Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP IC chce pojechać Flirtami do Zakopanego i Nowego Sącza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP IC chce pojechać Flirtami do Zakopanego i Nowego Sącza
Fot. Konrad/ gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=74655Flirt 3 podczas testów na słynnej "Pętli Grybowskiej" mija posterunek odstępowy Biała Wyżna.
PKP Intercity prowadzi starania nad uruchomieniem połączeń Intercity, obsługiwanymi składami Flirt, do Nowego Sącza i Zakopanego. Wszystko zależy od prac remontowych oraz zgody CUPT.

Pod koniec kwietnia informowaliśmy o planach PKP Intercity związanych z rozbudową siatki połączeń Intercity, obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Flirtam 3. Przewoźnik przymierzał się wówczas do uruchomienia codziennego połączenia IC z Nowego Sącza przez Kraków i Warszawę do Olsztyna, odjeżdżającego około 5-tej i powracającego na 23-cią.

Z informacji, które przekazał przewoźnik wynika jednak, że w projekcie rozkładu jazdy, który został przekazany do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, nie ma takiego połączenia. Dlaczego? – W trakcie tworzenia rozkładu jazdy pojawia się wiele koncepcji, które później są weryfikowane pod względem możliwości ich wdrożenia. Na uruchomienie nowego połączenia musi się złożyć kilka czynników, tak aby zarówno godziny odjazdu i przyjazdu, jak i sam czas podróży były atrakcyjne dla podróżnych. Obecnie trwają prace modernizacyjne, prowadzone przez zarządcę infrastruktury, w woj. małopolskim m. in. przebudowa węzła krakowskiego czy budowa łącznicy w Suchej Beskidzkiej. Dodatkowo zmiana trasy jednostek Flirt3 wymaga zgody CUPT – poinformowało PKP IC.

Nie tylko Nowy Sącz

Stanowisko PKP IC nie jest jednoznaczne z rezygnacją z koncepcji wydłużenia relacji Flirtów 3 do Nowego Sącza. Co więcej, przewoźnik potwierdził „Rynkowi Kolejowemu”, że toczą się starania o zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych na objęcie Zakopanego siatką połączeń IC realizowaną składami Flirt3. Prawdopodobnie miałyby to być pociągi IC z Łodzi Kaliskiej (przyj. do Krakowa około 9:40) oraz z Olsztyna (przyj. do Krakowa około 12:30). 

– Obecnie staramy się o możliwość wydłużenia tras pociągów Flirt do Zakopanego i Nowego Sącza, niemniej możliwość tę uzależniamy od terminu zakończenia prac modernizacyjnych oraz od decyzji CUPT. Procedura pozyskania zgody jest wieloetapowa, bo wymaga akceptacji kilku podmiotów (a w razie potrzeby samej KE . Prace nad nowym rozkładem jazdy nadal trwają. Ostateczny kształt siatki połączeń będzie znany jesienią. Wtedy też poinformujemy o ewentualnych zmianach w rozkładzie jazdy.

Łącznice skrócą podróż

Być może przewoźnik, w przypadku Zakopanego, poczeka na zakończenie budowy dwóch łącznic kolejowych, które skrócą czas podróży z Krakowa do Zakopanego co najmniej o 30 minut. Mowa o łącznicy w Krakowie Krzemionkach oraz Suchej Beskidzkiej. Budowa tej pierwszej ma zakończyć się pod koniec 2017 roku. Budowa łącznicy w Suchej Beskidzkiej miała zakończyć się w tym roku, ale PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie odbiorów technicznych dopiero na początku 2017 roku. Więcej o tym temacie pisaliśmy tutaj.

W przypadku Nowego Sącza wydaje się, że nie ma inwestycyjnych „przeszkód” uniemożliwiających uruchomienie połączenia IC na Sądecczyznę. Tym bardziej, że w grudniu zmodernizowana magistrala E30 z podkrakowskich Rudzic do Tarnowa umożliwi jazdę pociągów z maksymalną prędkością 160 km/h.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5