Przewozy Regionalne podpisały pięcioletnią umowę ramową na obsługę połączenia Lódź – Poznań zmodernizowanym taborem. Będzie on serwisowany w nowej hali namiotowej przy stacji Łódź Kaliska. Wchodzący w życie w najbliższą niedzielę rozkład jazdy przynosi natomiast rozszerzenie oferty, m.in. na linii opoczyńskiej.
Łódzki oddział Przewozów Regionalnych zaprezentował wczoraj swój nowy rozkład jazdy. Choć przewoźnik oddaje Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługę linii Łódź – Łowicz oraz częściowo Łódź – Koluszki, wciąż będzie uruchamiać 163 połączenia dziennie. Oznacza to rozbudowę oferty na kilku liniach, głównie na obrzeżach regionu.
Opoczno: autobus do stacji Południe zorganizuje miasto
Najwięcej nowych pociągów uruchamianych będzie na trasie z Koluszek do Opoczna przez Tomaszów Mazowiecki. PR uruchomią tam dwie dodatkowe pary połączeń (w tym jedną w krótszej relacji z Koluszek do Tomaszowa). – To jeden z efektów sierpniowych konsultacji społecznych, które po raz pierwszy pomogły w konstrukcji rocznego rozkładu – powiedziała Elżbieta Nowak, dyrektor łódzkiego oddziału spółki. Rola reaktywowanej przed dwoma laty trasy ma się zwiększyć także dzięki otwarciu nowego przystanku Opoczno Południe na Centralnej Magistrali Kolejowej. – Pomiędzy opoczyńskimi dworcami będzie kursował autobus komunikacji miejskiej, więc podróżni będą mogli dojechać do Opoczna i kontynuować podróż naszym pociągiem interRegio lub kursami TLK – mówiła Elżbieta Nowak.
Łódź – Warszawa: dużo SuperBiletów na szybsze interRegio
Połączeń przybędzie też na trasie Łódź – Warszawa. PR uruchomią tam sześć par codziennych kursów iR (dziś pięć plus jedna piątkowo-niedzielna). Większość pociągów wróci na podstawową trasę przez Skierniewice i Żyrardów. – Czas przejazdu skróci się o nawet 35 – 40 minut. Wybrane pociągi dojadą do Warszawy Wschodniej nawet w 1 godz. 56 min. – zapewniła dyrektor oddziału. Dodatkową zachętą do korzystania z tego połączenia ma być wyjątkowo duża pula 7,5 tys. internetowych SuperBiletów po 1, 9 i 19 zł. – Będą dostępne na terminy od 14 grudnia do 14 marca – zapewniła Aleksandra Maj, naczelnik działu handlowego PR Łódź. – To pewnego rodzaju rekompensata za utrudnienia związane z modernizacją trasy – powiedziała. Przewoźnik zapowiedział też, że pracuje nad nową umową z Kolejami Mazowieckimi, która przedłuży wzajemne honorowanie biletów na remontowanym odcinku linii.
Kutno: nowy pociąg i skomunikowanie do Berlina
Zmiany odczują także podróżujący z Łodzi do Kutna – na linii pojawi się dodatkowa para kursów, a pociąg łączący Łódź z Toruniem uzyska kategorię interRegio. – Wynika to z rozliczeń pomiędzy przewoźnikami. Wprowadzamy jednak ofertę Regio+, dzięki której na całej trasie będą obowiązywać bilety w takich samych cenach, jak w pociągach Regio – zapowiedziała Aleksandra Maj. Pociąg zapewni w Kutnie skomunikowanie z EIC Berlin – Warszawa Ekspress. Przewoźnik rozszerzy też zasięg promocji Połączenie w Dobrej Cenie o dwa kolejne odcinki: Kutno – Żychlin (5,50 zł) i Łódź – Koluszki (6,50 zł). PR wydłużą też bieg pociągów Kępno/Wieluń – Herby Nowe do Tarnowskich Gór. – Mamy już podpisaną umowę z województwem śląskim, wciąż negocjujemy warunki z łódzkim – powiedziała Elżbieta Nowak.
Łódź – Poznań: pięcioletnia mała stabilizacja
Dzięki zawartej pod koniec listopada pięcioletniej umowie ramowej z łódzkim urzędem marszałkowskim na linię Łódź – Ostrów Wlkp. – Poznań Gł. zgodnie z zapowiedziami trafi zmodernizowany tabor. Do obsługi połączeń oddelegowane zostaną cztery jednostki – po dwie stacjonujące w Łodzi i w Poznaniu. Umowa określa minimalną liczbę połączeń w tej relacji przez cały czas obowiązywania umowy na odcinku Łódź – Ostrów na poziomie dziewięciu pociągów – czterech do Ostrowa i pięciu do Łodzi. Od grudnia siedem z nich pojedzie do i z Poznania.
Nowy tabor oznacza nowe potrzeby serwisu
W związku ze zwiększającą się liczbą zmodernizowanych jednostek wymagających bardziej zaawansowanego serwisu łódzki oddział PR chce znacznie rozbudować swoje skromne zaplecze techniczne na stacji Łódż Kaliska. – Nie jest wskazane, by przeglądy nowoczesnego taboru odbywały się pod gołym niebem, więc przy wsparciu środków z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko postawimy w Łodzi halę namiotową – zapowiedział Wojciech Szczepanik, naczelnik działu techniki oddziału. Hala przykryje jeden tor istniejący oraz jeden nowo wybudowany. – Mam nadzieję, że hala będzie gotowa już w kwietniu – stwierdziła Elżbieta Nowak.