Modernizacja linii 201 zakłada też odbudowę łącznicy w Glinczu niedaleko Żukowa, pozwalającej na przejazd z linii 201 na linię 229 (Pruszcz Gd. – Kartuzy – Łeba), co pozwoli na podróżowanie pomiędzy Trójmiastem i Kartuzami bez konieczności zmiany kierunku w Somoninie. Rozjazdy w Glinczu zostały już zamontowane, jednak całość prac związanych z odbudową łącznicy jeszcze się nie zakończyła.
Szeroko pojęty projekt PKM zakłada także rewitalizację odcinka linii 229 między Glinczem i Kartuzami (oraz, dzięki temu, reaktywację całorocznych przewozów pasażerskich do Kartuz). PKP PLK ogłosiły przed kilkoma dniami przetarg na rewitalizację tego 10-kilometrowego odcinka; prace mają się zakończyć do połowy 2015 r., a prędkość na tym odcinku ma wynosić 70-90 km/godz.
Innym ogłoszonym przed kilkoma dniami przetargiem jest postępowanie na przygotowanie studium wykonalności elektryfikacji wszystkich ww. linii, czyli Wrzeszcz-Banino oraz Gdynia-Kartuzy/Kościerzyna, a także linii nr 214 Kartuzy-Somonino, gdyż zgodnie ze wstępnym planem, projekt PKM zakłada kursowanie pociągów z Trójmiasta do Kościerzyny nie tylko najkrótszą drogą (linią nr 201 przez Kiełpino), ale także przez Kartuzy, ze zmianą kierunku w tym mieście. Środków na realizację elektryfikacji pomorscy samorządowcy będą poszukiwać w ramach unijnej perspektywy 2014-20.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl