Urząd Transportu Kolejowego pracuje nad wprowadzeniem do prawodawstwa nowych przepisów dotyczących ubezpieczenia OC. Według proponowanego scenariusza, nawet operatorzy linii turystycznych i wąskotorowych musieliby wykupić polisę na 100 mln złotych.
W celu ograniczenia do minimum zaistnienia sytuacji „niedoubezpieczenia” w zamówionym przez UTK dokumencie znalazły się rekomendacje. Zaproponowano model ubezpieczenia OC dla licencjonowanych przewoźników kolejowych oparty na jednolitej sumie ubezpieczenia (sumie gwarancyjnej) dla wszystkich przewoźników, oszacowanej na 100 mln zł.
Suma ta jest wynikiem wyliczeń związanych z możliwie maksymalną stratą, inaczej najgorszego scenariusza. Propozycja budzi kontrowersje ze względu na wzrost obciążeń związanych z prowadzeniem działalności przez przewoźników kolejowych, co zresztą wprost jest napisane we wspomnianej ekspertyzie. Więcej o przyczynach zmian, a także analizę skutków tych propozycji można znaleźć w portalu Monitor.
– Prezes UTK jest otwarty na stanowiska i propozycje w przedmiocie zabezpieczenia roszczeń majątkowych związanych z prowadzoną działalnością, a także ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów rynku kolejowego w Polsce. Opinie uczestników rynku kolejowego są analizowane i stanowią zachętę do dalszych prac nad modelem OC – mówi Grzegorz Mazur z biura prezesa UTK.

2015-03-04 12:36:15 Autor: leemc
---.static.ip.netia.com.pl
leemc Po co to? Ktoś ma udziały w firmach ubezpieczeniowych?
2015-03-04 16:37:26 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina Udziałów może nie, ale aktualny pekappo di tutti pekapi jest w RN PZU S.A. ;>
2015-03-04 18:15:41 Autor: Marcin Adam Wróbel
---.adsl.inetia.pl
https://www.pzu.pl/grupa-pzu/pzu-sa/rada-nadzorcza
2015-03-04 18:34:25 Autor: sm31
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Jest to pokłosie wystrzałowego przejazdu Orlenu prze Białystok. W zasadzie te 100 mln to wcale nie dużo odnosząc to do wartości mienia na kolei - jeśli, dajmy na to, wesoła firma WAM minie się z ukresem i "potrąci" Pindolino czy doubleELF'a to sam tabor skompensuje 1/3 tej sumy a co z odszkodowaniem dla ludzi? Co z infrastrukturą? A jeśli taki WAM nie trafi w Pindolino tylko w Lotosa - Dragon z beczkami z paliwem? Wtedy to może tych 100 baniek braknąć.
2015-03-04 21:21:13 Autor: muri
---.internetia.net.pl
http://mojepanstwo.pl/dane/krs_osoby/33386,jakub-marek-karnowski
2015-03-04 21:35:49 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina @SM31: ale znajdź powód, dla którego betony forsują 100 baniek dla - na przykład - ŻKD.
Ja nie znajduję innego, niż "dać zarobić" w ramach reasekuracji.
2015-03-04 22:44:41 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci Aż się chce napisać UTK = Uwalimy Transport Kolejowy...
2015-03-04 23:16:48 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Olgierd: Prawda jest taka że na ŻKD ani innym wąskim torze nie zarobią w ten sposób ani
grosza.
Po prostu małych przewoźników (zwłaszcza wąskotorowych) nie stać na takie ubezpieczenie.
I tym sposobem UTK definitywnie zlikwiduje koleje wąskotorowe w Polsce!
2015-03-05 07:41:27 Autor: kulej
---.30.71.97.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zacznijmy od tego, że wąskotorówki nie muszą mieć ubezpieczenia, a jak już są licencjonowanym to na pewno w mniejszej kwocie. A co do reszty to trzeba by mózg odbetonić aby to zrozumieć, czytając niektóre wpisy. Dodam tylko ze macie na większe kwoty samochody ubezpieczone niż przewoźnicy tabor.
2015-03-05 22:06:12 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina @kulej: 100 mln to więcej niż nieśmigana nówka pendolino... BTW: czy UTK pracuje również nad ujednoliceniem stawek dla zarządców infrastruktury? Nie? Ciekawe dlaczego...
2015-03-06 00:21:01 Autor: Toromiszcz
---.7by7.de
Olgierdzie. UTK sam nad niczym nie pracuje. UTK kupuje analizy i opinie. Zresztą wynika to wprost z tekstu publikacji. Budżet UTK w 50% zjadają prawnicy, piszący umowy z firmami, które pod dyktando opracowują dla urzędu opinie i konsumują drugie 50% budżetu. I tak się życie toczy naprzód. A jak się budżet nie dopinaa, to UTK wysyła kilka kontroli więcej i tu coś zamknie, tam coś wyłączy i się kasa znadzie. Słuchając pana Mazura jak się o kolei wypowiada, tylko czekam jak nadwyżka z kontroli pójdzie na zamek w Wilanowie, bo się jakaś taka zbieżność funkcji pojawia.
2015-03-06 00:50:50 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina Ja to wiem, Ty to wiesz... I co z tego? :(