W pierwszej połowie 2015 roku przewozy kruszywa i materiałów budowlanych stanowiły 17% struktury przewozów PKP Cargo. W związku z realizacją nowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 należy spodziewać się wzrostu popytu na przewóz tych ładunków.
Z wyliczeń Polskiego Kongresu Drogowego wynika, że na potrzeby inwestycji zawartych w PBDK 2014-2023 potrzeba około 100 mln ton kruszyw. – Faktycznie spodziewamy się bardzo dużego wzrostu rynku kruszyw w przyszłym roku – potwierdza w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.
Członek zarządu PKP Cargo przypomina, że kruszywa opłaca się transportować w momencie, gdy odległość miejsca dostawy od kopalni przekracza 50 km. Przy krótszych dystansach wykorzystuje się transport samochodowy.
W zależności od miejsca wydobycia kruszywa posiadają inne właściwości. – W innych miejscach wydobywa się kruszywa na podbudowę, w innych żwir do mieszanek. Większość kopalń kruszyw jest zlokalizowana na Dolnym Śląsku, a większość prac realizowana jest w centralnej Polsce, zatem większość kruszyw jest transportowana koleją – mówi Jacek Neska.
Więcej na portalu Rynekinfrastruktury.pl
Utrzymanie pozycji lidera w przewozach kolejowych w Polsce oraz zdobycie pozycji wiodącego operatora intermodalnego w Europie Środkowo-Wschodniej to cele wyznaczone przez PKP Cargo w strategii na lata 2016-2020. Przeczytaj więcej na ten temat.