160 km/h – z taką prędkością będą kursowały pociągi na trasie Wrocław – Poznań. Wszystko za sprawą modernizacji linii kolejowej E 59. Niebawem rozpoczną się prace na odcinku Czempiń – Poznań. W sumie modernizacji poddane zostanie 32 km linii kolejowej - podają PKP Polskie Linie Kolejowe.
W ramach planowanych prac przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej. Oprócz 32 km linii kolejowej zmodernizowane zostaną stacje w Czempiniu, Mosinie i Luboniu. Na tych stacjach, a także na przystankach Iłowiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo i Poznań Dębiec, wybudowane zostaną nowe, wyższe perony (o wysokości 76 cm), zainstalowane zostanie oświetlenie, wiaty i ławki dla podróżnych. Dzięki zbudowaniu pochylni lub wind na perony łatwiej będzie się dostać osobom niepełnosprawnym, rodzicom z dziećmi w wózkach, czy podróżnym z cięższym bagażem.
- Aktualnie trwają procedury administracyjne związane z uzyskiwaniem pozwoleń na budowę – informuje Edward Luciński, kierownik kontraktu z zespołu ds. modernizacji linii kolejowej E 59. I dodaje: - W planie na najbliższe pół roku mamy rozpoczęcie prac torowych na szlakach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań.
Modernizacja trasy będzie również korzystna dla środowiska naturalnego. Zmniejszy się oddziaływanie ruchu kolejowego na otoczenie poprzez budowę ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, urządzeń podczyszczających wody opadowe.
Modernizacja odcinka Poznań – Czempin przyczyni się również do skrócenia czasu jazdy pociągów na całej trasie Poznań – Wrocław. Roboty modernizacyjne i remontowe prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na tej trasie pozwolą w 2015 roku pokonać ją najszybszym pociągiem w ciągu około 1 godziny i 40 minut.