimg.org/gallery/wy386y2s/
2015-04-18 00:17:49 Autor: Grześka
---.dynamic.gprs.plus.pl
A kto go obsługuje? Kierowca czy maszynista? Czy maszynista musi mieć prawo jazdy C+E, opcjonalnie D+E? Czy wagon jest przyczepą? "Lampa w podłodze, to jest po..."
2015-04-18 09:19:17 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post Grześka:
"A kto go obsługuje? Kierowca czy maszynista? Czy maszynista musi mieć prawo jazdy C+E, opcjonalnie D+E? Czy wagon jest przyczepą? "Lampa w podłodze, to jest po...""
To pracodawca decyduje, jakie uprawnienia powinien mieć kierujący tym pojazdem, o ile pojazd ten nie wyjeżdża poza obręb bocznicy. Nie musi mieć nawet prawa jazdy.
W każdym razie logiczne jest, że pracodawca powinien żądać co najmniej uprawnień ustawiacza, jak i dobrej wiedzy o działaniu hamulca zespolonego.
Niestety na chwilę obecną nie ma żadnych jasnych wytycznych ministerstwa, czy UTK na temat osoby kierującej własnie takim pojazdem i na chwilę obecną robią to maszyniści... :/

Najważniejszym rozwiązaniem jest eliminacja stanowiska maszynisty, czy kierującego pojazdem trakcyjnym, a zachowanie, czy pozyskiwanie tylko ustawiaczy, co jest znacznie prostsze i tańsze niż maszynistów. Ustawiacz taki może zdalnie sterować pojazdem, a sam być przy czole manewrującej grupy wagonów - bardzo często stosowana praktyka na całym świecie.

Ja osobiście jestem gorącym zwolennikiem lokotraktorów. To jest szansa na otwieranie bocznic kolejowych, bo obecne koszty utrzymywania bocznic są po prostu horrendalne i trzeba szybko znaleźć sposób, żeby klientom chciało się mieć bocznice i korzystać z kolei.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5