NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi Alstomu niebawem będą powstawały w RPA

| Alstom/lp, Rynek Kolejowy 12.07.2015 130

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-12 14:55:05 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
W RPA możliwe jest 160 km/h na 1067 mm, a w Polsce wciąż funkcjonuje przepis dopuszczający Vmax=35 km/h na 1000 mm i mniej. Powiedzenie, że jesteśmy 100 za Murzynami, jak najbardziej ma sens.
2015-07-12 15:24:03 Autor: zagłębiak
---.centertel.pl
Jesteśmy 125 za murzynami ;)

BTW. Nie 35 tylko 40 km/h
2015-07-12 19:18:38 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem, skąd ta miłość mikoli do wąskotorówek. Po co one komu w Polsce poza jakimiś kolejkami zakładowymi?
2015-07-12 22:30:57 Autor: ANIA27
---.google.com
Czy w ramach przyjaźni Polsko-Afrykańskiej możemy ludzi z PR Gdynia wysłać z bilecikiem w jedna stronę do Afryki? PR Gdynia odejdź wstydu oszczędź
2015-07-13 05:04:04 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
@Kalle Blomkvist: wystarczy popatrzeć na frekwencje w turystycznych pociągach wąskotorowych w Rewalu, Bytomiu, Koszalinie i na innych. Odpowiedź nasuwa się sama.
2015-07-13 05:09:06 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
@ANIA28: ja bym trochę rozbudował Twój pomysł. Mianowicie: całe PR-y (bez marszałków, bo ci nie mają wpływu na swoją firmę) i całą Grupę PKP wysłałbym do RPA, zaś do nas ściągnął całego narodowego przewoźnika z RPA. Sądzę, że nastąpiłby gwałtowny wzrost jakości kolei w Polsce. Uważam, że Afrykanie nie zgodzą się na tę wymianę. :(
2015-07-13 08:56:42 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Johnny Wrocław:
"W RPA możliwe jest 160 km/h na 1067 mm, a w Polsce wciąż funkcjonuje przepis dopuszczający Vmax=35 km/h na 1000 mm i mniej. Powiedzenie, że jesteśmy 100 za Murzynami, jak najbardziej ma sens."
Wąskotorówki w Polsce nigdy nie były budowane jako linie główne. Były budowane wg. innych przepisów które były mocno złagodzone i stąd nie dopuszcza się większych prędkości...
2015-07-13 10:00:15 Autor: nihogo
---.play-internet.pl
Niech mi ktoś wyjaśni po co im kolej na 1060mm? Przecież to nie ma sensu
2015-07-13 10:35:13 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
@nihogo

Bo tak jest taniej, nasyp może być sporo węższy, podkłady mogą być wyraźnie lżejsze i mniej sztywne przy zachowaniu podobnych parametrów do normalnotorowego układu.
2015-07-13 18:21:42 Autor: tczewiak
---.google.com
@johny
Juz to widze..setki murzynow na peronie a PR Gdynia podstawiaja trzymająca się na rdzy sa109-009 :) w przedziale oczywiście już 4 kontrolerów czeka na bileciki.
2015-07-13 19:58:17 Autor: Y
---.gpon.multimetro.pl
"Każdy z pociągów składa się z sześciu wagonów i może pomieścić – łącznie z miejscami stojącymi – 1300 pasażerów".
Skoro w jednym wagonie mieści się 216 pasażerów to wagony muszą być olbrzymie albo pasażerowie mało wymagający.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5