PKP PLK rozpisała przetarg na dostawę fabrycznie nowego kolejowego pojazdu ratownictwa technicznego wraz z oprzyrządowaniem dla Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu.
Zamówienie dotyczy dwuczłonowego pojazdu ratownictwa. Człon A ma mieć dwie osie napędne, a człon B (doczepny) - dwie osie toczne. Połączone będą w sposób trwały sprzęgiem śrubowym. Konstrukcja ma umożliwić montaż urządzeń do robót okołotorowych - głowicy mielącej do traw, obcinarki głęzi oraz odśnieżarki torów. Pojazd ma jeździć na napędzie włąsnym oraz w składzie pociągu - w obu przypadkach z prędkością do 80 km/h.
Przeglądy, przy założeniu przebiegu 40 tys. km rocznie mają się odbywać co rok (poziom P2). Skład ma mieć długość ok. 25-26.5 metra i masę od 35 do 45 ton. Ma mieć też możliwość ciągnięcia innych pojazdów o ciężarze min. 50 ton. Obsługę ma prowadzić jeden maszynista.
Jedynym kryterium wyboru dostawcy będzie cena. W ubiegłym roku za zakup podobnego pojazdu PKP PLK
zapłaciła 4,5 miliona złotych.
Niedawno PKP PLK
podpisały z CUPT umowę na dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu technicznego. Unia Europejska sfinansuje prawie całą inwestycję - przekaże 211 mln z 250 mln złotych zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym