28 czerwca w Warszawie rozegrany został mecz półfinałowy w ramach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012. Na wszystkich dworcach warszawskich, w pociągach i szlakach kolejowych, nad bezpiecznym przejazdem kibiców - głównie z Niemiec i Włoch - czuwali funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, którzy zapewnili porządek na obszarze kolejowym. Skuteczna koordynacja zdań oraz szybka reakcja funkcjonariuszy nie dopuściła do łamania przepisów porządkowych.
Na terenie warszawskiego węzła kolejowego, a w szczególności stacji Warszawa Stadion, Warszawa Śródmieście, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Warszawa Wileńska nad bezpieczeństwem czuwało łącznie 224 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei. Zabezpieczono 37 pociągów pasażerskich, którymi podróżowało 9500 kibiców, w tym głównie z Niemiec i Włoch. Zabezpieczenie przejazdu kibiców umożliwiło wszystkim bezpieczne podróżowanie. Nie odnotowano żadnych przypadków zagrażających zdrowiu lub życiu podróżnych. Wprowadzone procedury w zakresie limitowania liczby podróżnych na peronach przez funkcjonariuszy SOK potwierdziły swoją skuteczność. Funkcjonariusze wpuszczali na peron po ok. 800 kibiców, by nie dopuścić do zatłoczenia peronów.
Zapewnienie bezpieczeństwa podróżnych to nie tylko realizacja zadań na dworcach i w pociągach, ale również służba na szlakach kolejowych, przejazdach kolejowo-drogowych, w miejscach szczególnie zagrożonych kradzieżami infrastruktury kolejowej tj.: sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które są odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu pociągów. Nadzór funkcjonariuszy SOK w tym obszarze umożliwił prowadzenie płynnego ruchu pociągów. Nie odnotowano zdarzeń, które mogłyby spowodować jakiekolwiek zakłócenia.
W trakcie wykonywanych czynności funkcjonariusze pouczyli 24 osoby. Za łamanie przepisów porządkowych na obszarze kolejowym ukaranych mandatami karnymi zostało 17 osób. Skierowano 7 wniosków do sądu o ukaranie. W służbie udział wzięły 2 psy służbowe oraz 12 samochodów, które wspomagały funkcjonariuszy SOK w skutecznej realizacji zadań.
W trakcie zabezpieczenia przejazdu kibiców na dworcach w Warszawie, funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei dodatkowo wspierały nowe systemy wsparcia technicznego w postaci trzech pojazdów MCM (Mobilnych Centr Monitoringu).