NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Poseł Osuch pyta o pociągi Pesa Dart. MIR odpowiada

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 28.05.2015 201

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-28 12:44:56 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a ta interpelacja jest w jakim celu?
2015-05-28 12:55:49 Autor: Kontytucjonalista
---.free.aero2.net.pl
W celu jakim służy każda inna interpelacja.
2015-05-28 12:57:15 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Sarmata
Interpelacja być może wynika z niefortunnej politycznie wizyty prezydenta Komorowskiego w Pesie tuż przed drugą turą (nie znamy daty złożenia interpelacji). Mam nadzieję, że się mylę.
2015-05-28 13:03:27 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
Zabrakło pytania:
Ile Polskich DARTÓW można było kupić zamiast włoskich pendolino?
2015-05-28 13:09:38 Autor: Pytanie do RK
---.play-internet.pl
Nawiązując do ostatniego pytania w w/w artykule mam zapytanie do Redakcji. Czy moglibyście państwo przedstawić za pośrednictwem PKP IC na jakich konkretnie liniach i o jakich szlakowych mają kursować Dart'y? Bo opis prędkości to dla zwykłego czytelnika to mało, a przyjemniej byłoby przeczytać gdzie można byłoby w przyszłości wybrać się na wycieczkę nowym nabytkiem tej firmy. Z góry dziękuję za szybką odpowiedź
2015-05-28 13:14:00 Autor: kj3
---.opera-mini.net
odpowiem panu 'sent' - 28 zamiast 20 pendo.
2015-05-28 13:14:21 Autor: kj3
---.opera-mini.net
odpowiem panu 'sent' - 28 zamiast 20 pendo.
2015-05-28 13:18:29 Autor: zagłębiak
---.dynamic.chello.pl
Osuch, już się pali w środku, żeby przetrasować te pociągi przez Olkusz. Małopolski Bastion PiSu...
2015-05-28 13:18:41 Autor: krecik
---.static.ip.netia.com.pl
2015-05-28 13:03:27 Autor: sent ---.net.tauron-pe.pl
Zabrakło pytania:
Ile Polskich DARTÓW można było kupić zamiast włoskich pendolino?

W czasach zakupu pendolino 0
Teraz tak jak kj3 napisał.

Nie licząc że dart jest konstrukcją na bazie której powstanie dopiero pociąg 250km/h. (tak pindek może tyle jechać, tylko że kiedy dokonczą torowiska na takie prędkości i dostosują rozkłady to dopiero wyjdzie w praniu)
2015-05-28 13:34:01 Autor: ssj
---.tktelekom.pl
Dokumentacja DNO...
2015-05-28 13:52:27 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@dżejsek

Człowieku,
a cóż to za problem że prezydent pojechał do Pesy? Byłby nim Kaczyński, to też może chciałby tam jechać i też byłby problem?
A wyciąganie wniosków z takich okoliczności to czysta dziecinada.
Może wystarczy sprawdzić datę złożenia interpelacji - 27 kwietnia 2015 roku. Wtedy to chyba nawet Komorowski nie wiedział, że pojedzie do Bydgoszczy.

Nigdy na PiS nie zagłosowałem, ale akurat złożenie takiej interpelacji ma sens, bo w tym czasie o Darcie w mediach było totalnie cicho.

Wszystko jest tutaj:

http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/interpelacja.xsp?documentId=0325CF04A4217D0DC1257E3500461432&SessionID=DCPZDGIF6L
2015-05-28 13:59:29 Autor: sent
---.net.tauron-pe.pl
Media "jarały się" że Prezydent Komorowski przyjechał do Pesy ale jak upadał FABLOK - Pierwsza Fabryka Lokomotyw (zał. 1919r.) z Chrzanowa to nikt się nawet nie zająknął w telewizji czy radiu!!! Żaden polityk nie przyjechał bo to nie pasowało do Zielonej Wyspy sukcesów, oraz By Żyło Się Lepiej - to prawdziwa obłuda i rządzących i mediów niestety!!!
2015-05-28 14:01:01 Autor: fixall
---.181.160.242.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mylisz się kolego sent.
2015-05-28 14:02:24 Autor: fixall
---.181.160.242.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mylisz się kolego sent. No chyba że pokażesz interpelacje ws. Flirta bo w zasadzie w interpelacji powinny być pytania o te 2 pojazdy.
2015-05-28 14:07:20 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Korrek
Skoro interpelacja jest z kwietnia, to rozwiałeś wątpliwości. Prawdę mówiąc nie przypuszczałem, że udzielenie odpowiedzi na tak proste pytania może tyle trwać.
2015-05-28 14:23:16 Autor: klaudyn
---.static.ip.netia.com.pl
@Pytanie do RK

Powinno być w którychś artykułach dotyczących zamówienia albo wygrania przetargu. W niektórych informacjach prasowych są dane na które linie były Darty i na które Flirty. Ja się zastanawiam tylko nad jednym, po 5 latach w Warszawie Tramicusy zaczęły jeździć na wszystkich liniach a nie tylko na "9-tce" na którą były dedykowane, ED74 też z linii Warszawa Łódź zniknęły i teraz jeżdżą na różnych relacjach. Pewnie z Dartami i Flirtami będzie tak samo, mini okres kiedy projekt ma być realizowany a potem będą jeździły wszędzie. Oczywiście nie obraził bym się gdyby na trasach gdzie mają być Flirty, jeździły też Dary i na odwrót.
2015-05-28 14:51:10 Autor: Jakub Wędrowycz
---.180.156.206
"Media "jarały się" że Prezydent Komorowski przyjechał do Pesy ale jak upadał FABLOK - Pierwsza
Fabryka Lokomotyw (zał. 1919r.) z Chrzanowa to nikt się nawet nie zająknął w telewizji czy
radiu!!! Żaden polityk nie przyjechał bo to nie pasowało do Zielonej Wyspy sukcesów, oraz By
Żyło Się Lepiej - to prawdziwa obłuda i rządzących i mediów niestety!!! "

Fablok padł ponieważ był źle zarządzany i miał słabą ofertę. Tak samo jak Jelcz i Autosan których o lata świetlne wyprzedzają konstrukcje Solarisa który tak właściwie powstał z niczego.

O przyszłości firmy nie powinno decydować zainteresowanie polityków tylko dobry zarządca i dobry produkt który firma oferuje.
2015-05-28 14:52:03 Autor: ferrari
---.warszawa.vectranet.pl
Czy ktoś wie, jakie badania trwają w Żmigrodzie? W sensie producenta czy homologacyjne? Moim zdaniem na razie te pierwsze, ale wg RK - jak wynika z tekstu - już te drugie.
2015-05-28 14:58:05 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kontytucjonalista - jeśli nie masz nic do powiedzenia, może wypadałoby pomilczeć?
2015-05-28 15:34:42 Autor: Konstytucjonalista
---.free.aero2.net.pl
@ Sarmata już odpowiadam:
Interpelacja poselska – jedna z form polskiej kontroli parlamentarnej.
Polega na wystosowaniu pisemnego pytania kwestionującego działania, politykę.

Jednak czytając pytania - ta interpelacja była dosyć delikatna, wynikała zapewne jedynie z rozbieżności na stronie internetowej Pesy na temat Darta, że będzie jeździł 250 km/h, a krótkim terminem dostawy.
2015-05-28 15:35:59 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Bazując na przedstawionym przez PKP IC wykazie linii kolejowych, po których planowane jest kursowanie pociągów Dart, procentowy udział długości odcinków torów z VR > 120 km/h wynosi 10,7%"

Pisałem o tym dobrze ponad rok temu. To jest dopiero niegospodarność :) Kupuje się EZT na 160 km/h, a pojedzie 100-120 km/h na większości tras :D

@sent
Tauron ci płaci za siedzenie w pracy na Ryneczku Kolejowym?
2015-05-28 15:44:13 Autor: Ktos
---.tktelekom.pl
W uzupełnieniu do pytań Posla Osucha MiR powinien odpowiedzieć na pytanie na podstawie jakich dokumentów ważenia PKP Intercity SA odbierze pojazdy cieższe o dwadzieścia ton od zaoferowanych na każdym (co najmniej) i dlaczego będzie z tego tytułu płacić do PLK prawie 100 mln PLN więcej za dostęp do infrastruktury kolejowej. Ze o kosztach energii elektrycznej nie wspomnę.
2015-05-28 15:53:01 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Konstytucjonalista - kolega sprawia wrażenie "abderyty" - to o pierwszej części - a wystarczyło napisać tylko to co w drugim akapicie - byłoby i na temat i bez mędrkowania.
2015-05-28 16:05:55 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Ktos:
"W uzupełnieniu do pytań Posla Osucha MiR powinien odpowiedzieć na pytanie na podstawie jakich dokumentów ważenia PKP Intercity SA odbierze pojazdy cieższe o dwadzieścia ton od zaoferowanych na każdym (co najmniej) i dlaczego będzie z tego tytułu płacić do PLK prawie 100 mln PLN więcej za dostęp do infrastruktury kolejowej. Ze o kosztach energii elektrycznej nie wspomnę."
Ja odpowiadam za MiR - trzeba było kupić Pesę, bo to przecież wspieranie polskiej gospodarki. A że to kosztuje? No cóż, podkarpackie (bastion PiS) zapłaciło ostatnio za jednego SA135 (214Mb) 14,25 mln zł, podczas gdy cena tego pojazdu w innych przetargach kształtowała się na poziomie 6-7 mln zł.
2015-05-28 16:42:27 Autor: z torów plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
@małopolanin

Ty też masz blachopuszkę ktora wyciaga co najwyzej 90 km/h ( dopuszczalna prędkość na większości dróg poza terenem zabudowanym)?
2015-05-28 16:45:38 Autor: wuja
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-05-28 17:34:37 Autor: Admo
---.pbsdga.pl
@Jakub Wędrowicz

Solaris nie powstał z niczego, tylko z fabryki Neoplana pod Poznaniem. To chyba jedyny taki przypadek w Polsce, że udało się zmienić montownię w dobrze prosperujące przedsiębiorstwo z własnym zespołem projektowym.
2015-05-28 17:48:02 Autor: Maurycy+
---.97.198.211
Już widzę Darta mknącego 150 km/h w okolicach Wałbrzycha,
i czekam na ukaz Komedianta-elekta o kupnie Pesy i zwrocie Pseudolino do producenta jako produktu niezgodnego z konstytucją RP...
2015-05-28 17:49:32 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Ja odpowiadam za MiR - trzeba było kupić Pesę, bo to przecież wspieranie polskiej gospodarki. A że to kosztuje? No cóż, podkarpackie (bastion PiS) zapłaciło ostatnio za jednego SA135 (214Mb) 14,25 mln zł, podczas gdy cena tego pojazdu w innych przetargach kształtowała się na poziomie 6-7 mln zł."
Inaczej. Trzeba było kupić dwa razy tańsze pociągi od ED250. Jak widzisz cena w tym przypadku nie idzie w parze z jakością (SA135). DB też już co raz głośniej mówi: dość dyktatu ABS...
2015-05-28 17:52:08 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"Już widzę Darta mknącego 150 km/h w okolicach Wałbrzycha,
i czekam na ukaz Komedianta-elekta o kupnie Pesy i zwrocie Pseudolino do producenta jako produktu niezgodnego z konstytucją RP..."
I to wszystko widzisz na jawie, czy jak zamkniesz oczy?
2015-05-28 18:06:59 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post zeus04:
"Inaczej. Trzeba było kupić dwa razy tańsze pociągi od ED250. Jak widzisz cena w tym przypadku nie idzie w parze z jakością (SA135). DB też już co raz głośniej mówi: dość dyktatu ABS..."
A które to pociągi są dwa razy tańsze od ED250? 28 (ED161) nie równa się 2*20 (ED250).
2015-05-28 18:22:46 Autor: Podrozny
---.opera-mini.net
Maurycy, ten komediant jak to określiłeś jest demokratycznie wybranym prezydentem RP. Naród tak zagłosował, możesz się z tym nie zgadzać ale to nie znaczy że masz prawo go obrażać. A może, wzorem PISu, napiszesz że wybory mogły zostać skoro wygrał je kandydat tej partii?
2015-05-28 18:27:04 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Dwa przetargi PKP IC opiewały zakup pociągów o prędkości nie mniejszej niż 160 km/h i długości 150 m
oraz ilości miejsc siedzących 350 i wyposażonych w BUFET
2015-05-28 18:32:58 Autor: BOFH
---.warszawa.supermedia.pl
Jeśli dobrze liczę to jeden Dart kosztuje 40mln PLN, natomiast sztuka ED250 80 mln PLN. Faktycznie wychodz, że Dart jest 2x tańszy niż ED250. Jeśli się gdzieś mylę poprawcie mnie proszę.
2015-05-28 18:36:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Dart kosztuje 50,43 mln, ale ma 13% miejsc mniej niż ED250. Po uwzględnieniu pojemności wychodzi, że ED250 jest droższe o 40% od ED161.
2015-05-28 18:39:38 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"A które to pociągi są dwa razy tańsze od ED250? 28 (ED161) nie równa się 2*20 (ED250)."
Jest wiele takich. Przykładowo 19WE, Acatus+ itp. są nawet więcej niż dwa razy. Czeska "Pantera" też wypada o wiele lepiej niż ED250...
2015-05-28 18:54:38 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post zeus04:
"Jest wiele takich. Przykładowo 19WE, Acatus+ itp. są nawet więcej niż dwa razy. Czeska "Pantera" też wypada o wiele lepiej niż ED250..."
Aha. OK, czyli jak rozumiem proponujesz Acatusa+ lub 19WE z Krakowa do Gdynii. Nie mam więcej pytań.
2015-05-28 18:55:00 Autor: Maurycy+
---.97.198.211
@zeus04

Tak kiedyś śpiewano "czy to jawa czy sen..."...
2015-05-28 18:57:23 Autor: Mik
---.147.171.84.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pendolino 2,64 mld za 20 pojazdów z 17 letnim serwisem
Dart 1,3 mld za 20 pojazdów z 15 letnim serwisem

Można porównać cenę samych pojazdów (80mln/pendo i 50mln/dart), ale ważny jest też serwis. Utrzymanie wyższej klasy pociągów jakimi są pendo kosztuje więcej. Pytanie teraz o procent wykorzystania, ciekawie ile procent tras po których jeździ pendo ma V>160 i V>120?
2015-05-28 18:58:41 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"@zeus04

Tak kiedyś śpiewano "czy to jawa czy sen..."..."
Masz wybitnie złe nastawienie do polityków (wybranych). Złe nastawienie jest jak przebita opona, jeśli jej nie zmienisz - nie ruszysz z miejsca!!!
2015-05-28 19:02:37 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Aha. OK, czyli jak rozumiem proponujesz Acatusa+ lub 19WE z Krakowa do Gdynii. Nie mam więcej pytań."
Szerokokadłubowy samolot pasażerski w wersji Cargo kosztuje niewiele mniej od tego z first-class.
Autobusy miejskie też w porównaniu do dalekobieżnych odpowiedników. Fotele nie kosztują dużo. Rolety itp. też :)
2015-05-28 20:05:47 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Mik:
"Pendolino 2,64 mld za 20 pojazdów z 17 letnim serwisem
Dart 1,3 mld za 20 pojazdów z 15 letnim serwisem

Można porównać cenę samych pojazdów (80mln/pendo i 50mln/dart), ale ważny jest też serwis. Utrzymanie wyższej klasy pociągów jakimi są pendo kosztuje więcej. Pytanie teraz o procent wykorzystania, ciekawie ile procent tras po których jeździ pendo ma V>160 i V>120?"
Utrzymanie ED250 jest 2,5 raza droższe od ED161. Ale czy taka różnica jest uzasadniona, to ciężko stwierdzić. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie (1,5 raza byłoby chyba bardziej wskazane, co oznaczałoby 155 mln EUR, zamiast 265 mln EUR za 17-letni serwis).

Ile % jest na V > 160 - to wiadomo, niecałe 10%. Dokładne wartości:
V > 120: 62%; od przyszłego RJ 64%
V > 160: 9,16%; za 1,5 roku zwiększy się do 17%, a docelowo (2020): 44%
2015-05-28 22:57:15 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Od wczoraj rano Dart stoi w IK przy Chłopickiego.
Znaczy wczoraj ok. 6.45 czekał na wjazd.
Dziś ok. 17 jeszcze stał.
2015-05-29 08:52:53 Autor: gość
---.tktelekom.pl
Będzie się działo jak Unia sprawdzi wydatkowanie pieniędzy przez PKP, harmonogram realizacji, zgodność pojazdów z SIWZ itp., itd. Za przymykanie oka przez PKP - spółkę Skarbu Państwa - znowu zapłacimy my wszyscy, zwykli Polacy, no bo trzeba będzie ratować narodowego przewoźnika.
2015-05-29 14:26:14 Autor: Mik
---.dynamic.chello.pl
Cena utrzymania pojazdów wyższej klasy nie rośnie liniowo, tylko logarytmicznie. Uzasadnienie na pewno się znajdzie dla znacznie wyższych kosztów serwisu. Należałoby zapytać czy jest uzasadnienie dla ponoszenia tych kosztów, w stopniu użycia pojazdów. Można kupić ferrari i golfa. W tym pierwszym może trochę wygodniej, ale nie za bardzo szybciej bo droga szybciej jeździć nie pozwala. A wiadomo jakie są koszty eksploatacji jednego i drugiego.
2015-05-29 15:00:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Mik

Napisałeś "logarytmicznie", a nie miałeś przypadkiem na myśli "wykładniczo"?
2015-05-29 15:37:57 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
Poseł mści się za zdjęcie prezesa Pesy z prezydentem Komorowskim pod koniec kampani wyborczej.
2015-05-30 20:05:28 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Panie Pośle zadaje Pan zbyt trudne pytania.
Obecnie urzędujący Prezesi nie znają się na tym. Znają się na braniu wypłat. Skończcie ten cyrk po jesiennych wyborach.
2015-05-30 23:50:49 Autor: wersy2
---.adsl.inetia.pl
Obrzydliwe są te okienka jak w kiblach...
2015-05-31 11:53:24 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
To czy produkt jest dobry czy zły nie zależy od opcji politycznej (mam nadzieję)
Chyba czasy gdy o tym co produkować a co nie decydowano w Moskwie nie wracają.
Oczywiście mamy do czynienia z blokowaniem produktów przez państwa w wypadku eksportu ale rynek wewnętrzny rządzi się własnymi prawami.
2015-06-01 15:23:40 Autor: cham
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ach, super - PiS zaczął kampanię wyborczą.
Teraz pisowscy europosłowie zaczną szukać haków na naszych producentów i donosić do komisji europejskich, a potem Polskęzbaw powie że przez PO Polacy są szykanowani przez komisje europejskie.
2015-06-01 21:13:22 Autor: Wixx
---.icpnet.pl
A ile za 20 dartów byłoby pociągów z klasycznymi wagonami? Nie są bardziej wygodne? wie ktoś?
2015-06-02 08:06:59 Autor: Mika
---.tktelekom.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-03 18:08:05 Autor: karol_x
---.dynamic.mm.pl
Do DARTów nie dołączają zegarków.
2015-06-03 18:16:05 Autor: karolx
---.dynamic.mm.pl
Koszt zakupu 20 pociągów Pendolino to 400 mln euro ~1600 mln zł. Koszt zakupu 20 pociągów DART ~1000 mln zł. Czyli za 20 Pendolin można kupić 32 DARTy. Pendolino jest o około 50% droższe od DARTa.
2015-06-04 13:50:48 Autor: ps9
---.play-internet.pl
Co do wygody - to zależy.

Nawet dobry skład wagonowy ciągnięty przez lok (ep09?) robiący "trzęsawkę" w pierwszym wagonie, niestety daje wrażenie komfortu gorsze niż autobus. Problemem jest też płynne hamowanie czy nawet rozruch - szarpanie składu. W tych elementach jazdy nawet nowe, podmiejskie EZT dają już wyższy komfort niż zmodernizowane składy IC. Choć dobre wagony, ciągnięte dobrą lokomotywą (i pewnie przez dobrego mechanika) mogą bardzo dużo zmienić.

Flirty (i darty?) mają inne zalety - bardziej dynamiczna jazda, pociąg od zera do 160 rozpędza się w 2 minuty (LeoEx) i to w taki sposób, że tego się po prostu nie czuje. Również ostre hamowanie we flircie wygląda tak, że pociąg hamuje "tuż przed granicą" tego, co można nazwać jako uciążliwe.

Chociaż to, co mnie się podobało we flirtach, to fakt podawania posiłków i napojów/piwa do siedzenia, w każdej klasie, w dobrej cenie. A to już zależy tylko od przewoźnika...
2015-06-04 15:26:47 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post karolx:
"Koszt zakupu 20 pociągów Pendolino to 400 mln euro ~1600 mln zł. Koszt zakupu 20 pociągów DART ~1000 mln zł. Czyli za 20 Pendolin można kupić 32 DARTy. Pendolino jest o około 50% droższe od DARTa."
No i co z tego? Dart ma o 13% mniej miejsc. I dlatego wychodzi 40%. Czyli 28 Dartów o pojemności 402 miejsca.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5