PLK ogłosiła przetarg na ostatni odcinek 51 km trasy z Łukowa do Parczewa. Rewitalizacja zapewni alternatywną trasę dla modernizowanej linii nr 7 Warszawa– Lublin.
Prace na trasie Warszawa – Lublin rozpoczną się w 2017 r. Zanim narodowy zarządca infrastruktury przystąpi do realizacji tego zadania przygotuje połączenie Łuków – Lublin, które będzie trasą objazdową, w szczególności dla ruchu towarowego. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji.
51 km odcinek Łuków – Parczew to ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina i tym samym tworzenie sprawnego 100 km ciągu przewozowego. Rewitalizacja nieczynnej obecnie trasy umożliwi także wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina. Odcinek Lublin – Lubartów od zakończonej w 2013 r. rewitalizacji z RPO zapewnia sprawną obsługę pociągów.
Rozpoczęcie prac na linii Łuków-Parczew planowane jest w 2016 roku, a zakończenie na początku 2017 r. Po modernizacji całego odcinka Łuków- Lublin pociągi pojadą tą trasą z prędkością do 120 km/h.
Linia kolejowa nr 7 łącząca m.in. Warszawę z Lublinem spełnia istotną rolę w obsłudze ruchu krajowego w korytarzu pomiędzy Warszawą, a granicą z Ukrainą i jest także istotnym elementem międzynarodowego korytarza transportowego w osi Morze Czarne – Morze Bałtyckie.
Bardzo możliwe jest całkowite zamknięcie linii Warszawa – Lublin na czas modernizacji, ale prezes PKP PLK Filip Wojciechowski jeszcze nie przesądza o zastosowaniu tego rozwiązania. Wciąż trwają analizy na ten temat – podkreślił w rozmowie z "RK".
Jakie przetargi rozpisze w tym roku PKP PLK? Przeczytaj na portalu Monitor

Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
