Zarządca infrastruktury przekonuje, że odebrany już System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej poprawił jakość obsługi podróżnych na Dworcach Wschodnim i Zachodnim w Warszawie. PKP PLK myśli o rozszerzeniu systemu na inne stacje i przystanki.
System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) na dworcach Warszawa Wschodnia i Zachodnia został odebrany – z opóźnieniem – pod koniec sierpnia br. – Umowa przewidywała kary umowne z tytułu zwłoki i skorzystaliśmy z tego zapisu – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
– Wprowadzenie systemu poprawiło jakość obsługi podróżnych. Wszelkie niedociągnięcia w jego działaniu usuwane są na bieżąco. Korzystamy także z sugestii pasażerów – na przykład tych dotyczących wygłaszanych zapowiedzi – mówi Mirosław Siemieniec. Jednak od naszych czytelników cały czas dostajemy informacje o zdarzających się błędach (np. brak zapowiedzi albo zapowiadanie po odjeździe pociągu). – System jest cały czas monitorowany. Drobne błędy w jego działaniu mogą wynikać np. z nagłych zdarzeń w ruchu kolejowym. Na bieżąco eliminujemy takie przypadki – zapewnia przedstawiciel PKP PLK. Jak dodaje, zarządca infrastruktury obecnie nie pobiera opłat od przewoźników za funkcjonowanie systemu.
PKP PLK myśli o rozszerzeniu SDIP-u i automatycznych zapowiedzi na inne dworce. – Mamy takie plany, ponieważ rozwiązanie sprawdza się w praktyce i zapewnia szeroki zakres informacji dla podróżnych – mówi Mirosław Siemieniec.