NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: Kolej jak autostrada – bezpieczeństwo ważniejsze niż wygoda

| Jakub Woźniak, dyrektor Biura Komunikacji i Promocji PKP PLK 06.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-08-06 15:14:15 Autor: ///
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
"Kolej jak autostrada" - trafna diagnoza

Mamy najdroższe autostrady i najdroższą kolej w Europie w utrzymaniu oraz w cenach biletów w stosunku do naszych murzyńskich zarobków
2015-08-06 15:20:46 Autor: Maciek
---.48.17.186

Maciek
Oczywiście, że ludzie przebiegają przez autostrady, jeżeli jej zarządca zawczasu nie pomyślał o zapewnieniu możliwości takiego przejścia. Tłumaczenie z serii "niechcenamsię, więc wymyślimy wzniosłą wymówkę".
2015-08-06 15:28:23 Autor: criss
---.46.186.19
autostrady są wygrodzone. raczej nie ma przez nie "dzikich przejść".
2015-08-06 15:28:28 Autor: Afrika_B.
---.ssp.dialog.net.pl
Pana Woźniaka zatem należałoby zaprosić np. do Pruszkowa. Niech mądrala zobaczy jak wygląda w mieście sprawa przepraw przez tory, a potem niech prawi te swoje mądrości.
2015-08-06 15:36:16 Autor: tomy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kolej nie moze dzielic miasta na pol.w wielu miejscach byly przejazdy kolejowe ale je polikwidowano.w chelmie np.ul okszowska kolo dawnej winiarni albo ul browarna .i co teraz ludzie maja robic.nie wszyscy maja samochody.polacy nie sa az znowu nie sa tak bogaci.urzednicy niech nie beda tacy madrzy
Jak by sami mieszkali w tych miejscach toby takich glupot nie mowili.oni sa oderwani od rzeczywistosci i mowia od rzeczy .kolei nie chce sie kosic krzakow i likwidujd przejazdy a ludzie niech sie martwia i robia co chca.
2015-08-06 15:37:11 Autor: Kosma
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Niestety, autor ma rację.
Ostatnio na Górnym Śląsku pociąg skasował całą rodzinę - dwójką chyba nie żyje. Bo wybrali się akurat na przechadzki, torami. Patrząc na newsy z linii Katowice Częstochowa można powiedzieć że nie ma tygodnia, żeby jakiś pieszy nie poległ. .
Głupota ma u nas powodzenie. Ostatnio czekając na pociąg na pewnym przystanku linii K-ce Wisła patrzyłem jak auta przejeżdżają przez przejazd przy nim. Jest automatyczna sygnalizacja i znak stop. Większość aut zdecydowanie zwalniają, bo przejazd jest w nienajlepszym stanie. Ale jedno auto bez żadnego zwolnienia, nie widząc czy nie zbliża się pociąg (automatyka może się popsuc ), przeleciało przesyłam stop z prędkością kolo 80 km/h. Żenada. ..
2015-08-06 15:39:13 Autor: Kosma
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Przez znak stop oczywiście. ...
2015-08-06 16:08:02 Autor: Matka Mało polska
---.free.aero2.net.pl
świat, polska przeludniona. Im mniej debili tym lepiej
2015-08-06 16:11:17 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Jest pewna różnica między Waszymi (tu mówię do betonu PKP PLK) torami a autobahną.
Na autobahnę może wjechać każdy, nawet pojazdem bez blach i kwitów (psy rzadko tam ganiają), a na Wasze tory wjazd jest tylko dla wybranych przez UTK.
Wjazd na autobahnę w Polszy czesto jest darmowy i bez biurokracji, a na Wasze tory to pewnie tonę kwitów trza wypełnić.
Dlatego: PKP PLK i UTK do zaorania!
2015-08-06 16:19:36 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
A ja myślałem, że ,,kolejowe autostrady'' to linie kolejowe przystosowane do prędkości co najmniej 250 km/h, a PLK nie zarządza przecież żadną linią tego typu.
2015-08-06 16:36:50 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kosma:
"Niestety, autor ma rację.
Ostatnio na Górnym Śląsku pociąg skasował całą rodzinę - dwójką chyba nie żyje. Bo wybrali się akurat na przechadzki, torami. Patrząc na newsy z linii Katowice Częstochowa można powiedzieć że nie ma tygodnia, żeby jakiś pieszy nie poległ. .
Głupota ma u nas powodzenie. Ostatnio czekając na pociąg na pewnym przystanku linii K-ce Wisła patrzyłem jak auta przejeżdżają przez przejazd przy nim. Jest automatyczna sygnalizacja i znak stop. Większość aut zdecydowanie zwalniają, bo przejazd jest w nienajlepszym stanie. Ale jedno auto bez żadnego zwolnienia, nie widząc czy nie zbliża się pociąg (automatyka może się popsuc ), przeleciało przesyłam stop z prędkością kolo 80 km/h. Żenada. .."
Niestety autor nie ma racji.
To PKP PLK ma obowiązek zapewnienia bezpiecznych przejść/przejazdów przez tory.
Tymczasem autostrady (takie kolejowe) się robi, a o przejściach/przejazdach
z premedytacją zapomina. Ludzie jeśli nie są pasażerami to tylko przeszkadzają.
W Warszawie od ulicy Targowej do Chełmżyńskiej na odcinku ponad 5600 metrów
( w linii prostej ) nie ma legalnego przejścia/przejazdu przez tory.
Skorzystano z "dobrodziejstw" stanu wojennego i zamknięto przejazd wzdłuż
leżącej w tak około pół drogi Wiatracznej.
Potem szybciutko zwrotniczkę, koziołka, bramę sieci trakcyjnej (oczywście
w świetle przejazdu) i ruchu poprzecznego przywrócić SIĘ NIE DA.
Stan wojenny skończył się 30 lat temu, a przejazdu nie ma.
Dzikie przejście jest nadal, ale bywa różnie. Jak już PIC przejął Pseudolino na
swój stan, to najęci ochroniarze interweniowali nie tylko na terenie PKP IC.
Wybiegali na tory KMów i PLK. Normalnie stroch się bać.
Teraz szykuje się powtórka z rozrywki - jak odbiorą Darty lub Flirty.
Normalnie horror. A prędkości zaiste kosmiczne. Na całym Grochowie obowiązuje
20 km/h. Jedynie tory PLK mają coś koło setki.
2015-08-06 16:58:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@GFM
"To PKP PLK ma obowiązek zapewnienia bezpiecznych przejść/przejazdów przez tory. "
Oczywiście! Ale MiKole tego nie mogą zrozumieć i myślą, że to kierowcy blachosmrodów i piesi są winni tego, że zginęli pod kołami puciongu.
Np w Patagonii widziałem taką akcję. Puciong towarowy jedzie mało uczęszczaną linią. Właściciel toru wynajmuje ziomków w pick-up'ach i gonią furami na przejazdy kolejowe, iżby machaniem czerwonych chorągiewek zatrzymać ruch drogowy na przejeździe.

@Matka Mało polska
"świat, polska przeludniona." Coś Ci się pomyliło. Matka Ziemia bez problemu wyżywi 60.000.000.000 ludzi
W Polszy coraz mniej ludu, bo wymierają lub uciekają do UK. Na Ziemi też podobno przyrost naturalny zwalnia i 10.000.000.000 raczej nigdy nie przekroczymy.
Za dużo propagandy ekofaszystów u Ciebie diagnozuję.
2015-08-06 17:12:06 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Stefan Korwinista
"Oczywiście! Ale MiKole tego nie mogą zrozumieć i myślą, że to kierowcy blachosmrodów i piesi są winni tego, że zginęli pod kołami puciongu."
Ile jest takich wypadków, w których dróżnik nie zamknął rogatek lub urządzenia SSP były niesprawne?
2015-08-06 17:22:05 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Małopolanin
OK. Wina bezpośrednia jest po stronie pieszego/kierującego, ale przecie oni się nie pchali na tory po to, by zginąć, tylko dlatego że, PKP nie wybudowało tunelu, kładki, wiaduktu, albo zrobiło to w taki sposób, że z tego nie korzystali.
GFM słusznie zauważył, że tory kolejowe w stolycy Polszy są barierą większą niż Wisła:
"W Warszawie od ulicy Targowej do Chełmżyńskiej na odcinku ponad 5600 metrów
( w linii prostej ) nie ma legalnego przejścia/przejazdu przez tory."

a propos przekręcenia mojego nicku:
w ramach odwyku od bdzur w internecie przestałem czytać profil fb JKM, więc nie jestem już rasowym kucem Krula.
2015-08-06 18:22:32 Autor: simmik
---.gorzow.mm.pl
Skoro PKP PLK tak bardzo zależy na przestrzeganiu prawa, to kiedy wdroży postanowienia wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z maja 2013 r. i przestanie wliczać amortyzację do opłat za korzystanie z infrastruktury?

Co do tematu przejść przez tory można przypomnieć tylko: "Taras widokowy nieczynny. Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu."
2015-08-06 18:52:51 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jednym slowem wszystkiemu sa winni ludzie wynika ze slow p. dyrektora, tylko ze w krajach normalnych buduje sie przejscia nad/pod torami i ktos madzejszy przewidzial glupote taty lub mamy ktorzy prowadzac dziecko przez tory narażają je na niepotrzebna smierc.
2015-08-06 19:09:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@stan
większą głupotą taty lub mamy jest uczenie dzieci, że
"bezpieczne jest przechodzenie na zielonym świetle"
niż prowadzenie dzieci przez tory kolejowe.


2015-08-06 19:23:12 Autor: krakus12345
---.dynamic.chello.pl
Bezpieczny przejazd to likwidacja przeprawy przez torowisko w poziomie szyn. Czyli wiadukty i przepusty ale wg PLK to urządzenia SSP i ich mnogość gwarantuje bezpieczenstwo. Ciekawa koncepcja. Miliony wydane na sygnalizację skoro można raz zainwestowac i miec spokój.
2015-08-06 19:24:09 Autor: pwlk
---.centertel.pl
@Małopolanin
"Oczywiście! Ale MiKole tego nie mogą zrozumieć i myślą, że to kierowcy blachosmrodów i piesi są winni tego, że zginęli pod kołami puciongu."
Ile jest takich wypadków, w których dróżnik nie zamknął rogatek lub urządzenia SSP były niesprawne?"

Takich wypadków jest 1-2 rocznie. A wszystkich wypadków na przejazdach około 200-250.
2015-08-06 21:43:21 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Najwięcej o wygodnictwie pieszych mówią ludzie, którzy wożą 4 litery własnym/służbowym samochodem.
2015-08-06 22:57:48 Autor: Drivers
---.ssp.dialog.net.pl
To jest żenujące. Żadna autostrada nie dzieli osiedli czy miejscowości na połowy a ten czyni porównania!!! Wydeptane ścieżki są wskaźnikiem potrzeb ludności zamieszkującej okolice .Ileż to pieniędzy wywalono na badania żabich ścieżek po to, by za grube miliony budować im przejścia i przepusty. Czy ten ekspert chodziłby co dziennie po 3 zbędne kilometry by dojść do odległego o 200 metrów celu? Czyż za pieniądze wydane na idiotyczne ekrany zwłaszcza przy przejazdach nie można było wybudować przejść podziemnych dla nas - ludzi, którzy na ten cel płacą podatki?
2015-08-07 00:05:14 Autor: erto
---.play-internet.pl
Zupełnie z innej beczki: ktoś wie, kiedy będzie dostępny nowy rozkład jazdy? Do 1. września zostało 3 i pół tygodnia...
2015-08-07 01:53:28 Autor: kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Linia kolejowa jak autostrada. . .

Ok! Na budowanej właśnie A1 pod Łodzią niemal co kilometr powstaje wiadukt. Nawet na polnych drogach. Tymczasem ile jest przepraw przez tory na zmodernizowanym odcinku LK 1 Warszawa - Grodzisk?

Dalej:
Przykład z Warszawy, który podał GFM.
W Łodzi po modernizacji szlaku Fabryczna - Widzew znikną dwa przejazdy drogowe.
Do zmodernizowanej stacji Łódź Widzew można się dostać tylko z jednej strony miasta. Mieszkańcy osiedli wokół ul. Pomorskiej muszą nakładać kilka kilometrów... lub przechodzić nielegalnie przez tory.
Podobnie jest z p.o. Łódź Stoki.

Przykłady pewnie można by mnożyć.

Dziś kiedy tendencja jest taka, że ulice tnie się coraz geściej przejściami dla pieszych (np. nowe przejścia, które mają powstać na Marszałkowskiej i Alejach Jerozolimskich), modernizowane linie kolejowe stają się coraz większą barierą dla okolicznych mieszkańców.
2015-08-07 03:26:35 Autor: blebleble
---.170.176.246.kormoran-net.pl
"(pojazd może nadjechać z każdego kierunku)"

To z ilu kierunków może nadjechać pociąg, jeśli przekraczam tory? Z góry, z dołu? Z przodu, z tyłu?
2015-08-07 07:44:26 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Może i jest mało przejść, ale ludzie chodzą przez tory także tam gdzie są bezpieczne przejścia nad lub pod torami. Weźmy dla przykładu p. o. Ursus. Można przejść tunelem albo kawałek dalej kładką, a i tak z uporem maniaka łażą po torach, Pociągi jeżdżą tam szybko. Ile tam było wypadków? Podobnie w Piastowie, czy we Włochach.
2015-08-07 09:50:03 Autor: Rekin
---.static.delta-trans-logistik.3s.pl
Rynek Kolejowy publikuje marketing PLK....

Z tych 18000 km tylko niespełna 10% umożliwia rozwinięcie prędkości autostradowej, a połowa to mniej lub bardziej zarośnięta sawanna przechodząca miejscami w busz, gdzie pociągi toczą się raz czy dwa razy na dobę z prędkością traktora rolniczego na drodze polnej, czyli 20 km/h.

Do tego dodajmy jeszcze masową likwidację kładek nad torami i przejść podziemnych w miejscach absolutnie krytycznych, jak na przykład centra miejscowości, w tym także dużych miast czy ich dzielnic. A już totalny przykład nędzy stanowi przykład Nędzy gdzie w ogóle nie ma opcji legalnego przejścia przez tory - nie mam słów!

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/801417,tragedia-na-torach-uczen-szedl-do-szkoly-przejechal-go-pociag-niebezpieczne-przejscia,1,id,t,sa.html
2015-08-07 10:12:34 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
UOZ-y? Tego zwierzęta nawet się już nie boją. I wiem co mówię, w końcu jestem maupom.
2015-08-07 21:54:26 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
To kiedy w końcu USTRONIE pomknie po CMK niczym po autostradzie, a nie ciągle wężykuje bo grzęzawisku jakim jest rozklekotana 8 tracąc 2h i pasażerów
2015-08-08 09:04:40 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@pes

Rozumiem, że dla Twojej wygody dość spore (bo ponad 200-tysięczne) miasta jak Radom i Kielce mają zostać całkowicie odcięte od jakichkolwiek połączeń kolejowych?
2015-08-08 09:42:22 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Jakub:
"@pes

Rozumiem, że dla Twojej wygody dość spore (bo ponad 200-tysięczne) miasta jak Radom i Kielce mają zostać całkowicie odcięte od jakichkolwiek połączeń kolejowych?"
Czy Wy ludzie naprawdę nie umiecie czytać......Wielokrotnie pisałem, że ze względu na agonialny stan 8 wydłużający czas jazdy przez powinny jechać wahadła KARPATY/KORCZAK bezwzględnie skomunikowane w W-wie z biegunami USTRONIE/MONCIAK/MAzury w celu uatrykcyjnienia czasu jazdy tych ostatnich......bo ponad 2h straty na 8 to jest za dużo
2015-08-08 09:44:06 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Czy Wy ludzie naprawdę nie umiecie czytać......Wielokrotnie pisałem, że ze względu na agonialny stan 8 wydłużający czas jazdy przez powinny jechać wahadła KARPATY/KORCZAK bezwzględnie skomunikowane w W-wie z biegunami USTRONIE/MONCIAK/MAzury w celu uatrykcyjnienia czasu jazdy tych ostatnich......bo ponad 2h straty na 8 to jest za dużo"
"Przez 8 powinny jechać wahadła " powinno być w powyższym poście
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS