Gibela – joint venture, której liderem jest firma Alstom, jest na finiszu budowy zakładu produkcyjnego pociągów w Republice Południowej Afryki. Zakład powstaje na terenie prowincji Gauteng. Zostanie w nim wybudowanych około 580 pociągów, które zostały zamówione do obsługi linii kolejowych w RPA.
Kontrakt na dostawę 600 pociągów X'Ttrapolis Mega został podpisany 14 października 2013 roku i ma zostać zrealizowany w ciągu najbliższych 10 lat. Pierwszych 20 pociągów o rozstawie kół 1067 mm powstaje już w fabryce Alstomu w Brazylii. Wszystkie kolejne składy mają być już produkowane na terenie RPA. Pociągi mają powstawać w miejscowości Dunnottar, w prowincji Gauteng, gdzie kończy się właśnie budowa hali produkcyjnej. Będzie ona miała powierzchnię 85 tys. m2 i będzie w stanie wyprodukować 62 pociągi w ciągu roku. Pierwszy skład wyprodukowany w Brazylii jest już w fazie testów i we wrześniu (przed czasem) przypłynie do Republiki Południowej Afryki.
Firma Alstom jest liderem joint venture Gibela, w skład której wchodzą lokalne podmioty: Ubumbano Rail oraz New Africa Rail. Joint venture zajmie się utrzymaniem pociągów przez kolejnych 18 lat. Pociągi będą w stanie osiągać prędkość 120 km/h z możliwością podwyższenia maksymalnej prędkości do 160 km/h. Każdy z pociągów składa się z sześciu wagonów i może pomieścić – łącznie z miejscami stojącymi – 1300 pasażerów. Dzięki modularnej konstrukcji pociągów X’Trapolis, przewoźnik będzie w stanie dostosowywać konfigurację składów zależnie od liczby podróżujących (od 4 do 6 wagonów z możliwością łączenia składów). Pociągi będą wyposażone w klimatyzację, ergonomiczne siedzenia, informację pokładową podawaną w czasie rzeczywistym oraz dostęp do Internetu za pomocą sieci Wi-Fi.
W kontrakcie na dostawę pociągu znajduje się zapis o znaczącym udziale lokalnych podmiotów w produkcji pociągów. Części do pojazdów będą jednak powstawały również poza RPA – w Ornans, Tarbes, Le Creusot, Reichshoffen, Villeurbanne and Saint-Ouen na terenie Francji, w Sesto na terenie Włoch i w Charleroi (Belgia).