W niedzielę 18 października 2020 r. Jabłka Grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne otrzymają w ramach poczęstunku pasażerowie PKP Intercity S.A., podróżujący tego dnia pociągami kategorii Express InterCity Premium, obsługiwanymi pojazdami Pendolino.
16 października z okazji Światowego Dnia Owoców i Warzyw został podpisany list intencyjny pomiędzy Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Fundacją Grupy PKP i Stowarzyszeniem Sady Grójeckie.Jak czytamy w komunikacie fundacji, celem wspólnych działań jest jak najszersza popularyzacja certyfikowanych jabłek z Grójecczyzny oznaczonych informacją Produkt Polski. Znak ten potwierdza, że wyrób został wyprodukowany w kraju na bazie rodzimych surowców.
W niedzielę 18 października 2020 r. Jabłka Grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne otrzymają w ramach poczęstunku pasażerowie PKP Intercity S.A., podróżujący tego dnia pociągami kategorii Express InterCity Premium, obsługiwanymi pojazdami Pendolino. Światowy Dzień Owoców i Warzyw to doskonała okazja, by przypomnieć o wysokiej jakości i niepowtarzalnym smaku, a także o zaletach odżywczych owoców i warzyw. Zgodnie z zaleceniami WHO powinniśmy ich spożywać co najmniej 400 g dziennie - przypomina fundacja.
Akcja „Kolej na jabłko” jest elementem kampanii #KupujŚwiadomie, której celem jest promowanie produktów rodzimych producentów, a w konsekwencji wspieranie rozwoju polskiej gospodarki. Jednocześnie przypomina ona Polakom, jak wysokiej jakości żywność, w tym warzywa i owoce, otrzymujemy właśnie od krajowych przedsiębiorców. Przykładem są chociażby Jabłka Grójeckie, które w 2011 roku zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG/PGI). Tradycje sadownicze w okolicach Grójca sięgają czasów królowej Bony. Obecnie aż 40 proc. polskiej produkcji jabłek pochodzi właśnie z tego regionu.
- Dzisiejsza inicjatywa to kontynuacja wspólnych działań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i spółek będących w nadzorze Ministerstwa Aktywów Państwowych. 17 lipca br. w siedzibie Polskich Kolei Państwowych spółki Grupy PKP, ale także Poczta Polska oraz PKS Polonus zainaugurowały wspólnie z KOWR akcję „Łączy nas Produkt Polski”. Spółki Skarbu Państwa wsparły organizatorów kampanii #KupujŚwiadomie #Produktpolski, udostępniając swoje liczne nośniki informacyjne, dzięki czemu można było wyjść z ideą patriotyzmu konsumenckiego do szerokiego grona odbiorców – podkreśla Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP SA w komunikacie.
- Cieszymy się, że jako największy krajowy przewoźnik dalekobieżny mamy okazję włączać się w inicjatywy promujące to, co polskie! Jabłka Grójeckie są naszym smacznym i zdrowym dobrem narodowym. Ważne są codzienne wybory i świadome sięganie po polskie produkty oraz korzystanie z usług rodzimych przedsiębiorstw – zauważa Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
- Fundacja Grupy PKP od lat angażuje się w akcje edukacyjne o różnorodnej tematyce. To bardzo ważne, aby podczas codziennych zakupów dokonywać świadomych wyborów. Dlatego właśnie włączamy się w projekt #KupujŚwiadomie Produkt Polski. W czasach pandemii szczególnie ważne jest, aby rzetelnie informować społeczeństwo o produktach, które mogą wzmocnić odporność. Warto kupować polskie owoce i warzywa ze względu na ich świeżość, walory smakowe i wartości odżywcze. Wspieramy ten projekt, bo to również wyraz nowoczesnego patriotyzmu. Wspierając polskich producentów, mamy wpływ na rozwój gospodarki – mówi Katarzyna Kucharek, Prezes Zarządu Fundacji Grupy PKP.
- Takie działania są koniecznie. Wbrew pozorom polski konsument nie wie za wiele o różnorodności i jakości polskich produktów. Powinniśmy więc iść tropem „mistrzów”, a więc Francji i Włoch, gdzie lojalność konsumentów i duma z wytwarzanych produktów jest na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście jest to efektem wielu lat prowadzenia takich kampanii, jak ta realizowana przez nas wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Fundacją Grupy PKP i PKP Intercity S.A. Sądzę, że inicjatywa ta powinna być wzorem dla innych dużych firm, nie tylko państwowych, ale też prywatnych – podkreśla Magdalena Wrotek-Figarska, Dyrektor Biura Stowarzyszenia Sady Grójeckie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.