NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK: Zamknięcie linii w Krakowie pozwala zintensyfikować prace

| Jakub Madrjas 16.03.2018 41

PLK: Zamknięcie linii w Krakowie pozwala zintensyfikować prace
Fot. PKP PLK
PLK: Zamknięcie linii w Krakowie pozwala zintensyfikować prace
PLK: Zamknięcie linii w Krakowie pozwala zintensyfikować prace
PLK: Zamknięcie linii w Krakowie pozwala zintensyfikować prace
Wprowadzenie codziennej przerwy w kursowaniu pociągów na krakowskiej linii średnicowej pozwoliło wykonawcy zwiększyć zakres prac przy przebudowie wiaduktów i budowie nowych estakad kolejowych w centrum miasta – zapewnia PKP PLK.
Od 11 marca krakowska linia średnicowa w środku dnia jest zamykana z powodu projektu modernizacji linii E30 z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej. Zmian w organizacji ruchu jest bardzo dużo i na pewno nie jest łatwo się w nich zorientować, o czym pisaliśmy tutaj. To nie koniec utrudnień na kolei w aglomeracji krakowskiej – kolejne pojawią się w czerwcu.

PKP PLK opublikowała informację prasową, w której zapewnia, że korekta rozkładu jazdy pociągów pozwala wykonawcy przebudowy linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem zintensyfikować prace budowlane.
Jak zapewnia, harmonogram robót został skonstruowany tak, by maksymalnie długo utrzymywać ruch pociągów na ważnej, newralgicznej dla transportu, linii kolejowej. – To bardzo skomplikowane zadanie, wymagające ścisłej koordynacji ze wszystkimi przewoźnikami, a także zarządcami infrastruktury w mieście. Plan budowy w pierwszej kolejności zakłada wykonanie części estakad kolejowych i obiektów inżynierskich, na których będzie ułożony jeden tor. Pozwoli to przenieść na niego ruch pociągów i zająć się rozbiórkami infrastruktury, po której obecnie poruszają się składy pasażerskie. Następnie zostaną dobudowane i uruchomione kolejne tory – przypomina PLK.

Zgodnie z efektem inwestycji – pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi będą się poruszać po czterech torach, a pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem po trzech. Obecnie roboty budowlane realizowane są na całej długości modernizowanej linii. Największy zakres widać w ścisłym centrum Krakowa, gdzie powstają już pierwsze elementy konstrukcyjne estakad kolejowych, które zastąpią nasyp z XIX wieku. W rejonie Krakowa Głównego zamontowano już nowe tory i rozjazdy prowadzące do peronu 5.

Robotnicy pracują przy licznych obiektach inżynierskich, m.in. przy ul. Łokietka, Prądnickiej, Kopernika, Grzegórzeckiej, Miodowej i Dekerta. Przebudowywany jest przystanek Kraków Prokocim. Przy nowym przystanku Kraków Złocień budowana jest droga i prowadzona regulacja rzeki Serafy. Intensywne roboty trwają także w podkrakowskich miejscowościach – Kokotowie i Węgrzcach Wielkich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (895)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (895)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5