Co udało się w Poznaniu, nie uda się w Warszawie. Reklamy nie znikną z elewacji Dworca Centralnego. PKP SA przekonują, że „od zawsze” była ona traktowana jako powierzchnia reklamowa.
Niedługo rozpocznie się kolejny etap estetyzacji Dworca Centralnego. W holu dworca pojawi się antresola handlowa w miejscu szklanych kubików, wyremontowane zostaną też kolejne podziemne pasaże. – Dworzec ma być jak najprzyjaźniejszy dla osób tam przebywających. Chcę, żeby jak najszybciej brama do mojego miasta była taka, jak powinna być: czyli przepiękna – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Wbrew tym słowom szklana elewacja dworca Warszawa Centralna znowu jest przyozdabiana reklamami. Ostatnio pojawił się wielki baner reklamujący premierę w jednym z warszawskich teatrów, korzystających w dodatku z dotacji miasta (teraz władze miasta zapowiedziały, że instytucje korzystające z dofinansowania i patronatów nie będą mogły wieszać wielkoformatowych reklam na budynkach).
Mimo głosów krytyki, trwających właściwie od momentu wyremontowania obiektu na mistrzostwa Euro 2012, PKP SA nie zamierzają zmieniać swojej polityki reklamowej. – Elewacja obiektu była zawsze traktowana jako powierzchnia reklamowa. Obecnie PKP SA nie planuje likwidacji reklam umieszczonych na Dworcu Centralnym – informuje AleksandraDąbek z Biura Prasowego PKP SA. Kolejarze zwracają przy tym uwagę na bałagan reklamowy panujący w okolicy, w tym wielkoformatowe płachty na sąsiednich budynkach. – Warto zaznaczyć, że takie powierzchnie reklamowe znajdują się również w okolicy budynku dworca – wskazuje Dąbek.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
2015-02-24 17:17:47 Autor: stasiu
---.play-internet.pl
A co tu się dziwić skoro za te reklamy zarabiają pewnie więcej niż PKP IC za wpływy ze sprzedaży biletów
2015-02-24 17:38:52 Autor: w obronie pekapu
---.opera-mini.net
p. Dąbek nie ma na imię Agnieszka tylko Aleksandra!
2015-02-24 19:29:04 Autor: sw3
---.205.238.48
I bardzo dobrze. PKP ma zarabiać.
A jak komuś przeszkadza baner to niech sobie wykupi to miejsce i powiesi "nic" :)
2015-02-24 19:32:47 Autor: sw3
---.205.238.48
Co innego zaklejanie okien (w pociągach, autobusach) reklamami od których można oczopląsu dostać i co uderza w klientów. Tak, że to co zarobią za reklamę, stracą na klientach, którzy więcej takimi oklejonymi pociągami nie pojadą.
2015-02-24 19:46:07 Autor: podróżnik
---.adsl.inetia.pl
[Admin: zmoderowano] Pociągi są tylko dodatkiem a podróżni baranami, które należy strzyc.
2015-02-24 21:08:47 Autor: MiM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Polityka PKP sprowokuje w końcu wpisanie Centralnego do rejestru zabytków...
@sw3
Przejedź się do jakiegokolwiek kraju na zachód od Odry. Mogę ci zaręczyć, że w żadnym miast nie zobaczysz takich szmat reklamowych. Czy to znaczy, że tam wykupiono miejsce żeby powiesić "nic", czy administratorom obiektów nie chce się zarabiać? A może po prostu tam jest to zwyczajnie zakazane jako zaśmiecanie przestrzeni publicznej i agresja przestrzenna? Ach ten komunistyczny zamordyzm - ja nie wiem, jak ci ludzie w takim Paryżu czy Monachium mogą to znieść.
Paradoks takich reklam polega na tym, że ich skala i mnogość powoduje stępienie odbioru. Przechodnie odbierają je jako szum informacyjny. Ich skuteczność jest nieproporcjonalna do wielkości, jednak konkurencja wymaga stałego powiększania powierzchni, żeby przekrzyczeć innych. Dlatego jedynym racjonalnym wyjściem jest administracyjny zakaz. Reklama w przestrzeni publicznej powinna być ograniczona.
2015-02-24 21:13:42 Autor: co łaska
---.opera-mini.net
Najlepiej to ustawić skarbonkę na środku holu z czarnym murzynkiem (murzynek był popularny w latach PRL) który kiwa główką dziękując :-)
2015-02-24 22:20:04 Autor: MiM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Teraz w modzie są aniołki.
2015-02-25 06:43:33 Autor: j.k.
---.tktelekom.pl
Pani Minister i Pan Prezes niech oddadzą swoją powierzchnię ciała pod reklamę.
2015-02-25 10:21:32 Autor: m.m.
---.187.252.130
takie PKP i chęć obwieszenia reklamami jak cała nasza Polska upstrzona, ukochana, [...] smieciem reklamowo-banerowym.
2015-02-25 19:26:27 Autor: .
---.lukman.pl
A to pod ta reklamą to co to jest?¿?
To dworzec jest???
Niesamowite..., to spod tej reklamy można pociągiem pojechać??? Acha...
2015-02-25 22:01:16 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Temu Karnowskiemu to się już totalnie w głowie przewraca
2015-02-25 22:17:34 Autor: ziomek
---.pila.vectranet.pl
Skrzynki mailowe zasyfione. Skrzynki pocztowe zasyfione. Telewizja i radio również. A przestrzeń publiczna pełna reklamowego syfu, że aż nie chce się w niej przebywać.
2015-02-26 10:35:41 Autor: tomaszz
---.google.com
Mi tam te reklamy nie przeszkadzają byle jakieś fajne były. Niech nie umieszczają aby jakoś z podtekstem lub obrażających itp.
Ale jak najbardziej jak są klienci skłonni się reklamowac w tak zajebistym miejscu to prosze bardzo.
To sporo kosztuje Ale efekt marketingowy przyznam że musi być niezły. To się opłaca nam wszystkim....musi być ruch w interesie i niech cholera jasna wreszcie w PKP IC uruchomia prawdziwy dynamiczny system sprzedaży biletów bo Was Polski Bus z torbami pusci