Pasażerowie Przewozów Regionalnych na Śląsku od 24 października br. będą miali jednolity system do zakupu biletów telefonem komórkowym. Dostawcą usługi jest CallPay, który u wszystkich przewoźników oferuje identyczny sposób zakupu biletów za pomocą zwykłych połączeń głosowych bez konieczności instalowania specjalnego oprogramowania w telefonie komórkowym.
To nie koniec nowości. Od 24 października klienci chcący korzystać z systemu CallPay będą mogli także podłączyć swoją kartę płatniczą MasterCard lub Maestro i płacić telefonem bezpośrednio z rachunku bankowego do którego jest wydana karta płatnicza.
- To duże udogodnienie dla pasażerów, którzy nareszcie podróżując mieszanymi środkami komunikacji będą mogli w jednakowy sposób dokonywać zakupu bez konieczności szukania punktów sprzedaży biletów a cały zakup realizować telefonem komórkowym, który połączony będzie z kartą płatniczą – tłumaczy Krzysztof Pawlicki
Została także przygotowana promocja, w której Klienci od CallPay i MasterCard otrzymają 50% zwrotu za zakupy biletów jednorazowych oferowanych u wszystkich wspomnianych przewoźników. Warunkiem otrzymania zwrotu jest podłączenie do systemu CallPay swojej karty płatniczej Maestro lub MasterCard.
Jeśli ktoś nie będzie posiadał karty płatniczej MasterCard to będzie mógł na swoje indywidualne konto w CallPay przelać dowolną ilość środków z których później będzie realizował zakupy. Takie rozwiązanie daje powszechność i całkowitą dowolność płatności. Rozwiązanie, które wdraża CallPay jest unikalne na skalę światową. Podróżni będą mogli zapłacić za bilet za pomocą każdego telefonu komórkowego, niezależnie od sieci GSM. Kupno biletu odbywa się poprzez wykonanie zwykłego połączenia głosowego na numer odpowiadający danemu biletowi, który znajdziemy na naklejkach na przystankach, peronach i pojazdach.
- Prosta i łatwa obsługa, która nie wymaga od użytkownika dodatkowo instalowania żadnego oprogramowania wyróżnia ten system na tle innych dostępnych na rynku. Dzięki oparciu systemu transakcyjnego na połączeniach głosowych, mogą z niego skorzystać użytkownicy nie tylko smartphonów, a wszystkich rodzajów telefonów komórkowych, nawet tych starszej generacji, które nie mają możliwości łączenia się z siecią Internet. Dodatkowo, testy usług, wykonane na grupie konsumentów w wieku 50+ potwierdziły, że jest to rozwiązanie, które zostanie bez problemy przyswojone zarówno przez osoby młode, jak i mniej obeznane z nowoczesnymi technologiami – mówi Krzysztof Pawlicki, dyrektor rozwoju CallPay Sp. z o.o.
Zakup biletu przez komórkę jest możliwy po aktywacji w systemie CallPay telefonicznie (pod numerem 22 100 1 600), lub na stronie www.callpay.pl gdzie można podłączyć swoją kartę MasterCard i realizować swoje płatności bezpośrednio z konta bankowego i skorzystać z 50% promocji.
Szczegółowe informacje, można znaleźć na stronie www.callpay.pl , w pojazdach, na przystankach i na stacjach kolejowych.