NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Polskie jabłka w Pendolino

| inf. pras 19.10.2020 1,4k

Polskie jabłka w Pendolino
Fot. Fundacja Grupa PKP
 W niedzielę 18 października 2020 r. Jabłka Grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne otrzymają w ramach poczęstunku pasażerowie PKP Intercity S.A., podróżujący tego dnia pociągami kategorii Express InterCity Premium, obsługiwanymi pojazdami Pendolino. 
16 października z okazji Światowego Dnia Owoców i Warzyw został podpisany list intencyjny pomiędzy Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Fundacją Grupy PKP i Stowarzyszeniem Sady Grójeckie.Jak czytamy w komunikacie
fundacji, celem wspólnych działań jest jak najszersza popularyzacja certyfikowanych jabłek z Grójecczyzny oznaczonych informacją Produkt Polski. Znak ten potwierdza, że wyrób został wyprodukowany w kraju na bazie rodzimych surowców. 

W niedzielę 18 października 2020 r. Jabłka Grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne otrzymają w ramach poczęstunku pasażerowie PKP Intercity S.A., podróżujący tego dnia pociągami kategorii Express InterCity Premium, obsługiwanymi pojazdami Pendolino. Światowy Dzień Owoców i Warzyw to doskonała okazja, by przypomnieć o wysokiej jakości i niepowtarzalnym smaku, a także o zaletach odżywczych owoców i warzyw. Zgodnie z zaleceniami WHO powinniśmy ich spożywać co najmniej 400 g dziennie - przypomina fundacja.

Akcja „Kolej na jabłko” jest elementem kampanii #KupujŚwiadomie, której celem jest promowanie produktów rodzimych producentów, a w konsekwencji wspieranie rozwoju polskiej gospodarki. Jednocześnie przypomina ona Polakom, jak wysokiej jakości żywność, w tym warzywa i owoce, otrzymujemy właśnie od krajowych przedsiębiorców. Przykładem są chociażby Jabłka Grójeckie, które w 2011 roku zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG/PGI). Tradycje sadownicze w okolicach Grójca sięgają czasów królowej Bony. Obecnie aż 40 proc. polskiej produkcji jabłek pochodzi właśnie z tego regionu.

- Dzisiejsza inicjatywa to kontynuacja wspólnych działań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i spółek będących w nadzorze Ministerstwa Aktywów Państwowych. 17 lipca br. w siedzibie Polskich Kolei Państwowych spółki Grupy PKP, ale także Poczta Polska oraz  PKS Polonus zainaugurowały wspólnie z KOWR akcję „Łączy nas Produkt Polski”. Spółki Skarbu Państwa wsparły organizatorów kampanii #KupujŚwiadomie #Produktpolski, udostępniając swoje liczne nośniki informacyjne, dzięki czemu można było wyjść z ideą patriotyzmu konsumenckiego do szerokiego grona odbiorców – podkreśla Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP SA w komunikacie.

- Cieszymy się, że jako największy krajowy przewoźnik dalekobieżny mamy okazję włączać się w inicjatywy promujące to, co polskie! Jabłka Grójeckie są naszym smacznym i zdrowym dobrem narodowym. Ważne są codzienne wybory i świadome sięganie po polskie produkty oraz korzystanie z usług rodzimych przedsiębiorstw – zauważa Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

- Fundacja Grupy PKP od lat angażuje się w akcje edukacyjne o różnorodnej tematyce. To bardzo ważne, aby podczas codziennych zakupów dokonywać świadomych wyborów. Dlatego właśnie włączamy się w projekt #KupujŚwiadomie Produkt Polski. W czasach pandemii  szczególnie ważne jest, aby rzetelnie informować społeczeństwo o produktach, które mogą wzmocnić odporność. Warto kupować polskie owoce i warzywa ze względu na ich świeżość, walory smakowe i wartości odżywcze. Wspieramy ten projekt, bo to również wyraz nowoczesnego patriotyzmu. Wspierając polskich producentów, mamy wpływ na rozwój gospodarki – mówi Katarzyna Kucharek, Prezes Zarządu Fundacji Grupy PKP.

- Takie działania są koniecznie. Wbrew pozorom polski konsument nie wie za wiele o różnorodności i jakości polskich produktów. Powinniśmy więc iść tropem „mistrzów”, a więc Francji i Włoch, gdzie lojalność konsumentów i duma z wytwarzanych produktów jest na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście jest to efektem wielu lat prowadzenia takich kampanii, jak ta realizowana przez nas wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Fundacją Grupy PKP i PKP Intercity S.A. Sądzę, że inicjatywa ta powinna być wzorem dla innych dużych firm, nie tylko państwowych, ale też prywatnych – podkreśla Magdalena Wrotek-Figarska, Dyrektor Biura Stowarzyszenia Sady Grójeckie.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45789)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45789)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5