Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity wciąż potrąca odstępne od zwrotu e-biletów. To się zmieni!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity wciąż potrąca odstępne od zwrotu e-biletów. To się zmieni!
Fot. PKP IC
PKP Intercity wciąż potrąca 15% odstępnego przy zwrocie biletu kupionego drogą elektroniczną. Przewoźnik testuje odpowiednie zmiany w systemie sprzedaży, a na razie o zwrot odstępnego trzeba wystąpić drogą reklamacji. 

W piątek, 13 marca PKP Intercity poinformowało o rezygnacji z pobierania 15% tzw. odstępnego przy zwrocie zakupionych wcześniej biletów. Można oddać bilety jednorazowe, okresowe, odcinkowe i sieciowe, w tym z ofert specjalnych. 

Z komunikatu wprost wynika, że bilety jednorazowe zakupione do 4 marca 2020 r., których termin ważności się nie rozpoczął – można zwracać bez potrącenia odstępnego, a zakupione później i niewykorzystane – również bez potrącenia odstępnego, ale w drodze reklamacji. Co bardzo korzystne dla pasażerów, można nawet wystąpić o zwrot odstępnego pobranego od 5 do 13 marca 2020 r. 

Jak jednak piszą do nas licznie Czytelnicy, przewoźnik wciąż jednak potrąca 15% kwoty odstępnego za wszystkie bilety zwracane zarówno online przez system przewoźnika, jak i przez SkyCash – niezależnie od daty zakupu. To duży problem szczególnie, jeśli ktoś do zwrotu ma kilka lub kilkanaście biletów.

Jak tłumaczy rzeczniczka PKP Intercity Katarzyna Grzduk, podróżni, którzy w dniach od 5 do 13 marca 2020 r. zwracali bilety zakupione do 4 marca 2020 r. i przy zwrocie należności zostało im potrącone odstępne – mogą w drodze reklamacji wnieść o zwrot pobranego odstępnego. – Aktualnie zwrot kwoty w wysokości pełnej ceny biletu można otrzymać w ramach reklamacji złożonej przy pomocy formularza na stronie www.intercity.pl – stwierdza rzeczniczka i zapewnia, że wkrótce odzyskanie pełnej wartości zakupionego biletu będzie także możliwe dzięki zwrotom w systemie sprzedaży elektronicznej e-IC.

– Obecnie trwają testy tej funkcjonalności. Po jej wdrożeniu zwrot 15% kwoty odstępnego otrzymają również pasażerowie, którzy do tej pory zwrócili bilet przy pomocy systemu e-IC i którym takie odstępne zostało potrącone. Spółka dokłada starań aby zwroty pełnych 100% trafiły do podróżnych tak szybko jak to będzie możliwe, prosimy o cierpliwość – przekazała przedstawicielka przewoźnika.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5