Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych przyjął dziś projekt nowego cennika za dostęp do infrastruktury. Zarządca infrastruktury zapewnił, że wcześniejsze zapowiedzi głębokiej obniżki stawek oraz stabilizacji ich poziomu do rozkładu jazdy 2016/2017, czyli 4 kolejne lata, zostały zachowane, a nowy cennik będzie korzystny dla rynku kolejowego.
W rozkładzie jazdy 2013/2014 utrzymana zostanie zniżka na przewozy intermodalne w wysokości 25%. Dodatkowo zarządca zdecydował o przyjęciu zerowej marży do cennika na 2014 rok, co dodatkowo obniży koszty przewoźników. PLK bierze pod uwagę możliwość utrzymania tego poziomu marży w kolejnych latach, w zależności od zapewnienia finansowania na działalność operacyjną spółki ze środków publicznych. Zarząd PLK przychylił się również do rekomendacji Rady Przewoźników w zakresie utrzymania maksymalnej masy pociągu na poziomie 3000 ton.
- Jeszcze nigdy w ciągu ostatniej dekady transport kolejowy nie miał przed sobą tak dobrej perspektywy. Dzięki obniżeniu i stabilizacji opłat przewoźnicy towarowi będą w stanie podpisywać wielomilionowe kontrakty i skutecznie konkurować z transportem drogowym. Najbliższe lata będą należały do przewoźników towarowych – skomentował dziś Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały dokument na swojej stronie internetowej. W kolejnych dniach projekt cennika zostanie przekazany do Urzędu Transportu Kolejowego.