Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” Wiesław Bek, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, w sezonie letnim zostaną uruchomione pociągi z Zagórza do Łupkowa. Reaktywowanie połączeń do KroŚcienka i Chyrowa nadal stoi jednak pod znakiem zapytania.
- Województwo podkarpackie jako organizator kolejowych przewozów pasażerskich zamierza uruchomić w rozkładzie jazdy 2011/2012 sezonowo w okresie od czerwca do sierpnia pociągi w relacji Zagórz - Łupków. Natomiast przywrócenie kursowania pociągów do KroŚcienka uzależnione jest od uruchomienia transgranicznego połączenia KroŚcienko - Chyrów – wyjaŚnia Bek.
- Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 lit. a, w związku z art. 4 ust. 1 pkt 10 ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011, nr 5, poz. 13) połączenie transgraniczne KroŚcienko – Chyrów jest zadaniem powiatu bieszczadzkiego. Wobec powyższego działania tut. Urzędu uzależnione są od działań podjętych w tym zakresie przez Starostwo Powiatu Bieszczadzkiego – podkreŚla rzecznik UMWP.
Niestety poważnym problemem bieszczadzkich linii kolejowych jest fatalny stan infrastruktury. Czy jest szansa na ich remonty i podniesienie prędkoŚci na najbardziej zdegradowanych odcinkach? Jak zaznacza Bek, aktualnie trwają prace na linii nr 108. Ich zakończenie przewidywane jest 2013 rok. - W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 prowadzona jest rewitalizacja trzech odcinków linii komunikacyjnej nr 108 Jasło - Zagórz. Planowany termin zakończenia prac na ww. linii przewidywany jest na 2013 r. Zakres pracy eksploatacyjnej na ww. linii uzależniony będzie w przyszłoŚci od zapotrzebowania społecznego, możliwoŚci taborowych operatora przewozów oraz możliwoŚci finansowych samorządu województwa podkarpackiego – podsumowuje Wiesław Bek.