Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK zmodernizuje linie objazdowe Białystok – Warszawa w ramach KPK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
21-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK zmodernizuje linie objazdowe Białystok – Warszawa w ramach KPK
Pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego ogłoszony: PKP PLK zmodernizują linie objazdowe między Warszawą a Białymstokiem. 

PKP PLK ogłosiły pierwszy przetarg po przyjęciu KPK. We wrześniu zarządca infrastruktury, realizując Wielką Ofensywę Inwestycji Kolejowych, zamierza uruchomić postępowania łącznie za 5 miliardów zł. Przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa – Białystok otwiera też nową formułę prowadzenia inwestycji. Rozpoczęcie prac poprzedzone jest przygotowaniem alternatywnych tras objazdowych. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji.

Przygotować objazd przed pracami na Rail Baltice

W grudniu 2015 roku pociągi wrócą na linię z Warszawy do Białegostoku. Do ukończenia modernizacji tej części paneuropejskiego korytarza kolejowego (Rail Baltica) pozostaje jeszcze ważny odcinek między Sadownem a Białymstokiem. Zanim narodowy zarządca infrastruktury przystąpi do realizacji tego zadania, przygotuje 230 km lokalnych linii obwodowych: nr 36, Ostrołęka – Łapy (80 km linii jednotorowej), nr 31 Czeremcha - Siedlce (85 km linii dwutorowej) i  linia nr 32 Czeremcha – Białystok (70 km linii jednotorowej). Po wykonaniu tych prac pociągi towarowe pojadą przez Ostrołękę lub Czeremchę i Siedlce. Przewóz ładunków będzie odbywał się płynniej, bez ograniczeń prędkości, równocześnie mniej obciążona będzie modernizowana trasa Rail Baltica, gdzie priorytet mają połączenia pasażerskie.

– Ogłaszamy już kolejny przetarg z puli 11 mld zł, jaką planujemy uplasować w ramach przetargów na rynku tylko w br. To potwierdza, że PLK jest dobrze przygotowana do nowej perspektywy i gotowa do wdrażania Krajowego Programu Kolejowego. Efektem prac na liniach objazdowych będzie zapewnienie sprawnej modernizacji strategicznej linii Warszawa – Białystok (Rail Baltica) oraz minimalizacje utrudnień dla przewozów pasażerskich i towarowych w czasie tej inwestycji – mówi Marcin Mochocki, członek Zarządu PKP PLK.

Przygotowywanie tras objazdowych będzie częstsze

W ostatnich latach PLK znacząco skróciła czasy połączeń dla przewozów pasażerskich. Przy kontynuowanych i rozpoczynanych modernizacjach zarządca infrastruktury z wyprzedzeniem zapewnia trasy obwodowe. To gwarancja sprawnej modernizacji, utrzymanie rozkładowych kursów pasażerskich i płynnego przewozu towarów. W obecnej perspektywie zdecydowana część prac będzie służyła przewozom towarowym. Efektem inwestycji zarządcy infrastruktury będzie dwukrotne zwiększenie prędkości w segmencie przewozu ładunków.

Linia E 75 (Rail Baltica) ma priorytetowe znaczenie dla ruchu kolejowego, stanowi część europejskiego korytarza transportowego i jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z  Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

Po zakończeniu modernizacji Rail Baltica pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 160 km/godz. Poprawi się też komfort pasażerów, którzy zyskają m.in. wygodne i funkcjonalne perony, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zwiększy się również przepustowość linii, dzięki czemu uruchomiona zostanie większa liczba połączeń.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zobacz również:

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

inf. pras PKP PLK 19 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

Estonia: Rusza przetarg na budowę kolejnego odcinka Rail Baltiki

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5