Co udało się w Poznaniu, nie uda się w Warszawie. Reklamy nie znikną z elewacji Dworca Centralnego. PKP SA przekonują, że „od zawsze” była ona traktowana jako powierzchnia reklamowa.
Niedługo rozpocznie się kolejny etap estetyzacji Dworca Centralnego. W holu dworca pojawi się antresola handlowa w miejscu szklanych kubików, wyremontowane zostaną też kolejne podziemne pasaże. – Dworzec ma być jak najprzyjaźniejszy dla osób tam przebywających. Chcę, żeby jak najszybciej brama do mojego miasta była taka, jak powinna być: czyli przepiękna – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Wbrew tym słowom szklana elewacja dworca Warszawa Centralna znowu jest przyozdabiana reklamami. Ostatnio pojawił się wielki baner reklamujący premierę w jednym z warszawskich teatrów, korzystających w dodatku z dotacji miasta (teraz władze miasta zapowiedziały, że instytucje korzystające z dofinansowania i patronatów nie będą mogły wieszać wielkoformatowych reklam na budynkach).
Mimo głosów krytyki, trwających właściwie od momentu wyremontowania obiektu na mistrzostwa Euro 2012, PKP SA nie zamierzają zmieniać swojej polityki reklamowej. – Elewacja obiektu była zawsze traktowana jako powierzchnia reklamowa. Obecnie PKP SA nie planuje likwidacji reklam umieszczonych na Dworcu Centralnym – informuje AleksandraDąbek z Biura Prasowego PKP SA. Kolejarze zwracają przy tym uwagę na bałagan reklamowy panujący w okolicy, w tym wielkoformatowe płachty na sąsiednich budynkach. – Warto zaznaczyć, że takie powierzchnie reklamowe znajdują się również w okolicy budynku dworca – wskazuje Dąbek.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl